Travelplanet.pl zapowiada ekspansję. Ma 100 salonów i zamierza otwierać nowe

Agent turystyczny Travelplanet.pl podsumował miniony rok. Otworzył w tym czasie około dwudziestu salonów sprzedaży, zmienił umowy franczyzobiorcom i uprościł system rezerwacyjny. - Mamy fundament, teraz czas na ekspansję - mówi prezes Radosław Damasiewicz.

Publikacja: 25.03.2024 22:28

Travelplanet.pl nagrodził najlepszych sprzedawców podczas gali w Zakopanem

Travelplanet.pl nagrodził najlepszych sprzedawców podczas gali w Zakopanem

Foto: Travelplanet.pl

Travelplanet.pl świętował 20 i 21 marca w Zakopanem sukces jaki odniósł w minionym roku. Podczas gali rozdawał nagrody swoim franczyzobiorcom. Statuetki dostali sprzedawcy najlepsi w kategorii „transakcja roku”, „odkrycie roku”, „ekspansja”, „sprzedaż wycieczek”, „średnia wartość rezerwacji”, „sprzedaż zagranicznych turoperatorów”, „dynamiczny rozwój”, „sprzedaż polis [ubezpieczeniowych]” czy „konwersja polis”.

Jak podaje w komunikacie, w uroczystości oprócz franczyzobiorców uczestniczyli partnerzy biznesowi agenta: firma ubezpieczeniowa AXA i biura podróży: JoinUP!, DER Tour Polska i Top Touristik Polska.

Czytaj więcej

„Raport podróżnika”. Rok 2023 jednym z najlepszych dla biur podróży

Mamy 100 salonów z wakacjami, ale chcemy więcej

Travelplanet.pl zakończył rok 2023 z liczbą 96 salonów sprzedaży w sieci, rozsianych w 77 miastach. Ale już 15 marca firma otworzyła 100. salon. W sumie od początku zeszłego roku przyłączyła około 20 nowych biur franczyzowych.

Jak deklaruje prezes Radosław Damasiewicz, w tym roku jego firma zamierza kontynuować ekspansję. Damasiewicz nie chce jednak deklarować, ile nowych salonów otworzy. – Są jeszcze na mapie Polski białe plamy – mówi.

Salony franczyzowe sieci Travelplanet.pl sprzedawały w zeszłym roku wycieczki drożej niż wyniosła przeciętna wartość rezerwacji ogółem w Travelplanet.pl – było to 9100 złotych wobec 7750 złotych średniej.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sieci franczyzowej Travelplanet.pl i z wyników sprzedaży – mówi Damasiewicz. – W ubiegłym roku przeprowadziliśmy transformację sieci naziemnej – uporządkowaliśmy i sprecyzowaliśmy umowy z naszymi franczyzobiorcami, uprościliśmy też system rezerwacyjny. Zbudowaliśmy dzięki temu solidny fundament i teraz z etapu reorganizacji przechodzimy do etapu wzrostu.

Według prezesa Travelplanet.pl otwiera tylko takie salony franczyzowe, które dają nadzieję na osiągnięcie co najmniej miliona złotych obrotów ze sprzedaży wycieczek już w pierwszym roku. Jak mówi najlepsze salony wypracowywały w zeszłym roku obroty większe niż 10 milionów złotych.

– Oferujemy najlepsze warunki finansowe wśród multiagentów, atrakcyjny model biznesu, sprzyjający zwiększaniu przychodów i pewien zakres swobody działania – przekonuje Damasiewicz. – Wierzymy, że wymaga tego sprzedaż produktów turystycznych, szczególnie na rynkach lokalnych i w bezpośrednim kontakcie z klientami.

Czytaj więcej

Biura podróży na celowniku UOKiK. Po Wakacje.pl urząd sprawdza Travelplanet

Jeden adres – 60 marek turystycznych

Wymienia jeszcze jeden atut swojej firmy. – Mamy najszerszy wybór wycieczek na rynku, bo sprzedajemy wycieczki około 60 biur podróży, w tym TUI Poland, którego nie ma konkurencja, a także kilkunastu popularnych niemieckich biur podróży, jak FTI, LMX, Anex Germany, Schauinsland, Alltours i V-Tours. Zamierzamy wykorzystywać tę przewagę do rozszerzenia naszej sieci.

Travelplanet.pl to wiodący agent turystyczny w Polsce, drugi po Wakacje.pl, które mają 300 punktów sprzedaży. Na rynku działa 23 lata. Jest częścią grupy spółek Invia (dawniej firmy czeskiej, obecnie częściowo w rękach kapitału chińskiego), największego w Europie sprzedawcy ofert wakacji online, zrzeszającego największych w Europie Środkowej agentów, sprzedających zorganizowane wakacje.

Travelplanet.pl świętował 20 i 21 marca w Zakopanem sukces jaki odniósł w minionym roku. Podczas gali rozdawał nagrody swoim franczyzobiorcom. Statuetki dostali sprzedawcy najlepsi w kategorii „transakcja roku”, „odkrycie roku”, „ekspansja”, „sprzedaż wycieczek”, „średnia wartość rezerwacji”, „sprzedaż zagranicznych turoperatorów”, „dynamiczny rozwój”, „sprzedaż polis [ubezpieczeniowych]” czy „konwersja polis”.

Jak podaje w komunikacie, w uroczystości oprócz franczyzobiorców uczestniczyli partnerzy biznesowi agenta: firma ubezpieczeniowa AXA i biura podróży: JoinUP!, DER Tour Polska i Top Touristik Polska.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Biura Podróży
Zmiana we władzach TOO. W tle oskarżenia o brak przejrzystości działania zarządu
Biura Podróży
Niemcy szykują się już na wakacje. Wydadzą 85 miliardów euro