Ranking. Rainbow z najpopularniejszym blogiem o podróżach

Spośród blogów podróżniczych w serwisach e-commerce blog biura podróży Rainbow przyciąga najwięcej czytelników - wynika z raportu firmy Elephate.

Publikacja: 12.01.2024 13:36

Ranking. Rainbow z najpopularniejszym blogiem o podróżach

Foto: Materiały prasowe

Serwisy e-commerce z branży podróżniczej mają na swoich blogach średnio 207 opublikowanych artykułów, które generują około 49 tysięcy odwiedzin miesięcznie - wynika z raportu „Ranking blogów w e-commerce” przygotowanego przez wrocławską agencję Elephate.

Firma poddała analizie setki sklepów internetowych prowadzących blogi, biorąc pod lupę zabiegi służące zdobywaniu ruchu organicznego, czyli dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści, by wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch z wyszukiwarki Google.

Jedną z analizowanych branż e-commerce były podróże. W tej kategorii pojedynczy artykuł notuje 241 odwiedzin miesięcznie. Autorzy raportu zauważają, że najniższy udział użytkowników odwiedzających treści blogowe, względem innych podstron w serwisie, ma właśnie branża podróżnicza. To oznacza, że internauci znacznie częściej szukają ofert niż treści blogowych. Ciągle jednak grono czytelników jest wyjątkowo szerokie, nawet większe niż w takich branżach jak moda czy sport.

Czytaj więcej

Początek roku w biurach podróży. Droższe wakacje w Grecji, Turcji, Bułgarii

Serwisem e-commerce z największą bazą czytelników okazał się r.pl biura podróży Rainbow, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 224,9 tysiąca odwiedzin miesięcznie.

- Nasz blog jest jednym z najważniejszych bezpłatnych kanałów wspierających sprzedaż na platformie r.pl. Oczywiście nie spoczywamy na laurach. Mamy plany rozwoju tej części witryny i świeże pomysły, by uczynić ją jeszcze lepszą i bardziej angażującą dla odwiedzających - komentuje starszy menedżer ds. e-commerce w r.pl Piotr Wilk, cytowany w komunikacie.

Na podium stanęły również witryny fly.pl (130,8 tysiąca odwiedzin) i travelist.pl (86,7 tysiąca odwiedzin). Pierwszą dziesiątkę uzupełniają travelplanet.pl (77,1 tysiąca), triverna.pl (71,9 tysiąca), wakacje.pl (65 tysięcy), esky.pl (33,5 tysiąca), itaka.pl (16,8 tysiąca), która została także wyróżniona jako witryna z najmniejszym udziałem artykułów z zerowym ruchem organicznym, fru.pl (9,4 tysiąca) i skyscanner.pl (7,4 tysiąca).

- Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO - mówi prezes Elephate Wojciech Mazur.

Materiał partnera

Serwisy e-commerce z branży podróżniczej mają na swoich blogach średnio 207 opublikowanych artykułów, które generują około 49 tysięcy odwiedzin miesięcznie - wynika z raportu „Ranking blogów w e-commerce” przygotowanego przez wrocławską agencję Elephate.

Firma poddała analizie setki sklepów internetowych prowadzących blogi, biorąc pod lupę zabiegi służące zdobywaniu ruchu organicznego, czyli dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści, by wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch z wyszukiwarki Google.

Pozostało 80% artykułu
Biura Podróży
Itaka rozstaje się z Wakacje.pl. "Brak wspólnego interesu"
Biura Podróży
Ranking biur podróży 2024. Dwaj liderzy na czele - Itaka Holdings i TUI Poland
Biura Podróży
Gwałtowna przecena wakacji w Turcji. Za sprawą dwóch biur podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata już z Katowic do Turcji szerokokadłubowym boeingiem 777-300ER
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił