Coral Travel Group chwali się wynikami i nagradza najlepsze hotele

155 z ponad 6200 hoteli, jakie są w ofercie tureckiej grupy Coral Travel, odebrało podczas targów turystycznych w Berlinie dyplomy za najlepsze oceny. Przy okazji koncern pochwalił się wynikami i ujawnił, jak zamierza się rozwijać.

Publikacja: 06.03.2024 20:44

Przedstawiciele hoteli z całego świata odebrali dyplomy. Listę ,,Top 100 world best hotels’’ otworzy

Przedstawiciele hoteli z całego świata odebrali dyplomy. Listę ,,Top 100 world best hotels’’ otworzył Ela Excellence Resort Belek z Turcji

Foto: Filip Frydrykiewicz

Podczas międzynarodowych targów turystycznych ITB w Berlinie, 6 marca 2024 r., odbyło się spotkanie kilkuset partnerów biznesowych grupy spółek turystycznych tureckiego koncernu Coral Travel. Zwieńczyła je ceremonia wręczenia nagród Starway World Best Hotels 2023.

Dyrektor do spraw rozwoju biznesu wcCoral Travel Group, İzzet Etke, przedstawił gościom wyniki firmy za rok 2023 i plany na rok 2024. Wskazał, że grupa zamierza się rozwijać wchodząc na nowe rynki w Europie i zwiększając swój udział na tych, na których jest już obecna.

Czytaj więcej

Coral Travel świętował z partnerami udany sezon. Zanotował 31 procent wzrostu

Coral Travel organizuje wakacje w dziesięciu krajach Europy

Jak mówił Etke, europejska ekspansja Coral Travel Group zaczęła się w 1999 roku w Polsce (wtedy pod marką Wezyr – red.). Teraz biura podróży należące do grupy działają już w Niemczech, Austrii, Estonii, na Łotwie i Litwie, a od zeszłego roku także w Czechach, Szwajcarii i Rumunii. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży zorganizowanych wyjazdów turystycznych w Holandii łącznie liczba rynków europejskich, na których operuje Coral Travel, sięgnęła dziesięciu krajów na kontynencie.

Firma pod marką Odeontours prowadzi również od 1992 roku działalność incomingową – obecny jest w Turcji, Egipcie, Grecji, Tajlandii ZEA, Hiszpanii, Grecji, Wietnamie i Tunezji.

Liczba klientów Corala Travel wzrosła w 2023 roku o 19 procent, najbardziej w Europie, gdzie tourope

Liczba klientów Corala Travel wzrosła w 2023 roku o 19 procent, najbardziej w Europie, gdzie touroperator wszedł na nowe rynki

Filip Frydrykiewicz

Strategia Corala Travel zakłada, że należące do niego firmy powinny na danym rynku uzyskać przynajmniej 10-procentowy udział – mówił Etke. W krajach, w których firma działa od długiego czasu, udało się uzyskać wyższą pozycję. Tak jest na przykład w Polsce, gdzie touroperator szacuje swój udział na ponad 20 procent.

W 2023 roku wszystkie spółki Corala Travel obsłużyły 2,72 miliona turystów. Firma ma nadzieję na zwiększenie tej liczby w tym roku do 3,24 miliona. Szacuje, że w tej liczbie znajdzie się ponad dwa miliony klientów z pięciu krajów postsowieckiej Wspólnoty Niepodległych Państw (Rosja i jej dawne republiki azjatyckie).

Czytaj więcej

Coral Travel ma umowę z Enter Airem na dwa sezony. Wyda 500 milionów złotych

Jeśli chodzi o liczbę turystów według tego, jakie wybierali kierunki podróży, to sześć największych rynków stanowiły Turcja, Egipt, Grecja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Hiszpania i Tunezja. W 2024 roku touroperator przewiduje, że do Turcji wyśle 1,68 miliona turystów, do Egiptu 546,8 tysiąca, do Grecji 189,4 tysiąca, do Zjednoczonych Emiratów Arabskich 172,8 tysiąca, do Hiszpanii 164,9 tysiąca, a do Tunezji 100 tysięcy.

Najnajwięcej przybyło klientów wyjeżdżających do Tunezji, Hiszpanii i Egiptu. Tajlandia straciła jed

Najnajwięcej przybyło klientów wyjeżdżających do Tunezji, Hiszpanii i Egiptu. Tajlandia straciła jedną czwartą turystów podróżujących z Coralem

Filip Frydrykiewicz

Coral Travel - cyfryzacja, bank hoteli i linia lotnicza

İzzet Etke wyjaśnił, że koncern będzie kontynuował rozpoczęte w 2023 roku działania poprawiające i unowocześniające działanie Corala. Są wśród nich cyfryzacja (automatyzacja i transformacja cyfrowa), bank hoteli (bed bank) pod nazwą Odeonbeds (nowy produkt, ponad 500 tysięcy hoteli, z czego 8 tysięcy bezpośrednio zakontraktowanych), rozszerzenie sieci produktów dzięki integrowaniu z liniami lotniczymi (dynamiczne pakietowanie), zrównoważony rozwój (pracownicy i scentralizowanie restrukturyzacji).

Koncern planuje też do końca 2024 roku osiągnąć liczbę 1700 własnych punktów sprzedaży na 13 rynkach. Zmienił też markę Otium Hotel na Marvida Hotels. W sumie więc Grupa będzie rozwija trzy marki hotelowe – oprócz wspomnianej prowadzi jeszcze bowiem Seven Seas Resorts & Hotels oraz Xanadu Hotels.

W rozwoju firmy ma pomóc automatyzacja i cyfryzacja niektórych procesów

W rozwoju firmy ma pomóc automatyzacja i cyfryzacja niektórych procesów

Filip Frydrykiewicz

Najlepsze hotele Coral Travel wyróżnione

Po części oficjalnych wystąpień odbyła się ceremonia wręczenia nagród Coral Travel Starway World Best Hotels 2023. Wyróżnienia przyznano w czterech kategoriach. Ranking objął hotele z całego portfolio grupy. Sto z nich dostało tytuł najlepszych na świecie, dwadzieścia pięć odebrało dyplomy w kategorii „hotel przyjazny dzieciom”, tyle samo w kategorii „hotel przyjazny środowisku”, a pięć zyskało miano najlepszych hoteli Coral Family Club.

Czytaj więcej

Z turystycznego rynku znika popularna marka. Coral Travel zmienia nazwę sieci hoteli

Listę ,,Top 100 world best hotels’’ otwiera Ela Excellence Resort Belek (Turcja). Drugie miejsce na podium zdobył hotel Mitsis Rinela (Grecja), a trzecie Maxx Royal Belek Golf Resort (Turcja). Najlepsze hotele świata zostały wybrane przez gości podróżujących z Coralem Travel. Oceniali oni w ankietach wszystkie hotele, z którymi grupa współpracuje.

Wśród 100 najlepszych hoteli znalazło się:

  • 58 z Turcji,
  • 12 z Egiptu,
  • 10 z Grecji,
  • 6 z Hiszpanii,
  • 5 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich,
  • 4 z Tajlandii,
  • 2 z Malediwów,
  • 2 z Tunezji,
  • 1 z Wietnamu.

Za najbardziej przyjazny środowisku klienci uznali Gloria Serenity Resort, a w kategorii obiektów przyjaznych dzieciom Maxx Royal Belek Golf Resort.

W kategorii „Coral Family Club Hotels” opartej na koncepcji opracowanej przez touroperatora z myślą o rodzinach z dziećmi pierwsze miejsce zajął Xanadu Resort Hotel Belek, ze względu na najlepsze atrakcje i infrastrukturę dla dzieci.

Starway World Best Hotels” to ranking, który został stworzony na podstawie analizy statystycznej badań satysfakcji gości z 6249 hoteli w 29 destynacjach. W ankietach goście oceniali personel, warunki w pokojach i całym hotelu, picie i jedzenie, podejście do środowiska, stan ogrodów i basenów, czystość, strefy dla dzieci, rozrywkę i zajęcia sportowe. Ich ocena nie była powiązana z liczbą hotelowych gwiazdek.

Podczas międzynarodowych targów turystycznych ITB w Berlinie, 6 marca 2024 r., odbyło się spotkanie kilkuset partnerów biznesowych grupy spółek turystycznych tureckiego koncernu Coral Travel. Zwieńczyła je ceremonia wręczenia nagród Starway World Best Hotels 2023.

Dyrektor do spraw rozwoju biznesu wcCoral Travel Group, İzzet Etke, przedstawił gościom wyniki firmy za rok 2023 i plany na rok 2024. Wskazał, że grupa zamierza się rozwijać wchodząc na nowe rynki w Europie i zwiększając swój udział na tych, na których jest już obecna.

Pozostało 91% artykułu
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą