Serwisy e-commerce z branży podróżniczej mają na swoich blogach średnio 207 opublikowanych artykułów, które generują około 49 tysięcy odwiedzin miesięcznie - wynika z raportu „Ranking blogów w e-commerce” przygotowanego przez wrocławską agencję Elephate.
Firma poddała analizie setki sklepów internetowych prowadzących blogi, biorąc pod lupę zabiegi służące zdobywaniu ruchu organicznego, czyli dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści, by wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch z wyszukiwarki Google.
Jedną z analizowanych branż e-commerce były podróże. W tej kategorii pojedynczy artykuł notuje 241 odwiedzin miesięcznie. Autorzy raportu zauważają, że najniższy udział użytkowników odwiedzających treści blogowe, względem innych podstron w serwisie, ma właśnie branża podróżnicza. To oznacza, że internauci znacznie częściej szukają ofert niż treści blogowych. Ciągle jednak grono czytelników jest wyjątkowo szerokie, nawet większe niż w takich branżach jak moda czy sport.
Czytaj więcej
Chociaż w ostatnim tygodniu trzy z najpopularniejszych kierunków wyjazdów solidnie podrożały, nadal klienci, którzy nie będą czekać do ostatnich dni z zakupem wakacji, mają dużą szansę zaoszczędzić kilkaset złotych – wylicza Traveldata.
Serwisem e-commerce z największą bazą czytelników okazał się r.pl biura podróży Rainbow, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 224,9 tysiąca odwiedzin miesięcznie.