Wakacje najlepiej kupuje się przez stronę TUI

www.tui.co.uk

TUI jest najlepiej przygotowany do sprzedaży przez stronę internetową, wynika z analizy porównawczej brytyjskiej firmy Maru/Matchbox. W rankingu tuż za nim znaleźli się Thomas Cook i Booking.com

Maru/Matchbox analizuje internetowy rynek turystyczny od 2008 roku. Z opublikowanego właśnie raportu, który powstał na podstawie ankiet od 800 osób, wynika, że klienci najlepiej oceniają stronę TUI (84 procent wskazań). Thomas Cook i Booking.com nie ustępują wiele liderowi, otrzymali odpowiednio 83 i 82 procent głosów.

TUI był chwalony za dobre pierwsze wrażenie, widoczne przekierowanie do ofert, łatwe wyszukiwanie według rodzaju wyjazdu, szybkie przeglądanie propozycji według kierunku i proste nawigowanie w kategorii wakacje tematyczne.

Czytaj także: „TUI będzie firmą internetową”.

Z kolei Thomas Cook ma według respondentów najlepiej przygotowaną mobilną wersję strony, szybką i przyjazną wyszukiwarkę na stronie głównej, która podpowiada lotnisko wylotowe i kierunek podróży po wpisaniu pierwszych liter. Wyniki są zgodne z zapytaniem, a ich prezentacja dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych.

Raport ujawnił ponadto, że konsumentów do zarezerwowania wyjazdu bardziej przekonują opinie innych klientów (68 procent odpowiedzi) niż próby nacisku stosowane przez usługodawców. Tych ostatnich doświadczyło w ciągu minionych 12 miesięcy 81 procent pytanych. Mowa o informacjach typu liczba dostępnych pokojów czy osób oglądających w tym samym czasie ofertę. Jednocześnie tylko 56 procent badanych faktycznie czuło, że powinno zamówić usługę wcześniej niż planowało.

Maru/Matchbox przypomina, że sprzedaż przez internet odgrywa coraz większą rolę w branży turystycznej. 8 na 10 Brytyjczyków wyjeżdżających na wakacje zamawia je w sieci – bezpośrednio w linii lotniczej lub w hotelu (47 procent), na portalu rezerwacyjnym (41 procent) lub u agenta turystycznego (40 procent).

Zobacz też: „TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację”.

Pierwsza dziesiątka najlepszych stron turystycznych według Maru/Matchbox: TUI – 84 procent wskazań, Thomas Cook – 83 procent, Booking.com – 82 procent, Expedia – 80 procent, British Airways – 80 procent, Homeaway – 77 procent, Emirates – 75 procent, Accor – 75 procent, LNER – 75 procent, Virgin Atlantic – 74 procent, Airbnb – 74 procent, Hilton – 73 procent, Trainline – 73 procent, Small Luxury Hotels – 71 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Thomasa Cooka z wizytą u ministra turystyki Grecji

Peter Fankhauser był jednym z pierwszych zagranicznych gości, których przyjął nowy minister turystyki Grecji. ...

Greckie plaże jednak nie dla Polaków?

Polska wypadła z listy, na której greckie Ministerstwo Turystyki umieściło kraje, z których turyści ...

Hurghada w oku kamery

420 kamer rozmieszczą na ulicach i głównych placach Hurghady władze regionu Morza Czerwonego. Całodobowy ...

Esky: Cel – więcej Ameryki Południowej, USA i Europy

Internetowy agent turystyczny eSky wypracował w 2017 roku prawie 135 milionów złotych przychodów i ...

Travelplanet: Opłatek pod palmą lub na stoku

Pod palmami, najchętniej na Wyspach Kanaryjskich, w Egipcie, Emiratach Arabskich i w Kenii, i ...

KLM: pierwszy elektryczny samolot pojawi się za 15-20 lat

Myślę, że realna perspektywa czasowa dla samolotu elektrycznego to od 15 do 20 lat ...