Travelplanet.pl zapowiada ekspansję. Ma 100 salonów i zamierza otwierać nowe

Agent turystyczny Travelplanet.pl podsumował miniony rok. Otworzył w tym czasie około dwudziestu salonów sprzedaży, zmienił umowy franczyzobiorcom i uprościł system rezerwacyjny. - Mamy fundament, teraz czas na ekspansję - mówi prezes Radosław Damasiewicz.

Publikacja: 25.03.2024 22:28

Travelplanet.pl nagrodził najlepszych sprzedawców podczas gali w Zakopanem

Travelplanet.pl nagrodził najlepszych sprzedawców podczas gali w Zakopanem

Foto: Travelplanet.pl

Travelplanet.pl świętował 20 i 21 marca w Zakopanem sukces jaki odniósł w minionym roku. Podczas gali rozdawał nagrody swoim franczyzobiorcom. Statuetki dostali sprzedawcy najlepsi w kategorii „transakcja roku”, „odkrycie roku”, „ekspansja”, „sprzedaż wycieczek”, „średnia wartość rezerwacji”, „sprzedaż zagranicznych turoperatorów”, „dynamiczny rozwój”, „sprzedaż polis [ubezpieczeniowych]” czy „konwersja polis”.

Jak podaje w komunikacie, w uroczystości oprócz franczyzobiorców uczestniczyli partnerzy biznesowi agenta: firma ubezpieczeniowa AXA i biura podróży: JoinUP!, DER Tour Polska i Top Touristik Polska.

Czytaj więcej

„Raport podróżnika”. Rok 2023 jednym z najlepszych dla biur podróży

Mamy 100 salonów z wakacjami, ale chcemy więcej

Travelplanet.pl zakończył rok 2023 z liczbą 96 salonów sprzedaży w sieci, rozsianych w 77 miastach. Ale już 15 marca firma otworzyła 100. salon. W sumie od początku zeszłego roku przyłączyła około 20 nowych biur franczyzowych.

Jak deklaruje prezes Radosław Damasiewicz, w tym roku jego firma zamierza kontynuować ekspansję. Damasiewicz nie chce jednak deklarować, ile nowych salonów otworzy. – Są jeszcze na mapie Polski białe plamy – mówi.

Salony franczyzowe sieci Travelplanet.pl sprzedawały w zeszłym roku wycieczki drożej niż wyniosła przeciętna wartość rezerwacji ogółem w Travelplanet.pl – było to 9100 złotych wobec 7750 złotych średniej.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sieci franczyzowej Travelplanet.pl i z wyników sprzedaży – mówi Damasiewicz. – W ubiegłym roku przeprowadziliśmy transformację sieci naziemnej – uporządkowaliśmy i sprecyzowaliśmy umowy z naszymi franczyzobiorcami, uprościliśmy też system rezerwacyjny. Zbudowaliśmy dzięki temu solidny fundament i teraz z etapu reorganizacji przechodzimy do etapu wzrostu.

Według prezesa Travelplanet.pl otwiera tylko takie salony franczyzowe, które dają nadzieję na osiągnięcie co najmniej miliona złotych obrotów ze sprzedaży wycieczek już w pierwszym roku. Jak mówi najlepsze salony wypracowywały w zeszłym roku obroty większe niż 10 milionów złotych.

– Oferujemy najlepsze warunki finansowe wśród multiagentów, atrakcyjny model biznesu, sprzyjający zwiększaniu przychodów i pewien zakres swobody działania – przekonuje Damasiewicz. – Wierzymy, że wymaga tego sprzedaż produktów turystycznych, szczególnie na rynkach lokalnych i w bezpośrednim kontakcie z klientami.

Czytaj więcej

Biura podróży na celowniku UOKiK. Po Wakacje.pl urząd sprawdza Travelplanet

Jeden adres – 60 marek turystycznych

Wymienia jeszcze jeden atut swojej firmy. – Mamy najszerszy wybór wycieczek na rynku, bo sprzedajemy wycieczki około 60 biur podróży, w tym TUI Poland, którego nie ma konkurencja, a także kilkunastu popularnych niemieckich biur podróży, jak FTI, LMX, Anex Germany, Schauinsland, Alltours i V-Tours. Zamierzamy wykorzystywać tę przewagę do rozszerzenia naszej sieci.

Travelplanet.pl to wiodący agent turystyczny w Polsce, drugi po Wakacje.pl, które mają 300 punktów sprzedaży. Na rynku działa 23 lata. Jest częścią grupy spółek Invia (dawniej firmy czeskiej, obecnie częściowo w rękach kapitału chińskiego), największego w Europie sprzedawcy ofert wakacji online, zrzeszającego największych w Europie Środkowej agentów, sprzedających zorganizowane wakacje.

Travelplanet.pl świętował 20 i 21 marca w Zakopanem sukces jaki odniósł w minionym roku. Podczas gali rozdawał nagrody swoim franczyzobiorcom. Statuetki dostali sprzedawcy najlepsi w kategorii „transakcja roku”, „odkrycie roku”, „ekspansja”, „sprzedaż wycieczek”, „średnia wartość rezerwacji”, „sprzedaż zagranicznych turoperatorów”, „dynamiczny rozwój”, „sprzedaż polis [ubezpieczeniowych]” czy „konwersja polis”.

Jak podaje w komunikacie, w uroczystości oprócz franczyzobiorców uczestniczyli partnerzy biznesowi agenta: firma ubezpieczeniowa AXA i biura podróży: JoinUP!, DER Tour Polska i Top Touristik Polska.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"