Reklama
Rozwiń
Reklama

Brytyjska turystyczna Grupa Malvern zbankrutowała

53 tysiące klientów dotknie bankructwo brytyjskiej firmy turystycznej Malvern Group. Była to spółka matka touroperatora Super Break i portalu rezerwacyjnego LateRooms.com

Publikacja: 05.08.2019 07:11

Brytyjska turystyczna Grupa Malvern zbankrutowała

Foto: Malvern Group

Z informacji brytyjskiej organizacji branżowej ABTA, na które powołują się tamtejsze media, wynika, że w chwili ogłoszenia upadłości na wakacjach w kraju i za granicą przebywało 400 klientów biura podróży Super Break. Firma sprzedała też wyjazdy 53 tysiącom innych klientów, którzy dopiero mieli rozpocząć wakacje.

Większość imprez ma zabezpieczenie finansowe ABTA, pozostałe są chronione przez Atol (system zabezpieczeń na rynku brytyjskim). Osoby, które płaciły kartami kredytowymi mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy w ramach procedury chargeback. Rezerwacje założone przez LateRooms.com nie są natomiast zagrożone, bo portal działał na zasadach agencyjnych i nie pobierał opłat. Na jego stronie pojawiła się informacja, że klienci przed wyjazdem powinni zgłosić się bezpośrednio do kwaterodawcy.

Zobacz też: „Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: Biura podróży hamują, a niektóre upadają”.

Ostatnie roczne podsumowanie finansowe Grupy Malvern na koniec marca 2018 roku wskazywało na stratę w wysokości 2,26 miliona funtów przy przychodach rzędu 90 milionów. Firma zatrudniała 350 osób. Grupa poinformowała, że mimo że znalazła zainteresowanych jej przejęciem, nie udało się w krótkim czasie sprzedać przedsiębiorstwa lub uzyskać wsparcia banków.

Urząd Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Authority, CAA) wskazuje, że agenci, którzy przyjęli pieniądze od klientów na poczet rezerwacji w Super Breaku, ale nie przekazali ich do biura, nie powinni zwracać ich turystom do momentu otrzymania dalszych wskazówek. Przede wszystkim muszą skontaktować się z CAA, który wyda każdemu indywidualne instrukcje. W wypadku rezerwacji bez transportu lotniczego należy kontaktować się z ABTA.

Reklama
Reklama

Klienci przebywający na wakacjach, chronieni są przez ABTA (wyjazdy bez transportu lub z transportem innym niż lotniczy) lub Atol (odnosi się do pakietów lotniczych). Powinni móc je kontynuować.

Z informacji brytyjskiej organizacji branżowej ABTA, na które powołują się tamtejsze media, wynika, że w chwili ogłoszenia upadłości na wakacjach w kraju i za granicą przebywało 400 klientów biura podróży Super Break. Firma sprzedała też wyjazdy 53 tysiącom innych klientów, którzy dopiero mieli rozpocząć wakacje.

Większość imprez ma zabezpieczenie finansowe ABTA, pozostałe są chronione przez Atol (system zabezpieczeń na rynku brytyjskim). Osoby, które płaciły kartami kredytowymi mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy w ramach procedury chargeback. Rezerwacje założone przez LateRooms.com nie są natomiast zagrożone, bo portal działał na zasadach agencyjnych i nie pobierał opłat. Na jego stronie pojawiła się informacja, że klienci przed wyjazdem powinni zgłosić się bezpośrednio do kwaterodawcy.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
Artur Makolągwa nowym kierownikiem marketingu w Eximie tours
Biura Podróży
Wakacje droższe niż przed rokiem. Średnio 200 złotych na turystę
Biura Podróży
Wycieczki sprzedawane na zasadzie franczyzy? To się sprawdza
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biura Podróży
Klienci Itaki proszeni o czujność. Touroperator ofiarą ataku hakerskiego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama