Itaka: "Oto lato 2023" ruszyło. Pierwszy raz aż 90 procent hoteli z najwyższej półki

Najpopularniejsze, sprawdzone w poprzednich sezonach hotele i programy wycieczek objazdowych biura podróży Itaka są od dziś dostępne w systemach rezerwacyjnych w ofercie Lato 2023. - W nowym sezonie położymy nacisk na produkty wysokiej jakości, które mają szansę znaleźć klientów nawet w warunkach wysokiej inflacji - zapowiada wiceprezes Piotr Henicz.

Publikacja: 01.09.2022 13:49

Itaka: "Oto lato 2023" ruszyło. Na poczatek kilkaset ofert

Itaka: "Oto lato 2023" ruszyło. Na poczatek kilkaset ofert

Foto: Itaka

"Oto lato 2023" – pod tym hasłem Itaka uruchomiła dzisiaj sprzedaż ofert na przyszłe lato. Na start Itaka umieściła w systemach rezerwacyjnych 600 ofert hoteli. To około 30 procent produktu, który docelowo znajdzie się w sprzedaży. Nowe hotele dodawane będą do niego sukcesywnie, już w najbliższych tygodniach.

Cel – najwyższa półka

- Celujemy jak zawsze wysoko: rosnący apetyt naszych klientów na wakacyjny luksus sprawia, że w ofercie dominują hotele z najwyższej półki, wyznaczające nowe standardy, i inspirujące programy wycieczek objazdowych - zapowiada wiceprezes Itaki Piotr Henicz.

- Prawie 90 procent hoteli zakontraktowanych na lato przyszłego roku to obiekty cztero- i pięciogwiazdkowe. Dominują one w naszych kontraktach opartych na gwarancjach, co jeszcze pięć lat temu byłoby nie do pomyślenia. Dzięki takim umowom nasi klienci mogą być pewni, że spędzą czas w obiektach, które wybrali dla siebie i swoich bliskich - podkreśla.

- Nie ukrywamy też, że sięgamy po produkty dla klientów zamożniejszych, których nie wystraszy inflacja - dodaje.

Takim banerem Itaka reklamuje nowy sezon

Takim banerem Itaka reklamuje nowy sezon

Foto: Itaka

Innym trendem charakteryzującym ofertę Itaki na przyszłe lato jest dywersyfikacja produktu tak, by łatwo można było dopasować go do różnych potrzeb klientów. - Chcemy trafić z nim do konkretnego klienta, o konkretnych zainteresowaniach i potrzebach. Te potrzeby przez 33 lata działalności nauczyliśmy się nie tylko rozpoznawać, ale wręcz wyprzedzać - zapewnia Henicz.

Basen Morza Śródziemnego i okolice

Jednym z kluczowych kierunków w ofercie Itaki pozostaje Turcja. Biuro podróży będzie wysyłać samoloty do czterech tamtejszych portów: Antalyi, Bodrum, Izmiru i Dalamanu. Do tego ostatniego wraca z hotelami w Marmaris i Fethiye. Do Antalyi touroperator planuje latać aż pięć dni w tygodniu, dzięki czemu możliwe będą różne długości pobytów (5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14 nocy). Nowości hotelowe przygotował też w rejonie Bodrum.

Greckie wakacje z Itaką będzie można spędzić na Krecie, Zakintos, Rodos, Korfu, Kos, Tasos, Samos, Lesbos i na półwyspie Chalkidiki. W niedalekich planach organizator ma także włączenie do sprzedaży Peloponezu, Chios, Santorynu, Mikonos, Paros, Naxos i Riwiery Ateńskiej.

Hiszpania w lecie będzie przyjmować gości z Itaki na Fuerteventurze, Teneryfie, Lanzarote, Gran Canarii i La Palmie. To jeśli chodzi o Wyspy kanaryjskie. A oprócz tego biuro podróży zaprasza na Ibizę i Majorkę, gdzie klienci mogą spędzić 3, 4, 7, 14, 10, lub 11 nocy w hotelach popularnych sieci BG, Barceló i Illusion - czytamy w komunikacie.

Hiszpańskie portfolio touroperatora dopełniają słynne "costy", czyli wybrzeża: Brava, Dorada, Del Sol i De La Luz.

- Modelowa współpraca z naszymi biurami incomingowymi gwarantuje najwyższy poziom usług w Hiszpanii - mówi Henicz, mając na myśli dwa biura podróży, jakie Itaka prowadzi na Wyspach Kanaryjskich i w Hiszpanii kontynentalnej.

"Unikalną ofertą, zdecydowanie wyróżniającą się na polskim rynku, możemy pochwalić się w Portugalii. Uroda Madery i wysokiej klasy hotele wiodących sieci sprawiły, że w ostatnich latach stała się jedną z naszych kluczowych destynacji. Na słynnym ze spektakularnych plaż portugalskim wybrzeżu Algarve nasze hotele położone są od Montegordo przy granicy z Hiszpanią po najbardziej wysuniętą na zachód miejscowość Lagos" - zapewnia Itaka.

Jak Włochy to Sycylia, Sardynia i Kalabria. Pamiętając o niesłabnącym zainteresowaniu klientów wypoczynkiem w Albanii Itaka planuje wyloty praktycznie z każdego większego portu w Polsce (pobyty: 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 i 14 nocy). Elastycznie długość pobytu mogą planować też klienci wybierający wypoczynek w Bułgarii, a przy tym, jak zapewnia organizator, wiele z jego hoteli w Słonecznym Brzegu i Złotych Piaskach leży w pierwszej linii brzegowej.

Oferta letnia obejmuje też Gruzję, która "przyciąga ciekawych świata, łącząc piękno przyrody, walory czarnomorskich plaż i niezwykle oryginalną kulturę, bliską sercu Polaków". Część oferty stanowią wycieczki objazdowe.

Kolejny z "wielkich" kierunków to Egipt, reprezentowany przez trzy kurorty: Hurghada, Marsa Alam i Taba. Z kolei "w Tunezji, przeżywającej renesans popularności, proponujemy Monastyr i Dżerbę. Miłośnicy egzotycznych klimatów i pięknych plaż znajdą swoje miejsce na Sal, czyli Wyspach Zielonego Przylądka" - czytamy.

Czytaj więcej

Itaka najchętniej odwiedzanym biurem podróży w internecie

Wycieczki objazdowe na kilka sposobów

Również wycieczki objazdowe touroperator chce dopasować jak najlepiej do potrzeb klientów. Oferuje różne formuły zwiedzania. Pierwsza to „Kameralne Podróże”, charakteryzujące się tym, że grupy uczestników liczą nie więcej niż 14 osób. „Tylko dla Ciebie” to z kolei prywatne wyjazdy organizowane już dla dwóch osób. Są też znane już podróże spod znaku „No Limits” dla aktywnych, lżejsze „Wakacje pod palmami” w regionach egzotycznych, które łączą zwiedzanie z wypoczynkiem, i „City Breaks” – wypady weekendowe zapewniające oderwanie się od codziennej rutyny.

„Odpowiedzią na powracające zainteresowanie wycieczkami autokarowymi są trasy po Włoszech, Francji, Chorwacji, Czechach, a także wyjazdy rodzinne w formule Klubów Przyjaciół ITAKI i tematyczne wycieczki do Francji. Z wycieczek samolotowych mamy nasze hity sprzedażowe: objazdówki do Turcji – także nowe trasy, Malty, Egiptu, czy Islandii. Już wkrótce: wycieczka na Alaskę, Kameralna Podróż do Arabii Saudyjskiej, fascynująca podróż przez Laponię, Moja Nicea i Mój Paryż” - opisuje swoją ofertę touroperator.

