Wakacje najlepiej kupuje się przez stronę TUI

www.tui.co.uk

TUI jest najlepiej przygotowany do sprzedaży przez stronę internetową, wynika z analizy porównawczej brytyjskiej firmy Maru/Matchbox. W rankingu tuż za nim znaleźli się Thomas Cook i Booking.com

Maru/Matchbox analizuje internetowy rynek turystyczny od 2008 roku. Z opublikowanego właśnie raportu, który powstał na podstawie ankiet od 800 osób, wynika, że klienci najlepiej oceniają stronę TUI (84 procent wskazań). Thomas Cook i Booking.com nie ustępują wiele liderowi, otrzymali odpowiednio 83 i 82 procent głosów.

TUI był chwalony za dobre pierwsze wrażenie, widoczne przekierowanie do ofert, łatwe wyszukiwanie według rodzaju wyjazdu, szybkie przeglądanie propozycji według kierunku i proste nawigowanie w kategorii wakacje tematyczne.

Czytaj także: „TUI będzie firmą internetową”.

Z kolei Thomas Cook ma według respondentów najlepiej przygotowaną mobilną wersję strony, szybką i przyjazną wyszukiwarkę na stronie głównej, która podpowiada lotnisko wylotowe i kierunek podróży po wpisaniu pierwszych liter. Wyniki są zgodne z zapytaniem, a ich prezentacja dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych.

Raport ujawnił ponadto, że konsumentów do zarezerwowania wyjazdu bardziej przekonują opinie innych klientów (68 procent odpowiedzi) niż próby nacisku stosowane przez usługodawców. Tych ostatnich doświadczyło w ciągu minionych 12 miesięcy 81 procent pytanych. Mowa o informacjach typu liczba dostępnych pokojów czy osób oglądających w tym samym czasie ofertę. Jednocześnie tylko 56 procent badanych faktycznie czuło, że powinno zamówić usługę wcześniej niż planowało.

Maru/Matchbox przypomina, że sprzedaż przez internet odgrywa coraz większą rolę w branży turystycznej. 8 na 10 Brytyjczyków wyjeżdżających na wakacje zamawia je w sieci – bezpośrednio w linii lotniczej lub w hotelu (47 procent), na portalu rezerwacyjnym (41 procent) lub u agenta turystycznego (40 procent).

Zobacz też: „TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację”.

Pierwsza dziesiątka najlepszych stron turystycznych według Maru/Matchbox: TUI – 84 procent wskazań, Thomas Cook – 83 procent, Booking.com – 82 procent, Expedia – 80 procent, British Airways – 80 procent, Homeaway – 77 procent, Emirates – 75 procent, Accor – 75 procent, LNER – 75 procent, Virgin Atlantic – 74 procent, Airbnb – 74 procent, Hilton – 73 procent, Trainline – 73 procent, Small Luxury Hotels – 71 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecos Holiday: Już wkrótce milionowy klient

Uruchomienie nowego systemu rezerwacyjnego, nowa struktura działu sprzedaży, więcej wakacyjnych zajęć dla dzieci i ...

PKP Intercity puści więcej wakacyjnych pociągów

Kołobrzeg, Hel, Trójmiasto i Zakopane to miasta, do których w czasie wakacji pojedzie więcej ...

Polska wódka doczekała się swojego muzeum

– Mamy je! Mamy Muzeum Polskiej Wódki! Pierwsze na warszawskiej Pradze, w Warszawie, w ...

Traveldata: Działanie koronawirusa może się wydłużyć

Na razie w Europie koronawirus występuje częściej w krajach, z których wyjeżdża najwięcej turystów. ...

POT: Branża turystyczna ma szansę pokazać, jak zależy jej na gościach

„Czekamy na Was” to hasło konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej, do którego mogą się zgłaszać ...

AAA negatywny test na koronawirusa sprzedam

Coraz więcej krajów wymaga od podróżnych przedstawienia negatywnego wyniku testu na koronawirusa. To daje ...