Aktualizacja: 19.02.2025 19:11 Publikacja: 14.03.2023 08:53
Po covidzie więcej ludzi chce kupować wyjazdy bezpośrednio u sprzedawcy w salonie
Foto: Bloomberg
Brytyjski TUI zamierza rozwijać sieć swoich salonów sprzedaży. Obecnie ma ich 317, włączając w to 13 działających pod marką Next (w ramach współpracy z popularną marką ubraniową). Ponieważ jednak klienci szukają klasycznych agencji turystycznych, w ciągu najbliższych 12 miesięcy firma chce powołać 10-20 kolejnych - donosi brytyjski portal Travel Weekly.
Prezes Andrew Flintham wyjaśnia, że rozwój sieci tradycyjnych sklepów jest możliwy, dzięki temu, że sprzedaż w TUI jest stabilna. W ten sposób odniósł się też do problemów kadrowych, z którymi turystyka mierzy się po pandemii.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Styczeń był rekordowy pod względem sprzedaży wyjazdów. Liczba klientów, którzy kupili pakiety wakacyjne i city breaki prawie się potroiła, licząc rok do roku (+287 procent), i osiągnęła prawie 17 tysięcy – podaje Grupa eSky w komunikacie.
1 marca otworzy podwoje Seven Seas Jolie Bay - luksusowy hotel na półwyspie Abu Soma w Egipcie, należący do grupy tureckiej marki Coral.
3,7 miliona klientów podróżowało z Grupą TUI w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/2025. Koncern zanotował w tym czasie straty biur podróży, ale pozytywne wyniki finansowe przyniosły mu hotele, rejsy i wycieczki fakultatywne.
Biuro podróży Exim Tours wprowadzało jednostronne zmiany w warunkach wycieczek bez podstawy w umowie i nie informowało turystów o możliwości bezkosztowego rozwiązania umowy w pandemii - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nakłada na touroperatora karę ponad 20 milionów złotych.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Nie zawsze i nie wszędzie na wakacje trzeba lecieć samolotem. Niemieckie biuro podróży specjalizujące się w wycieczkach z przejazdem pociągami, Ameropa, twierdzi, że klienci coraz chętniej wybierają podróż koleją. Touroperator zanotował wzrost sprzedaży pakietów dynamicznych o 140 procent, rok do roku.
Styczeń był rekordowy pod względem sprzedaży wyjazdów. Liczba klientów, którzy kupili pakiety wakacyjne i city breaki prawie się potroiła, licząc rok do roku (+287 procent), i osiągnęła prawie 17 tysięcy – podaje Grupa eSky w komunikacie.
3,7 miliona klientów podróżowało z Grupą TUI w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/2025. Koncern zanotował w tym czasie straty biur podróży, ale pozytywne wyniki finansowe przyniosły mu hotele, rejsy i wycieczki fakultatywne.
Biuro podróży Exim Tours wprowadzało jednostronne zmiany w warunkach wycieczek bez podstawy w umowie i nie informowało turystów o możliwości bezkosztowego rozwiązania umowy w pandemii - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nakłada na touroperatora karę ponad 20 milionów złotych.
Jest pięć kierunków, które Polacy najbardziej lubią odwiedzać w wakacje, podczas wyjazdów zorganizowanych przez biura podróży. To Turcja, Grecja, Egipt, Bułgaria i Wyspy Kanaryjskie. Najnowsze badanie pokazują, że cztery z nich zdrożały kolejny raz, a tylko cena jednego spadła.
Brytyjscy agenci turystyczni nie spodziewają się, by ten rok był tak samo rekordowy, jak ubiegły, chociaż większość sądzi, że klienci wydadzą więcej. Mają też obawy - mówią, że coraz trudniej konkurować im z cenami w internecie.
W styczniu liczba rezerwacji wycieczek na Maltę wzrosła o 40 procent, a liczba pasażerów zwiększyła się o 44 procent – informuje biuro podróży TOP Touristik, specjalizujące się w sprzedawaniu wycieczek pakietowanych dynamicznie.
Grupa parlamentarna FDP opracowała projekt ustawy zmieniającej przepisy dotyczące ochrony na wypadek niewypłacalności organizatora turystyki. Chodzi o działania finansowe, które pozwolą obniżyć składki biur podróży wpłacane na rzecz Funduszu Zabezpieczeń Turystycznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas