Od zeszłego roku, dzięki wdrożeniu rozwiązań informatycznych, Itaka oferuje klientom możliwość pakietowania dynamicznego imprez turystycznych. Turysta nie musi już korzystać z klasycznego, w dużej mierze sztywno określonego, pakietu, na który składają się przelot czarterem i nocleg w hotelu. Dzięki nowemu narzędziu może z pomocą biura wybrać podróż o wiele lepiej dostosowaną do swoich potrzeb.

Czytaj więcej

Itaka: Zabierz pracę na wakacje. Jedź z nami na workation

Rozwiązań są praktycznie setki tysięcy. Itace udało się zintegrować w jeden system niemal wszystkie linie lotnicze na świecie i największe banki z hotelami. Przy czym Itaka dysponuje własną bazą hoteli, z którymi współpracuje, a także wieloma połączeniami czarterowymi, już w obrębie tych dwóch baz usług można stworzyć tysiące kombinacji.

Mówił o tym podczas serii spotkań z agentami turystycznymi w ostatnich dniach wiceprezes Itaki Piotr Henicz, zachęcając do korzystania z poszerzonych możliwości zaspokojenia wymagań klientów.

Biuro podróży szkoliło agentów turystycznych w Poznaniu, Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Katowicach i

Biuro podróży szkoliło agentów turystycznych w Poznaniu, Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu

Itaka

Henicz wskazuje na możliwe trzy modele organizowania takich wyjazdów. Pierwszy, kiedy hotel jest „zewnętrzny” (spoza bazy hoteli, z którymi Itaka ma umowy i są dostępne w jej standardowej ofercie), a przelot czarterem Itaki. W drugim modelu sytuacja jest odwrotna – hotel pochodzi z oferty Itaki, ale przelot odbywa się „zewnętrzną” linią lotniczą. Trzeci model zakłada dobieranie zarówno „zewnętrznych” noclegów, jak i „zewnętrznych” przelotów.

Dynamiczne pakietowanie to jednak nie wszystko. Itaka zainaugurowała Itaka Travel Expert - dodatkową usługę towarzyszącą dynamicznemu pakietowaniu, która ma służyć klientom pomocą na każdym etapie przygotowań do podróży i podczas samej podróży.

- Tym się różnimy od oferującej dynamiczne pakietowanie konkurencji, że u nas klient korzysta z wielkiego wyboru, a przy tym może na nas polegać. Choć jest indywidualistą i ma inne niż standardowe potrzeby, nie zostawiamy go samego, nadal jest pod naszą opieką, czujemy się za niego odpowiedzialni – tłumaczy Henicz.

Co to oznacza w praktyce? - Pilnujemy, żeby klient miał wliczony w cenę bagaż, i przejazd z lotniska, i żeby został odprawiony – wysyłamy mu drogą elektroniczną karty pokładowe w terminie, jaki obowiązuje w danej linii lotniczej. Dostanie też mailem list powitalny i wszelkie informacje, jakie dostają od naszych rezydentów w destynacjach wszyscy klienci. Gdy lot wymaga przesiadki, staramy się, by była ona komfortowa dla klienta, czyli możliwie najkrótsza – wyjaśnia Henicz.

Czytaj więcej

Itaka: Zima na wiele sposobów – od plaż Zanzibaru do stoków narciarskich w Turcji

- Stworzyliśmy dla klientów korzystających z dynamicznego pakietowania infolinię działającą 24 godziny na dobę. Pod telefonami nad komfortem ich podróży czuwają nie tylko przedstawiciele Itaki w centrali, ale także w każdej destynacji lokalni przedstawiciele Itaki gotowi służyć pomocą w nagłych przypadkach. Z polskojęzycznym opiekunem klienci mogą łączyć się nie tylko pod numerem telefonu czynnym non stop, ale również poprzez popularne komunikatory internetowe, lub mailowo. Wszystkie najważniejsze informacje dotyczące pobytu zawsze dostępne są też pod ręką w aplikacji mobilnej - dodaje.

Mało tego, jeśli pojawią się jakieś problemy z realizacją dynamicznie spakietowanych usług – na przykład linia lotnicza odwoła lot albo hotel powie, że nie ma żądanego pokoju – zespół Itaki poszuka rozwiązania alternatywnego i przedstawi najlepszą ofertę szytą na miarę. W innych firmach z tym ryzykiem zostawia się turystę samego.

Turysta decydujący się na wyjazd dynamicznie pakietowany może też korzystać z dodatkowych usług, jakie zapewnia biuro podróży. Może więc wykupić sobie wycieczkę fakultatywną w Itace/SeePlaces, może dopłacić do podwyższenia klasy podróży, wybrać ulubione miejsce w samolocie lub wynająć za pośrednictwem Itaki samochód.

- Z jednej strony klient ma więc swobodę w planowaniu wypoczynku, jaką daje pakietowanie dynamiczne, a z drugiej poczucie bezpieczeństwa, jakie daje opieka profesjonalnego organizatora – podkreśla Henicz. - W ramach tego bezpieczeństwa chronione są też przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny jego pieniądze.

Jedną z zalet dynamicznego pakietowania jest takie dobieranie sobie elementów podróży, żeby można było korzystać z niej tyle dni, ile się chce. Turysty nie ogranicza sztywny kalendarz lotów czarterowych. Podróż może trwać zaledwie dwa dni, a może i czterdzieści.

Przykłady? Meksyk z wylotem z Gdańska, Katowic, Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Warszawy lub Wrocławia, nocleg w jednym z siedmiu oferowanych hoteli cztero- lub pięciogwiazdkowym z all inclusive – pobyt od ośmiu do 26 dni. Costa Blanca z wylotem z Warszawy, Krakowa, Modlina, Gdańska, Wrocławia lub Poznania, nocleg w jednym z siedmiu hoteli trzy- i czterogwiazdkowych z all inlclusive – pobyt od pięciu do 29 dni. Albo Malta z wylotem z Gdańska, Katowic, Krakowa, Poznania, Wrocławia lub Warszawy z noclegiem w jednym z ośmiu hoteli trzy- lub czterogwiazdkowych, a pobyt od 4 do 15 dni. W tym modelu Itaka jest również w stanie zaproponować wypoczynek np. w Tajlandii, gdzie dostępnych jest 17 hoteli na Phuket, Khao Lak i Krabi. Zasady wjazdu wykluczają połączenie czarterowe, ale dla klienta pakietowania dynamicznego można taki program przygotować. Podobnie jak można skorzystać z tej formy planowania przy krótkich trzy-, czterodniowych (na przykład na weekend) wypadach na Cypr lub Santoryn.

Czytaj więcej

Betlej: Polacy wyjdą z Omikronu wzmocnieni. Ruszą wtedy do biur podróży

Jak podkreśla Henicz, pakietowanie dynamiczne nie wiąże się dla klienta z większymi opłatami. - Klient nie płaci więcej niż gdyby sam składał sobie pakiet, bo stosujemy ceny dostawców poszczególnych usług. Nasz zarobek pochodzi z prowizji, jakie mamy u przewoźników i hotelarzy, a nie z doliczania jakichś opłat – zapewnia.

- Warto tylko pamiętać o jednym – dodaje – ponieważ w „dynamiku” korzystamy często z samolotów regularnych i tanich linii lotniczych, im szybciej klient zarezerwuje pakiet, tym jego cena będzie niższa, dużą część kosztu stanowi bowiem cena biletu lotniczego, a ta zmienia się z dnia na dzień, a czasem nawet z godziny na godzinę.

Z dynamicznego pakietowania w zeszłym roku skorzystało 3-4 tysiące klientów Itaki. W tym roku touroperator liczy na zainteresowanie usługą nawet 20-30 tysięcy turystów. Ma w tym pomóc Itaka Travel Expert.