Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

Styczeń to najlepszy miesiąc pod względem sprzedaży dla TUI, wynika z danych koncernu. W tym roku jego europejscy klienci najchętniej kupują wyjazdy do Hiszpanii i Grecji, rośnie też zainteresowanie Turcją

Publikacja: 05.02.2019 06:30

Europejczycy spędzą wakacje w Hiszpanii i Grecji

Foto: AFP

Pierwszy weekend roku, tzw. Sunshine Saturday, był dla TUI najlepszy pod względem sprzedaży w całym okresie rozliczeniowym. W tym czasie najaktywniejsi byli Brytyjczycy i Niemcy, a najwięcej rezerwacji od nich wpłynęło 12 stycznia.

W samych Niemczech o wyjazd w salonach własnych TUI lub na stronie internetowej pytało ponad milion osób. Brytyjczycy i Niemcy decyzję o wyjeździe podejmują najczęściej w sobotę, Skandynawowie w niedzielę, z kolei Holendrzy, Belgowie i Austriacy przez weekend zastanawiają się, a kupują w poniedziałek.

Tendencja do wcześniejszego zamawiania wakacji utrzymuje się od dawna. W 2018 roku 50 procent klientów TUI z Niemiec zarezerwowało wycieczkę co najmniej 5 miesięcy przed wyjazdem. Koncern potwierdza, że stale rośnie sprzedaż przez internet, coraz częściej z użyciem smartfona i tabletu. W krajach Europy Północnej w ten sposób wyjazd zamawia ponad 80 procent osób.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

W Niemczech i Austrii nadal dużą rolę odgrywają agenci turystyczni, choć i tu coraz więcej kupujących korzysta z internetu. Ze statystyk koncernu wynika, że już połowa jego europejskich klientów kupuje wyjazdy w sieci. Oznacza to wzrost o 26 procent w ciągu ostatnich 4 lat. Firma przewiduje, że nadal na popularności zyskiwać będą rezerwacje przez urządzenia mobilne. Już dziś z aplikacji TUI korzysta 5,5 miliona osób.

Analiza najpopularniejszych kierunków pokazuje, że w tym roku dominować będą Hiszpania, Grecja i Turcja. Szczególnie ten ostatni kierunek nabiera znaczenia. Popyt na Hiszpanię ustabilizował się, Grecja cieszy się rosnącym zainteresowaniem Brytyjczyków, z kolei Niemcy, Francuzi i Skandynawowie coraz chętniej spędzają letnie wakacje w dalekich krajach, głównie w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na Karaibach (w tym na Jamajce i Kubie), a także nad Oceanem Indyjskim.

Dużą popularnością cieszą się też Czarnogóra i Albania, upodobali ją sobie szczególnie Austriacy i Skandynawowie. Albania pojawi się w tym roku także w ofercie niemieckiej. TUI Deutschland zamówił 20 tysięcy miejsc w samolotach do Larnaki na Cyprze i ten właśnie kierunek będzie intensywnie promował. Z kolei w Wielkiej Brytanii nowością będzie włoska Kalabria.

Pierwszy weekend roku, tzw. Sunshine Saturday, był dla TUI najlepszy pod względem sprzedaży w całym okresie rozliczeniowym. W tym czasie najaktywniejsi byli Brytyjczycy i Niemcy, a najwięcej rezerwacji od nich wpłynęło 12 stycznia.

W samych Niemczech o wyjazd w salonach własnych TUI lub na stronie internetowej pytało ponad milion osób. Brytyjczycy i Niemcy decyzję o wyjeździe podejmują najczęściej w sobotę, Skandynawowie w niedzielę, z kolei Holendrzy, Belgowie i Austriacy przez weekend zastanawiają się, a kupują w poniedziałek.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowy zarząd SITE Poland. Anastazja Szerkus przejmuje stery od Piotra Cieślaka
Biura Podróży
Pięciogwiazdkowe wakacje w Grecji od Rainbowa można wylicytować na aukcji WOŚP-u
Biura Podróży
Sun & Fun otwiera własny salon z wycieczkami. Planuje jeszcze 20 kolejnych
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego