Brytyjczycy chętnie spędzą wakacje w kraju. Sprzedaż lepsza niż przed kryzysem

Brytyjscy touroperatorzy specjalizujący się w wyjazdach krajowych mówią, że sprzedaż na najbliższy sezon jest taka jak przed pandemią lub nawet lepsza. Najwięcej osób wyjedzie latem do kurortów nadmorskich.

Publikacja: 27.04.2021 08:00

Brytyjczycy chętnie spędzą wakacje w kraju. Sprzedaż lepsza niż przed kryzysem

Foto: Fot. AFP

Brytyjscy touroperatorzy, którzy sprzedają pobyty krajowe, mówili w czasie rozmowy z portalem branży turystycznej Travel Weekly, że popyt na wyjazdy wakacyjne wrócił do poziomu sprzed pandemii. Jednym z powodów może być nadal niejasna sytuacja z podróżami zagranicznymi. Więcej informacji, od kiedy i dokąd Brytyjczycy będą mogli wyjeżdżać, ma się pojawić w początkach maja, z informacji medialnych wynika jednak, że na zielonej liście państw, po powrocie z których nie trzeba będzie odbywać kwarantanny, znajdzie się tylko osiem kierunków.

To sprzyja rozwojowi turystyki krajowej, niektóre biura, jak na przykład Hoseasons, prognozują, że będzie to wyjątkowo dobry rok. Obecnie liczba rezerwacji jest większa o 22 procent w porównaniu z tym samym okresem sprzed dwóch lat, a na lipiec i sierpień nawet o 61 procent wyższa. Z kolei popyt na jesień i późniejsze okresy jest jeszcze większy – na październik o 203 procent, a na 2022 rok o 310 procent. Co ważne, 2019 rok był dla turystyki rekordowy. To sprawia, że biura już powiększają swoje programy.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

Simon Altham, dyrektor sprzedaży w firmie Awaze, do której należy marka Hoseasons, tłumaczy, że tak ogromny popyt jest nie tylko spowodowany brakiem wytycznych odnośnie wyjazdów zagranicznych, ale też dowodem na to, że agenci wykonali fantastyczną pracę.

Pobyty krajowe świetnie rezerwują się też w Leger Shearings Group. Wyniki z ostatnich sześciu tygodni są takie jak w tradycyjnie najlepszych miesiącach sprzedażowych, czyli w styczniu i na początku lutego. Z kolei biuro Great Little Breaks zanotowało wzrost liczby zamówień o 25 procent w tygodniu, kiedy agenci znów zaczęli pracować stacjonarnie.

O lepszej sprzedaży mówią również organizatorzy National Holidays i Just Go! Holidays należący do Grupy JG Travel – w zeszłym tygodniu sprzedaż na sierpień wzrosła o 65 procent.

Powodzeniem cieszą się nie tylko oferty pobytowe. Jak mówi Donna Jeavons, dyrektor sprzedaży i marketingu w Travel Corporation, do której należą marki Insight Vacations i Contiki, wiele osób zapisuje się na wycieczki objazdowe.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy chcą popłynąć w rejs. Choćby wokół własnego kraju

Duży wzrost sprzedaży zanotowało też stowarzyszenie reprezentujące segment najmu krótkoterminowego. Jego szefowa i jednocześnie prezes UnderTheDoormat – serwisu, przez który można zarezerwować pobyty w luksusowych obiektach, mówi, że wielu agentów zaczęło korzystać z usług jej firmy.

W 2019 roku Brytyjczycy najchętniej wyjeżdżali do Bath – wynika z analizy serwisu Holidaycottages. Na drugim miejscu znalazł się Edynburg, na trzecim nadmorski kurort Brighton, na czwartym miasto Bournemouth na południu kraju, a na piątym Oksford.

Brytyjscy touroperatorzy, którzy sprzedają pobyty krajowe, mówili w czasie rozmowy z portalem branży turystycznej Travel Weekly, że popyt na wyjazdy wakacyjne wrócił do poziomu sprzed pandemii. Jednym z powodów może być nadal niejasna sytuacja z podróżami zagranicznymi. Więcej informacji, od kiedy i dokąd Brytyjczycy będą mogli wyjeżdżać, ma się pojawić w początkach maja, z informacji medialnych wynika jednak, że na zielonej liście państw, po powrocie z których nie trzeba będzie odbywać kwarantanny, znajdzie się tylko osiem kierunków.

Pozostało 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"