Reklama

Niemieckie biura turystyczne boją się, że nie przetrwają kryzysu

85 procent biur turystycznych w Niemczech twierdzi, że może nie przetrwać kryzysu, który spowodowała epidemia koronawirusa – wynika z badania instytutu ifo.

Publikacja: 08.07.2020 10:00

Niemieckie biura turystyczne boją się, że nie przetrwają kryzysu

Foto: Fot. AFP

Niemiecki instytut badawczy ifo przeprowadził w czerwcu ankietę wśród niemieckich firm z różnych branż. Badacze pytali, jak przedsiębiorcy widzą swoją przyszłość w kryzysie wywołanym przez pandemię. Jedna piąta (21 procent) twierdzi, że obecna sytuacja zagraża istnieniu ich firm. – W najbliższych miesiącach może dojść do fali upadłości – mówi analityk ifo Stefan Sauer.

Autorzy analizy pokazali nie tylko ogólny obraz rynku, ale też poszczególnych gałęzi gospodarki. Największe obawy o przyszłość mają firmy działające w sektorze usług – tu bankructwa obawia się 27 procent badanych. W handlu takiej odpowiedzi udzieliło 18 procent, w przemyśle 17 procent, a w budownictwie 2 procent.

CZYTAJ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Szczególnie źle sytuację oceniają przedsiębiorcy turystyczni. Na potrzeby badania agenci turystyczni, touroperatorzy i inne firmy świadczące usługi rezerwacji zostali zebrani w jedną kategorię – 85 procent z nich obawia się, że może nie przetrwać kryzysu. Takiej samej odpowiedzi udzieliło 76 procent obiektów noclegowych i 67 procent gastronomicznych.

Strach przed bankructwem jest nieobcy także osobom pracującym w firmach kreatywnych, artystom i branży rozrywkowej (55 procent), na kolejnych miejscach znajduje się żegluga (50 procent) i branża filmowa (48 procent).

Reklama
Reklama

W handlu najmocniej o przyszłość boją się sprzedawcy detaliczni (21 procent), lepiej jest w hurcie – tu o zagrożeniu bankructwem mówi 15 procent pytanych firm.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rekordowy rok niemieckich touroperatorów napędzany cenami, nie klientami
Biura Podróży
Koniec prac nad rewizją dyrektywy o imprezach turystycznych. Co się zmieni?
Biura Podróży
W biurach podróży mała przecena czterech wakacyjnych kierunków. To już trzecia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biura Podróży
Zyski Rainbowa wystrzeliły. „Zamierzamy rosnąć z rynkiem, ale nie kosztem marż”
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama