„Itaki świat nadal jest piękny”, a do tego mamy dużo nowości na lato

Współpraca z parkiem rozrywki Energylandia, nowy program klubów dla dzieci i nowy koncept klubów dla dorosłych, pakiet korzyści „21 na lato 21” i „podróże tylko dla ciebie” – to niektóre z nowości, jakie szykuje na sezon letni biuro podróży Itaka.

Publikacja: 26.02.2021 16:27

„Itaki świat nadal jest piękny”, a do tego mamy dużo nowości na lato

Foto: Piotr Henicz (w środku) wystąpił z dyrekotrem rozwoju i nowych projektów Adamem Bonczarowskim (z lewej) i dyrektorem, produktu Piotrem Wrześniewskim (z prawej)

– Covid niewiele zmienił w naszych marzeniach o podróżach. To od nas zależy, jak będziemy wypoczywać. A Itaka nie chce dłużej czekać, więc lekko zmienionym naszym hasłem promocyjnym „Itaki świat jest piękny” na „Itaki świat nadal jest piękny” będziemy zachęcać klientów, żeby nam zaufali i już teraz podejmowali decyzje, dokąd chcą pojechać w lecie – mówił wiceprezes Itaki Piotr Henicz, który wystąpił dziś na transmitowanym na kanale You Tube Itaki spotkaniu z agentami turystycznymi.

""

Biuro podróży przygotowało kilka dowcipnych spotów reklamowych z nowym hasłem.

Foto: turystyka.rp.pl

Jak wyjaśniał, żeby ułatwić klientom decyzje, Itaka wprowadza pakiet „21 na lato 21”. O co chodzi? W rezerwacji zrobionej do końca marca klient będzie mógł zmienić każdy element rezerwacji – termin, kierunek, liczbę osób – i to wielokrotnie aż do 21 dnia przed wylotem. Będzie mógł to zrobić w cenie z dnia, w którym podejmie decyzję, a nie tej z dnia zawarcia umowy. A często ta cena sprzed miesięcy jest wyższa. – To rewolucyjne rozwiązanie, coś czego takiego na polskim rynku jeszcze nie było – mówił Henicz.

21 dni do wyjazdu to także ostateczny termin wpłacenia pozostałej części kosztu podróży.

Klienci, którzy zarezerwują letni wyjazd w promocji, będą też uprzywilejowani w inny sposób – jeśli będą musieli zrezygnować z wyjazdu z przyczyn od nich niezależnych, touroperator potrąci im tylko 10 procent kosztów (zwykle wysokość tych kosztów zależy od momentu rezygnacji i sięga nawet 30 procent).

Jest jeszcze jedna, znaczna nowość – ubezpieczenie podstawowe będzie chroniło turystę w razie konieczności poniesienia przez niego kosztów leczenia na covid. Bez promocji za taki zakres ubezpieczenia trzeba dopłacić.

Energylandia dla dzieci, Itakarma dla dorosłych

Henicz zachwalał też „nowe ceny”, którymi klienci będą „pozytywnie zaskoczeni”. Jak podkreślił, Itace udało się je wynegocjować w hotelach, z którymi współpracuje.

Wiceprezes zapowiedział, że w tym roku Itaka będzie chciała ograniczyć liczbę katalogów drukowanych i rozsyłanych do sprzedawców. Na pewno pokażą się w tradycyjnej formie dwa – katalog z hotelami, w których zorganizowane będą Kluby Przyjaciół Itaki i tradycyjny katalog z ofertami z wyższej półki „Itaka & Gala”.

W wersji elektronicznej będzie też przygotowany katalog z ofertami „top of the top” – hotelami najpopularniejszymi wśród klientów. Jak zapowiedział Henicz, agenci będą mogli wypowiedzieć się w specjalnej ankiecie, czy ten katalog powinien też być wydrukowany. Radził im się dobrze namyślić, ponieważ – zwrócił uwagę – traci to sens wobec często zmieniających się warunków i ceny każdej oferty.

Inne nowości w ofercie Itaki to współpraca z parkiem rozrywki Energylandia w szkoleniu animatorów i przygotowaniu nowych programów dla Klubów Przyjaciół Itaki. Będzie ich w najbliższym sezonie 27 – wyjaśniał Adam Bonczarowski z działu rozwoju i nowych projektów.

""

Transmisję urozmaicił występ maskotek Energylandii.

Foto: turystyka.rp.pl

Co ciekawe, w tym roku biuro podróży nie będzie rozdawać w ramach upominków maskotek, gadżetów czy książeczek, jak to robiło w latach poprzednich, ale ma dla pierwszych klientów rezerwujących na lato hotele z klubami 1100 biletów do Energylandii.

