TUI zamyka 166 biur w Wielkiej Brytanii i Irlandii

Brytyjski TUI ogłosił w środę, że zamknie 166 swoich głównych biur sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Publikacja: 30.07.2020 14:29

TUI zamyka 166 biur w Wielkiej Brytanii i Irlandii

Foto: Fot. AFP

Jak zapewnia touroperator, sklepy do zamknięcia, zostały wybrane po uwzględnieniu danych o sprzedaży na lokalnym rynku, trendów konsumenckich i prognoz dotyczących przyszłości podróży. Po tym ruchu zostanie mu jeszcze 350 sklepów – podaje magazyn branży turystycznej „Travel Weekly” na swojej stronie internetowej.

CZYTAJ TEŻ: TUI pozbędzie się nierentownych spółek?

Biuro podróży tłumaczy, że utworzy nowy zespół sprzedaży i obsługi, który będzie pracować z domu (home office). Zapowiedziało, że przeniesie do niego 70 procent z 900 pracowników dotkniętych tą sytuacją. Inni doradcy mają znaleźć pracę w pozostałych sklepach.

W maju Grupa TUI ogłosiła, że ​​zamierza obniżyć koszty ogólne na całym świecie o 30 procent, co spowoduje zwolnienie 8 tysięcy pracowników. Planuje kontynuować program cyfryzacji.

TUI zapewnia, że przed podjęciem decyzji o zamknięciu 166 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii zbadał zachowania klientów w zakresie rezerwacji.

– Chcemy zapewnić najlepszą obsługę klienta, czy to w sklepie, przez telefon czy online, i nadal będziemy stawiać klienta w centrum naszych starań – zapewnia dyrektor zarządzający TUI w Wielkiej Brytanii i Irlandii Andrew Flintham, cytowany przez portal. – Dlatego musimy podejmować trudne decyzje, jednocześnie pamiętając o naszych kolegach i oferując nowoczesną obsługę klientom.

– Zachowania klientów zmieniły się w ostatnich latach, 70 procent wszystkich rezerwacji TUI UK odbywa się online – dodaje dyrektor. – Covid-19 tylko przyspieszył zmianę nawyków zakupowych, ponieważ ludzie chcą robić zakupy online a rozmawiać z ekspertami w dziedzinie podróży wolą w zaciszu własnego domu. Mamy światowej klasy doradców, mamy więc nadzieję, że wielu z nich zostanie pracownikami domowymi i nadal będzie oferować spersonalizowaną usługę, którą doceniają klienci.

Przypomnijmy, że wcześniej TUI ogłosił zamknięcie sklepów we Francji.

Jak zapewnia touroperator, sklepy do zamknięcia, zostały wybrane po uwzględnieniu danych o sprzedaży na lokalnym rynku, trendów konsumenckich i prognoz dotyczących przyszłości podróży. Po tym ruchu zostanie mu jeszcze 350 sklepów – podaje magazyn branży turystycznej „Travel Weekly” na swojej stronie internetowej.

CZYTAJ TEŻ: TUI pozbędzie się nierentownych spółek?

Pozostało 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej