Stowarzyszenie ASR przeprowadziło ankietę wśród biur agencyjnych i ich klientów, w której zapytało, jakie są korzyści z kupowania wyjazdów u profesjonalnych doradców turystycznych. Oceny dokonywali zarówno sprzedawcy, jak i ich klienci. Odpowiedzi udzieliło 280 agentów i 750 konsumentów, donosi niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell.
Na pytanie, dlaczego klienci odwiedzają konkretne biuro podróży, ponad dwie trzecie stwierdziło, że kierują się rekomendacjami znajomych. Z kolei agenci są przekonani, że turyści znajdują ich przez wyszukiwarki, choć konsumenci to narzędzie oceniają jako drugorzędne. To samo dotyczy mediów społecznościowych.
Rozbieżności widać też w powodach, dla których kupujący idą do agenta, a wyobrażeniami tego ostatniego na ten temat. Doradcy są przekonani, że pomagają odnaleźć się podróżnym, bo wyjazdy stały się bardziej skomplikowane z powodu ostatnich wydarzeń. Takiej odpowiedzi udzieliło jednak tylko 30 procent konsumentów.
Czytaj więcej
Lepsza organizacja pracy, większa sprzedaż, mniej przypadkowych wchodzących - tak niemieccy agenci turystyczni podsumowują efekty umawiania się na spotkania z klientami. W pandemii system ten zyskał na popularności, a ci, którzy na niego przeszli, chcą przy nim pozostać.
Z ankiety wynika, że klienci najczęściej rozmawiają z agentami bezpośrednio w biurze, przez telefon albo kontaktują się mailowo - na te kanały komunikacji wskazuje od 70 do 80 procent ankietowanych. Tymczasem tylko 50 procent agentów o nich wspomina, jednocześnie przywiązując większą wagę do umawiania się przez internet i korzystania z usług kurierów.