Kayak: Wyślij nam zdjęcie oferty z internetu, a my poszukamy lepszej

Nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji ma pomóc klientom porównywarki cenowej Kayak znaleźć najlepszą możliwość przelotu. Wystarczy wrzucić na czat zrzut ekranu z samodzielnie wyszukaną ofertą, a system sprawdzi, czy nie ma jeszcze lepszej.

Publikacja: 13.03.2024 00:53

Kayak: Wyślij nam zdjęcie oferty z internetu, a my poszukamy lepszej

Foto: Bloomberg

Kayak uruchomił nową funkcjonalność na swojej stronie – czatbot wspomagany przez sztuczną inteligencję, ma wyszukiwać użytkownikom oferty lotów lepsze niż te, które sami znaleźli w sieci. Wystarczy pokazać mu zrzut ekranu z opcją przelotu, także taką znalezioną u konkurencji, by ten sprawdził, czy jakaś linia lub agent nie proponuje korzystniejszego wariantu - pisze portal The Verge.

Czytaj więcej

Booking, Amadeus, Skyscanner i inni giganci internetu zawarli sojusz. Po co?

Sztuczna inteligencja rozpozna, czego w Kayaku szuka turysta

Narzędzie nazywa się PriceCheck i jest jednym z dwóch nowych rozwiązań wprowadzonych przez firmę. Główny technolog i starszy wiceprezes ds. technologicznych w Kayaku Matthias Keller, wyjaśnia na zapytanie The Verge, że system wykorzystuje sztuczną inteligencję, by wyciągnęła informacje ze screenu – chodzi o takie dane, jak rozkład lotu, linia lotnicza – a potem, bazując na parametrach wskazanych przez klienta, porównuje ją z innymi możliwościami przelotu w danym czasie.

Jak tłumaczy Keller, w ten sposób firma chce pomóc stałym klientom, ale i pozyskać nowych, także tych, którzy są członkami programów lojalnościowych poszczególnych linii lotniczych - Kayak może znaleźć lepsze cenowo oferty także u nich.

W tym rozwiązaniu chodzi o sztuczną inteligencję zwaną widzeniem komputerowym (computer vision), przy której modele mogą skanować zdjęcia albo dokument zapisany w formacie PDF i wyciągać z nich informacje. Google, Microsoft i Apple korzystają z tej technologii od lat, by rozpoznawać twarze na zdjęciach i je oznaczać albo szukać danych w źle zeskanowanych dokumentach.

Kayak podpowie, jak zaplanować tanią podróż

Kolejnym rozwiązaniem jest funkcja „zapytaj Kayak”, dzięki której użytkownicy mogą pytać bota zarówno o proces planowania podróży, jak i o program pobytu w wybranym miejscu. Chodzi o na przykład o znalezienie najtańszego kierunku, do którego można polecieć na weekend, albo o zakwaterowanie, mieszczące się w określonym koszcie. Ta opcja jest dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i w Kanadzie, ale wkrótce ma być wprowadzona też na inne rynki.

Kayak uruchomił nową funkcjonalność na swojej stronie – czatbot wspomagany przez sztuczną inteligencję, ma wyszukiwać użytkownikom oferty lotów lepsze niż te, które sami znaleźli w sieci. Wystarczy pokazać mu zrzut ekranu z opcją przelotu, także taką znalezioną u konkurencji, by ten sprawdził, czy jakaś linia lub agent nie proponuje korzystniejszego wariantu - pisze portal The Verge.

Sztuczna inteligencja rozpozna, czego w Kayaku szuka turysta

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać
Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd
Biura Podróży
Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie
Biura Podróży
Piotr Chojnowski dołącza do Nekery w roli dyrektora produktu
Biura Podróży
Biura podróży opuszczają ceny. Mają konkretne powody – pokazuje raport