Turystyczny Fundusz Gwarancyjny podsumował rok 2021. Zgodnie z danymi składanymi co miesiąc przez biura podróży zawarły one w 2021 roku 1,6 miliona umów z 4,4 miliona klientów. Część z tych umów uległa jednak – z różnych przyczyn – anulowaniu. W 2021 roku takich anulacji było 0,18 miliona, czyli 10 procent. To oznacza, że ostateczna liczba klientów, którzy wyjechali z biurami podróży to niecałe 3,96 miliona.
Jeśli porównać tę liczbę do liczby klientów z roku 2020, kiedy na zorganizowane wyjazdy pojechało 1,08 miliona osób, to okaże się, że wzrost wyniósł 265 procent.
Porównanie z przedpandemicznym rokiem 2019 wypada jednak gorzej. W tym rekordowym w całej historii turystyki wyjazdowej sezonie z usług biur podróży skorzystało bowiem 7,7 miliona klientów, a więc o 49 procent więcej. Można więc powiedzieć, że pandemia kosztowała w 2021 roku organizatorów turystyki połowę klientów.
Z danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego można też wyczytać, jak liczba klientów dzieliła się ze względu na rodzaj podróży. I tak w 2021 roku najwięcej turystów wybrało podróż wiążącą się z przelotem czarterem – 1,9 miliona (48 procent wszystkich). Na drugim miejscu byli klienci wycieczek z kategorii „kraj i bliska zagranica” - 1,67 miliona (42,3 procent), a na trzecim ci, którzy wyruszyli innym środkiem transportu (np. regularne linie lotnicze) – 395 tysięcy (10 procent).