DER Touristik stracił trzy czwarte przychodów. Teraz liczy na tegoroczny sezon

Fot. Bloomberg

1,3 miliarda wyniosły w zeszłym roku przychody DER Touristik. To o 73,9 procent mniej niż przed rokiem. Koncern starał się zminimalizować straty oszczędzając – zwolnił ponad 300 pracowników i zamknął 120 salonów sprzedaży.

Grupa REWE, do której należy Grupa DER Touristik (jest właścicielem działającego w Polsce biura podróży Exim Tours), przedstawiła wyniki finansowe za zeszły rok. Podczas gdy w turystyce działo się źle, w handlu detalicznym całkiem dobrze. Wzrost przychodów w segmencie supermarketów wyniósł 12,3 procent (do 26,5 miliarda euro), a marketów budowlanych – 20 procent (do 2,7 miliarda euro). Jak mówi prezes REWE Lionel Souque, dzięki temu udało się skompensować straty z turystyki.

CZYTAJ TEŻ: DER Touristik: Zmieniają się relacje biznesowe w turystyce. Mogą upaść biura

Dane finansowe grupy firm turystycznych wskazują, że przychody spadły o 73,9 procent z 5 do 1,3 miliarda euro. Strata wyniosła 390 milionów euro – podaje niemiecki portal branży turystycznej Reisevor9.

Serwis powołuje się na komentarz prezesa Grupy DER Touristik Sörena Hartmanna, który mówi, że początkowo firma zakładała realizację połowy przychodów z 2019 roku. Z powodu długo utrzymujących się zakazów i ograniczeń dotyczących podróżowania obroty okazały się ostatecznie niższe. W tej chwili firma sprzedaje wycieczki przede wszystkim w ostatniej chwili, ale pojawiają się też zamówienia składane z większym wyprzedzeniem – na późne lato i jesień. Prezes ma więc nadzieję, że sytuacja się poprawi.

By zminimalizować straty DER Touristik ciął koszty – zmniejszył zatrudnienie w segmencie touroperatorskim, pracę straciło ponad 300 osób. W Niemczech firma zamknęła 40 salonów własnych, a za granicą 80 kolejnych.

ZOBACZ TEŻ: Niemcy kupili największe biuro podróży w Czechach

Jednocześnie koncern wykorzystał kryzys do inwestowania – kupił 50 procent udziałów w sieci hoteli Aldiana i 25 biur agencyjnych od Galerii Kaufhof Karstadt. Z kolei w kwietniu sprzedał linię lotniczą Novair, działającą na rynku skandynawskim.

Jak tłumaczy Hartmann, firma wykorzystuje kryzys, by wzmocnić swoją pozycję jako przedsiębiorstwa turystycznego. – Znamy się na organizowaniu wycieczek i ich sprzedawaniu na rynku międzynarodowym. Zarządzanie własną linią lotniczą nie wpisuje się w naszą główną działalność – mówił. Novair trafił do DER Touristik wraz z przejęciem kilka lat temu przez tę firmę szwajcarskiego biura podróży Kuoni. Był to ostatni przewoźnik należący do Grupy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Organizowanie eventów to najciekawsza praca na świecie

To praca dla ludzi dobrze zorganizowanych, systematycznych i kreatywnych. Czeka ich wiele wyzwań, spotkań ...

POT przeszkoli pilotów wycieczek po Polsce

Polska Organizacja Turystyczna wspólnie z firmą Kadry Turystyki organizuje kurs pilotowania wycieczek po Polsce ...

Poznaj charakterystykę zawodu event managera – kurs online

Na platformie edukacyjnej Akademii Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce pojawił się już szósty ...

Holiday Inn w Krakowie – historia zatopiona w nowoczesności

Pięciogwiazdkowy Holiday Inn Kraków City Center zakończył rozbudowę i remont za 89 milionów złotych. ...

Nieoficjalnie: Hiszpania nie otworzy granic do lipca

Władze Hiszpanii nie zamierzają otwierać granic dla większości podróżnych spoza kraju do lipca – ...

Branża turystyczna u ministra. „Potrzebujemy planu odmrażania”

Potrzebujemy planu otwarcia naszej działalności i jasnej, przewidywalnej perspektywy – to główny postulat branży ...