Wcześniej kupujesz, znacznie zyskujesz

- Kiedy do wyjazdów na tegoroczne wakacje zachęcaliśmy w kampanii „Lato 22! Najlepsza inwestycja pod słońcem”, odwołującej się do gwarancji niezmienności ceny w wypadku rezerwacji wyjazdów z wyprzedzeniem, część klientów traktowała to z niedowierzaniem. Pewnie liczyli na spektakularne last minute – wspomina Henicz. - Jednak to ci, którzy skorzystali z przedsprzedaży, zyskali najwięcej. Nie tylko mieli najszerszy wybór najatrakcyjniejszych ofert, ale i zapłacili najmniej. Później już tylko było drożej, bo ceny nakręcały zewnętrzne czynniki, jak rosnące koszty paliwa i osłabienie złotego względem dolara i euro. Jesteśmy pewni, że nasz slogan nie straci na aktualności także w kolejnym sezonie, lato 2023.

Do 19 października w ramach pakietu „Zyskaj na wakacje” Itaka oferuje kupującym dodatkowe korzyści i przywileje: pewność, że cena nie ulegnie zmianie (tzw. gwarancja niezmienności ceny gratis), że cena zarezerwowanej podróży nie ulegnie zmianie do dnia wyjazdu (ewentualny wzrost kursów walut, kosztu transportu lub opłat lotniskowych, portowych itp. nie będzie miał wpływu), komfort zmiany rezerwacji bez ograniczeń (tzw. multi zmiana gratis, oznacza to nielimitowane zmiany rezerwacji do 22 dni przed rozpoczęciem imprezy, specjalne warunki rezygnacji i niską zaliczkę (15 procent). W pakiecie są też takie udogodnienia jak to, że dzieci 2+2 dostaną świadczenia hotelowe gratis w wybranych hotelach, 50 procent zniżki dla dziecka w wybranych hotelach, zniżki do 43 procent generalnie i 3 procent dla stałych klientów.

Czytaj więcej

Itaka Travel Expert – wyższy poziom dynamicznego pakietowania wycieczek

Planów ciąg dalszy

Wiceprezes Piotr Henicz już dzisiaj zapowiada też nowe inicjatywy touroperatora, które wkrótce ujrzą światło dzienne.

- Kończymy przygotowania do kolejnego konceptu umownie nazwanego „Premium”. Chcemy pokazać, że to określenie pod marką Itaki znaczy o wiele więcej niż luksusowe hotelowe wnętrza i serwis na światowym poziomie. Pragniemy, aby wakacje z Itaką stały się platformą do dzielenia się doświadczeniami, zawierania wspaniałych przyjaźni i odkrywania nowych sposobów na aktywne spędzanie urlopu. Wkrótce podamy więcej szczegółów o tym projekcie i ofercie - zdradza.

- Coraz mocniej wchodzimy też w obszar nowoczesnych technologii, z którymi podróżowanie wiąże się coraz bardziej. Doskonalimy ITAKAsmart, narzędzie do pakietowania dynamicznego, czyli wyjazdów „skrojonych na miarę” przez samych turystów i nowoczesne rozwiązanie dla klientów, których wymagania, co do personalizowania wyjazdów rosną. Będą teraz mogli jeszcze pełniej wykorzystać nasz potencjał organizacyjny i technologiczny. To także kolejny atrakcyjny rodzaj produktu dla klientów i naszej sieci sprzedaży, zawsze zainteresowanej nowościami – podkreśla Henicz.

"Oto lato 2023" – pod tym hasłem Itaka uruchomiła dzisiaj sprzedaż ofert na przyszłe lato. Na start Itaka umieściła w systemach rezerwacyjnych 600 ofert hoteli. To około 30 procent produktu, który docelowo znajdzie się w sprzedaży. Nowe hotele dodawane będą do niego sukcesywnie, już w najbliższych tygodniach.

Cel – najwyższa półka

Pozostało 96% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"