A „dla równowagi” powstaną też kluby z zajęciami tylko dla dorosłych. Będą działać pod nazwą Itakarma w trzech hotelach – na Krecie, na Zakintos i na Fuerteventurze. – Nieduże hotele bez tłumów, zaawansowane animacje, wieczorem muzyka didżejów, a nad basenem muzyka lounge’owa, kolorowe drinki. To będzie oferta dla dorosłych, ceniących wypoczynek na wysokim poziomie, chcących się poczuć wyjątkowo – wyjaśniał Bonczarowski

Henicz miał też dobre wiadomości dla sprzedawców. Między innymi tę, że wracają plany sprzedażowe („z jednej strony są obowiązki, ale z drugiej wiąże się to z wyższą gratyfikacją”), wyjazdy studyjne (Madera, Fuerteventura, Teneryfa, Majorka, Egipt, Tunezja, Turcja), a także programy motywacyjne Itaka Lider i Itaka Bonus, w których można zbierać punkty na wyjazdy. Przy okazji wyjaśnił, że kto uzbierał sobie punkty w 2019 roku i jeszcze ich nie wykorzystał, będzie to mógł zrobić w tym roku.

Grecja liderem sprzedaży

Dyrektor produktu Piotr Wrześniewski pokrótce omówił najważniejsze nowości w programie biura podróży – nowe lub wyremontowane hotele (np. w ofercie wypoczynku w Marsa Alam pojawią się trzy dopiero ukończone hotele pięciogwiazdkowe „w dobrej cenie”), nowe porty wylotowe, nowe zasady współpracy z liniami lotniczymi (więcej LOT-u).

W sumie Itaka ma w programie 60 kierunków i 1200 hoteli. Najlepiej sprzedaje się Grecja, w tym osiem wysp (Zakintos, Kreta, Rodos, Korfu, Kos, Santoryn, Tasos, Mykonos) i półwysep Peloponez. Na drugim miejscu „niemal łeb w łeb” pod względem popularności wśród klientów Itaki idzie sprzedaż wakacji w Turcji. W tym kraju touroperator będzie w sezonie letnim latał do Antalyi, Bodrum, Izmiru i Dalamanu (tu duże zmiany w miejscowościach wypoczynkowych).

Trzecim najważniejszym kierunkiem jest Hiszpania. Itaka ma w ofercie pięć Wysp Kanaryjskich (Teneryfa, Lanzarote, Fuerteventura. Gran Canaria i La Gomera), a także Majorkę i Ibizę (wyspa zmienia w pandemii charakter – mniej tam teraz rozrywki, więcej wypoczynku rodzinnego) i wybrzeża Hiszpanii kontynentalnej – od Costa Brava do Costa de la Luz.

Wrześniewski wspomniał też o produkcie w Portugalii (Algarve, Madera), Egipcie, Tunezji (z Dżerbą), Bułgarii, Albanii i Włoszech (Kalabria, Sycylia, Sardynia, okolice Rimini i Neapol z Iskią i wybrzeżem Amalfitańskim).

W lecie Itaka zamierza kontynuować lub przywrócić z czasów przedpandemicznych też loty czarterowe do dalszych miejsc, egzotycznych, jak Wyspy Zielonego Przylądka, Zanzibar, Nosy Be (Madagaskar), Malediwy, Dominikana.

Ma też w programie całą paletę wycieczek objazdowych – 71 programy z wylotem czarterem, 107 z wylotem liniami regularnymi i 72 autokarowe.

Polska się przyjęła

Są też nowe formy składania pakietów dla klientów i takie, które wracają do oferty. Na przykład „Podróże tylko dla ciebie” – przygotowywane na indywidualne zamówienie, już od dwóch osób – i „Fly&drive” – przelot samolotem, wypożyczenie na miejscu samochodu i zarezerwowanie noclegów na trasie podróży,

Henicz na koniec przypomniał, że Itaka zamierza proponować klientom nadal, wprowadzone w zeszłym roku, wyjazdy z dojazdem własnym. Dla turystów, którzy wybierają własny środek transportu zgromadziła w bazie 160 adresów z noclegami w Chorwacji, 30 w Czarnogórze, 30 w Słowenii, a także dziesiątki w Grecji kontynentalnej, Bułgarii, Austrii, Czechach, Szwajcarii, Włoszech i Macedonii – wymieniał wiceprezes.

Jego zdaniem w tym roku z tej formy wyjazdu skorzysta nawet 10 tysięcy klientów biura podróży.

Na nieco większą liczbę, 14 – 15 tysięcy, szacuje tych, którzy wyjadą z Itaką na wczasy krajowe. Itaka ma dla nich do wyboru 250 obiektów. Są wśród nich nie tylko hotele nad morzem, czy w górach, ale także nad jeziorami i w mniej turystycznych miejscach, a nawet w miastach i przy lotniskach. – Ten produkt się przyjął – ocenił Henicz.

– Covid niewiele zmienił w naszych marzeniach o podróżach. To od nas zależy, jak będziemy wypoczywać. A Itaka nie chce dłużej czekać, więc lekko zmienionym naszym hasłem promocyjnym „Itaki świat jest piękny” na „Itaki świat nadal jest piękny” będziemy zachęcać klientów, żeby nam zaufali i już teraz podejmowali decyzje, dokąd chcą pojechać w lecie – mówił wiceprezes Itaki Piotr Henicz, który wystąpił dziś na transmitowanym na kanale You Tube Itaki spotkaniu z agentami turystycznymi.

Pozostało 93% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej