Reklama

Niemieccy agenci chcą okrągłego stołu z touroperatorami

„Żądamy negocjacji w sprawie warunków handlowych na sezon 2020/21. Chcemy wynagrodzeń niezależnych od wzrostu obrotów i zapłaty w momencie rezerwacji” – piszą agenci turystyczni.

Publikacja: 05.06.2020 09:08

Niemieccy agenci chcą okrągłego stołu z touroperatorami

Foto: Fot. materiały promocyjne

Branchen Insider, w skrócie BRA.IN, to inicjatywa powołana przez kilka niemieckich biur agencyjnych. Ich celem jest poprawa sytuacji agentów w Niemczech. Obiecują, że na efektach ich negocjacji z touroperatorami, skorzystają wszyscy przedsiębiorcy turystyczni.

„Od kilku tygodni nasza branża nie działa. Kryzys wywołany koronawirusem zagraża egzystencji tysięcy biur agencyjnych i touroperatorów, a co za tym idzie, miejscom pracy. Ogólnogospodarcze programy pomocowe rządu nie spełniają swojej roli, bo turystyka wyjazdowa zależy też od innych krajów i potrzebuje dłuższego czasu [na powrót] niż pozostałe sektory. Poprzez dialog walczymy o nasze branże – agentów turystycznych, organizatorów, przedsiębiorców, armatorów, i, i, i, …” – czytamy w opisie inicjatywy na platformie crowdfundingowej.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy agenci turystyczni zaczynają sprzedawać

Organizatorzy akcji tłumaczą, że działają non-profit, ale ponoszą koszty, choć prowadzą negocjacje w imieniu tysięcy pracowników turystyki. Dlatego zdecydowali się poprosić o wsparcie społeczne. Od 29 maja do 31 lipca mają nadzieję zebrać co najmniej 10 tysięcy euro. Jak podkreślają, jeśli każdy agent w Niemczech da 1 euro na ten cel, kwotę uda się szybko uzbierać.

Drugi cel, to 30 tysięcy euro, które osiągnie się, jeśli każde biuro wesprze działania BRA.IN sumą 3 euro. Za zebrane w ten sposób pieniądze można by już stworzyć stronę internetową, pokryć koszty powstające w związku z prowadzonymi negocjacjami z touroperatorami i inne nieprzewidziane wydatki, które pojawiają się przy realizacji zadań. Na razie udało się zebrać nieco ponad 4,5 tysiąca euro.

Reklama
Reklama

Plany BRA.IN to po pierwsze podjęcie rozmów z touroperatorami o warunkach handlowych na rok finansowy 2020/2021. Wśród pomysłów pojawia się uniezależnienie wysokości wynagrodzenia od wzrostu obrotów i wypłacanie sprzedawcy prowizji w momencie kiedy klient zarezerwuje wyjazd a nie dopiero, gdy wyjazd dojdzie do skutku.

ZOBACZ TEŻ: Niemiecka izba turystyczna żąda setek milionów euro dla agentów

Po drugie inicjatorzy chcą „okrągłego stołu”, przy którym usiądą przedstawiciele touroperatorów, by wspólnie ustalić zasady wynagrodzeń za odwołane z powodu pandemii imprezy i zmiany w rezerwacjach, a także opłaty za obsługę voucherów, do przyjęcia których agenci zachęcają klientów w związku z niezrealizowanymi imprezami turystycznymi.

Trzeci temat do dyskusji to przygotowanie się na czasy po kryzysie. Trzeba opracować nowe wzory umów agencyjnych i modele wynagrodzeń, dzięki którym zagwarantowana będzie dalsza współpraca między organizatorami a siecią sprzedaży. Chodzi przy tym o dobrowolne wprowadzanie zmian do umów agencyjnych i określenie statusu przedstawiciela handlowego, który uwzględni podobne wyzwania kryzysowe w przyszłości.

„Touroperatorzy, którzy będą aktywnie uczestniczyć w tworzeniu przyszłości sieci sprzedaży, w perspektywie długookresowej skorzystają na tym” – przekonują inicjatorzy akcji.

WARTO: Brytyjska turystyka: Potrzebujemy agentów

Branchen Insider, w skrócie BRA.IN, to inicjatywa powołana przez kilka niemieckich biur agencyjnych. Ich celem jest poprawa sytuacji agentów w Niemczech. Obiecują, że na efektach ich negocjacji z touroperatorami, skorzystają wszyscy przedsiębiorcy turystyczni.

„Od kilku tygodni nasza branża nie działa. Kryzys wywołany koronawirusem zagraża egzystencji tysięcy biur agencyjnych i touroperatorów, a co za tym idzie, miejscom pracy. Ogólnogospodarcze programy pomocowe rządu nie spełniają swojej roli, bo turystyka wyjazdowa zależy też od innych krajów i potrzebuje dłuższego czasu [na powrót] niż pozostałe sektory. Poprzez dialog walczymy o nasze branże – agentów turystycznych, organizatorów, przedsiębiorców, armatorów, i, i, i, …” – czytamy w opisie inicjatywy na platformie crowdfundingowej.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biura Podróży
Itaka dodaje nowości i unowocześnia ofertę. Cel – dwa miliony klientów w 2026 roku
Biura Podróży
Ceny paliwa w dół, ceny wakacji w górę. Co będzie, kiedy przyjdzie last minute?
Biura Podróży
Ważny wyrok TSUE. Turyście należy się zwrot całych kosztów wycieczki od biura podróży
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama