Andryszak: Wyższe ubezpieczenie to droższe wycieczki

Upadek Thomasa Cooka pokazał, że w Niemczech klienci nie są wystarczająco chronieni. Rząd chce podnieść obowiązkowe zabezpieczenia, co zdaniem prezesa TUI Deutschland Marka Andryszaka przełoży się na cenę wycieczek.

Publikacja: 10.01.2020 01:54

Andryszak: Wyższe ubezpieczenie to droższe wycieczki

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Prezes TUI Deutschland Marek Andryszak odniósł się do toczącej się w Niemczech dyskusji na temat konieczności zwiększenia obowiązkowej gwarancji touroperatora na wypadek niewypłacalności.

Cytuje go na swojej stronie internetowej „Neue Osnabrücker Zeitung”. Prezes twierdzi, że jeśli organizatorzy będą musieli płacić za większe zabezpieczenia, imprezy turystyczne podrożeją. – Klienci zaczną mówić, że wyjazdy zorganizowane są dla nich za drogie. Naprawdę żadna inna transakcja nie jest tak dobrze zabezpieczona jak wycieczka z touroperatorem – zapewnia.

CZYTAJ TEŻ: Thomas Cook zostawił 9 miliardów funtów długu

Plan podniesienia ubezpieczenia to pokłosie upadku Thomasa Cooka. W Niemczech obowiązuje maksymalna kwota, niezależna od wielkości biura podróży – 110 milionów euro. Tymczasem szkoda, jaka powstała w wyniku bankructwa koncernu, znacząco przekroczyła tę kwotę. Towarzystwo ubezpieczeniowe Zurich wyliczyło, że łącznie klientom trzeba będzie zwrócić 287,4 miliona euro. Brakujące pieniądze mają pochodzić z budżetu państwa.

Marek Andryszak mówi, że kiedy przygląda się obecnej strukturze rynku wyjazdów zorganizowanych bez Thomasa Cooka, nie widzi zagrożenia podobnymi incydentami na tę skalę. – TUI jest ekonomicznie zdrowym przedsiębiorstwem, i uważamy, że obecne ubezpieczenie jest wystarczające – twierdzi.

Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?
Biura Podróży
Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow
Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów