Znane platformy turystyczne, Booking.com, Grupa Expedia i Tripadvisor, zawarły koalicję na rzecz walki o prawdziwość opinii wystawianych w serwisach internetowych. Do inicjatywy przyłączyły się także Amazon, firma rekrutacyjna Glassdor i strona oceniająca przedsiębiorców Trustpilot – pisze amerykański portal Phocuswire.
Zaufanie konsumentów najważniejsze
- Zaufanie konsumentów i partnerów do platform i firm jest priorytetem członków tej koalicji. Łączymy siły, by walczyć z nieprawdziwymi informacjami w internecie – mówi wiceprezes Tripadvisora Becky Foley. – Zamierzamy utrudnić działanie oszustom, aby utrzymać wiarygodność i prawdziwość opinii na naszych platformach – dodaje.
Czytaj więcej
Na razie w Wielkiej Brytanii największym touroperatorem jest Jet2Holidays, ale w niedalekiej przyszłości może zostać pokonany. I to nie przez najbliższego rywala, czyli TUI, ale przez Booking.com.
W październiku zeszłego roku w San Francisco na konferencji zorganizowanej przez Tripadvisora eksperci rządowi, akademiccy i branżowi dyskutowali o wyzwaniach i sposobach wykrywania fałszywych opinii. Wydarzenie zakończyło się powołaniem formalnej koalicji, która spotka się w Brukseli na konferencji organizowanej przez Amazona 5-6 grudnia. – Opinie klientów są ważną częścią procesu zakupowego, a celem tej koalicji jest zadbanie, by każda recenzja oddawała prawdziwe odczucia konsumenta – tłumaczy wiceprezes Amazona ds. współpracy międzynarodowej Dharmesh Mehta.
Grupa skupi się na wypracowaniu standardów i definicji, jaka opinia powinna być uznana za fałszywą. Określone mają zostać także wskaźniki pomiaru.