Wakacje najlepiej kupuje się przez stronę TUI

www.tui.co.uk

TUI jest najlepiej przygotowany do sprzedaży przez stronę internetową, wynika z analizy porównawczej brytyjskiej firmy Maru/Matchbox. W rankingu tuż za nim znaleźli się Thomas Cook i Booking.com

Maru/Matchbox analizuje internetowy rynek turystyczny od 2008 roku. Z opublikowanego właśnie raportu, który powstał na podstawie ankiet od 800 osób, wynika, że klienci najlepiej oceniają stronę TUI (84 procent wskazań). Thomas Cook i Booking.com nie ustępują wiele liderowi, otrzymali odpowiednio 83 i 82 procent głosów.

TUI był chwalony za dobre pierwsze wrażenie, widoczne przekierowanie do ofert, łatwe wyszukiwanie według rodzaju wyjazdu, szybkie przeglądanie propozycji według kierunku i proste nawigowanie w kategorii wakacje tematyczne.

Czytaj także: „TUI będzie firmą internetową”.

Z kolei Thomas Cook ma według respondentów najlepiej przygotowaną mobilną wersję strony, szybką i przyjazną wyszukiwarkę na stronie głównej, która podpowiada lotnisko wylotowe i kierunek podróży po wpisaniu pierwszych liter. Wyniki są zgodne z zapytaniem, a ich prezentacja dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych.

Raport ujawnił ponadto, że konsumentów do zarezerwowania wyjazdu bardziej przekonują opinie innych klientów (68 procent odpowiedzi) niż próby nacisku stosowane przez usługodawców. Tych ostatnich doświadczyło w ciągu minionych 12 miesięcy 81 procent pytanych. Mowa o informacjach typu liczba dostępnych pokojów czy osób oglądających w tym samym czasie ofertę. Jednocześnie tylko 56 procent badanych faktycznie czuło, że powinno zamówić usługę wcześniej niż planowało.

Maru/Matchbox przypomina, że sprzedaż przez internet odgrywa coraz większą rolę w branży turystycznej. 8 na 10 Brytyjczyków wyjeżdżających na wakacje zamawia je w sieci – bezpośrednio w linii lotniczej lub w hotelu (47 procent), na portalu rezerwacyjnym (41 procent) lub u agenta turystycznego (40 procent).

Zobacz też: „TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację”.

Pierwsza dziesiątka najlepszych stron turystycznych według Maru/Matchbox: TUI – 84 procent wskazań, Thomas Cook – 83 procent, Booking.com – 82 procent, Expedia – 80 procent, British Airways – 80 procent, Homeaway – 77 procent, Emirates – 75 procent, Accor – 75 procent, LNER – 75 procent, Virgin Atlantic – 74 procent, Airbnb – 74 procent, Hilton – 73 procent, Trainline – 73 procent, Small Luxury Hotels – 71 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polonus ma nowego szefa

Piotr Pogonowski, znany wcześniej jako dyrektor marketingu i PR na Europę środkowo-wschodnią w Polskim ...

Bhutan zamknięty dla turystów

Władze Bhutanu poinformowały o pierwszym w tym kraju przypadku koronawirusa. Chory to 76-letni obywatel ...

Hotelarze liczą straty po zimnej majówce

Pijatyki, głośne imprezy, seks w hotelowym basenie, telewizor wyrzucony przez okno – tak niektórzy ...

Boeing: Maxy wrócą najwcześniej za pół roku

Boeing ogłosił, że nie spodziewa się uzyskania zgody na powrót swoich samolotów B737 MAX ...

Krakowskie lotnisko z dziennym rekordem pasażerów

Prawie 615 tysięcy pasażerów skorzystało we wrześniu z lotniska Kraków Aiport. To o 13 ...

Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur

Choć liczba klientów odwiedzających stacjonarne salony sprzedaży Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii spada, prezes ...