Agenci turystyczni: Z klientem najlepiej umówić się na spotkanie

Lepsza organizacja pracy, większa sprzedaż, mniej przypadkowych wchodzących - tak niemieccy agenci turystyczni podsumowują efekty umawiania się na spotkania z klientami. W pandemii system ten zyskał na popularności, a ci, którzy na niego przeszli, chcą przy nim pozostać.

Publikacja: 03.11.2021 08:07

Agenci turystyczni: Z klientem najlepiej umówić się na spotkanie

Foto: Adobe Stock

Dwie trzecie z ponad 600 biur agencyjnych, które wzięły udział w ankiecie niemieckiego portalu branży turystycznej Counter-vor9, mówi, że umawia się z klientami na spotkania. Ten system pracy jest dziś o wiele popularniejszy niż przed pandemią - wielu doradców uważa, że się sprawdził, choć z perspektywy klientów nie zawsze wygląda to tak dobrze jak z punktu widzenia sprzedawców.

Tylko 17 procent respondentów mówi, że nie stosuje zasady spotkań w określonym terminie, tyle samo twierdzi, że w ten sposób obsługiwało klientów już przed pandemią.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci turystyczni: Najtrudniej było porozumieć się z TUI

Wspomniana ankieta była tak skonstruowana, że poza odpowiedziami na pytania, można było dodatkowo zamieszczać swoje komentarze. „Stali klienci zostali z nami, a z możliwości spotkań, podczas których jesteśmy tylko do ich dyspozycji, są zadowoleni. Z drugiej strony zauważyliśmy spadek liczby osób wchodzących do biura bez wcześniejszego umówienia” - pisze właścicielka biura agencyjnego. Inna twierdzi, że w wypadku konkretnych spotkań odsetek sprzedaży jest większy niż w wypadku pozostałych klientach.

Kolejny doradca podkreśla, że system pozwala lepiej zorganizować dzień pracy. Dla wielu osób to także sposób na zrekompensowanie strat wynikających z ograniczonych godzin otwarcia biura. Niektórzy doradcy umawiają się z klientami poza czasem pracy agencji, inni określili konkretny dzień przeznaczony tylko na rozmowy z osobami, które wcześniej zapisały się na poradę.

Czytaj więcej

Agent turystyczny zachęca do szczepień. Daje voucher na wycieczkę

Mimo pewnych zalet nie wszyscy są zadowoleni z takiego systemu - co ciekawe dotyczy to nie tylko turystów, ale także agentów. W tym ostatnim wypadku mowa o agencjach, które nie mają odpowiednio dużo pracowników - często zdarza się, że do biura wchodzi z ulicy potencjalnie zainteresowany zakupem wyjazdu, ktoś inny próbuje się dodzwonić, a jeszcze trzeci wysyła e-mail, oczekując natychmiastowej odpowiedzi.

Najtrudniej system wdrożyć w biurach znajdujących się w pasażach handlowych. „Dość długo pracowaliśmy na zasadzie umawiania spotkań, ale nie mogliśmy tego kontynuować, bo mamy wielu przypadkowych klientów, których nie chcieliśmy stracić” - tłumaczy jeden z doradców. „Próbujemy zachęcać ludzi do korzystania z konkretnych terminów obsługi, ale nie każdy jest tym zainteresowany” - komentuje inny.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Biuro podróży Rainbow wspiera WOŚP. Zachęca do licytowania greckich wakacji
Biura Podróży
Sun & Fun otwiera własny salon z wycieczkami. Planuje jeszcze 20 kolejnych
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego