Branchen Insider, w skrócie BRA.IN, to inicjatywa powołana przez kilka niemieckich biur agencyjnych. Ich celem jest poprawa sytuacji agentów w Niemczech. Obiecują, że na efektach ich negocjacji z touroperatorami, skorzystają wszyscy przedsiębiorcy turystyczni.
„Od kilku tygodni nasza branża nie działa. Kryzys wywołany koronawirusem zagraża egzystencji tysięcy biur agencyjnych i touroperatorów, a co za tym idzie, miejscom pracy. Ogólnogospodarcze programy pomocowe rządu nie spełniają swojej roli, bo turystyka wyjazdowa zależy też od innych krajów i potrzebuje dłuższego czasu [na powrót] niż pozostałe sektory. Poprzez dialog walczymy o nasze branże – agentów turystycznych, organizatorów, przedsiębiorców, armatorów, i, i, i, …” – czytamy w opisie inicjatywy na platformie crowdfundingowej.
CZYTAJ TEŻ: Niemieccy agenci turystyczni zaczynają sprzedawać
Organizatorzy akcji tłumaczą, że działają non-profit, ale ponoszą koszty, choć prowadzą negocjacje w imieniu tysięcy pracowników turystyki. Dlatego zdecydowali się poprosić o wsparcie społeczne. Od 29 maja do 31 lipca mają nadzieję zebrać co najmniej 10 tysięcy euro. Jak podkreślają, jeśli każdy agent w Niemczech da 1 euro na ten cel, kwotę uda się szybko uzbierać.
Drugi cel, to 30 tysięcy euro, które osiągnie się, jeśli każde biuro wesprze działania BRA.IN sumą 3 euro. Za zebrane w ten sposób pieniądze można by już stworzyć stronę internetową, pokryć koszty powstające w związku z prowadzonymi negocjacjami z touroperatorami i inne nieprzewidziane wydatki, które pojawiają się przy realizacji zadań. Na razie udało się zebrać nieco ponad 4,5 tysiąca euro.