Przedsiębiorca prowadzący biuro podróży poprosił Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców (oddział w Białymstoku) o interwencję w sprawie błędnej decyzji spółki Polski Fundusz Rozwoju dotyczącej rozliczenia subwencji finansowej w ramach rządowego programu „Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm” - informuje w komunikacie prasowym biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Przedsiębiorca zawarł z PFR umowę subwencji, na mocy której 18 maja 2021 roku PFR przyznał mu 72 tysiące złotych, po czym złożył oświadczenie o rozliczeniu. PFR zwolnił go z obowiązku zwrotu 18 tysięcy złotych, czyli 25 procent przyznanej subwencji, wskazując, że jedynie tę kwotę przedsiębiorca przeznaczył na prowadzeniem działalności gospodarczej w ciągu 12 miesięcy od dnia przyznania subwencji.
Właściciel biura podróży nie został natomiast zwolniony ze spłaty pozostałych 54 tysięcy złotych, czyli 75 procent subwencji, z tytułu spełnienia warunku utrzymania zatrudnienia przez 12 pełnych miesięcy kalendarzowych liczonych od końca miesiąca kalendarzowego poprzedzającego datę zawarcia umowy oraz prowadzenia działalności w branży sklasyfikowanej kodem PKD 79.12.Z (działalność organizatorów turystyki).
Czytaj więcej
Rząd w ramach "tarczy prawnej" dla przedsiębiorców przyjął projekt rozwiązania legislacyjnego, mającego ulżyć organizatorom turystyki w kwestii spłaty zadłużenia w Turystycznym Funduszu Zwrotów, składania deklaracji Turystycznemu Funduszowi Gwarancyjnemu i "odformalizowania procedury nadania uprawnień przewodnika górskiego".
Przedsiębiorca terminowo zgłosił reklamację, w której wskazał, że zgodnie ze złożonym do PFR oświadczeniem o rozliczeniu spełnia wszelkie warunki, by ubiegać się o umorzenie całej subwencji. Poinformował ponadto, że w jego ocenie formularz bankowy wprowadzał w błąd.