Reklama

Klienci upadłego biura podróży czekają na zwrot pieniędzy. Termin ciągle nieznany

Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych, który ma zwrócić pieniądze klientom zbankrutowanego biura podróży FTI Touristik, ogłosił, że nie może podać terminu rozliczenia się z nimi. Zbiera dopiero dane o poszkodowanych. Szacuje, że jest ich 175 tysięcy.

Publikacja: 27.06.2024 09:15

Klienci upadłego biura podróży czekają na zwrot pieniędzy. Termin ciągle nieznany

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej w razie ogłoszenia przez biuro podróży niewypłacalności, klienci powinni dostać zwrot pieniędzy wpłaconych na imprezy, z których nie zdążyli skorzystać. W wypadku niemieckiego biura FTI Touristik, które 3 czerwca ogłosiło upadłość, instytucją likwidującą szkodę jest Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych (DRSF).

Czytaj więcej

Bankrutują kolejne spółki niemieckiej grupy turystycznej

Wiemy, że jeszcze nie wiemy

Jak mówią jego przedstawiciele w rozmowie z niemiecką gazetą „Handelsblatt”, nie wiadomo, kiedy spodziewać się pierwszych wypłat. – Nie podajemy na razie żadnego terminu – wyjaśniają. Portal Reise vor-9, powołując się na wspomniany artykuł, termin będzie znany dopiero po zebraniu danych wszystkich poszkodowanych klientów, których jest 175 tysięcy. Ten proces może trochę potrwać.

DRSF zamieścił na swojej stronie internetowej grafikę, która pokazuje poszczególne etapy działania w razie ogłoszenia przez touroperatora niewypłacalności. Najpierw ustala, czy faktycznie odpowiedzialność przechodzi na niego, później zapewnia pomoc klientom znajdującym się za granicą, a dopiero później rozpocznie proces odszkodowawczy. Na koniec wypłaci pieniądze.

Dobra dla klientów wiadomość jest taka, że powoli zaczyna przechodzić od drugiego do trzeciego etapu.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

TUI dzieli tort po upadłym biurze podróży. Zapewnia, że ceny nie wzrosną

FTI: Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość

W sekcji „Najczęściej zadawane pytania” na stronie Grupy FTI również pojawia się to o termin zwrotu pieniędzy. W odpowiedzi czytamy: „Prosimy o zrozumienie, ponieważ na ten moment nie możemy jeszcze dokładnie określić, ile potrwa proces odszkodowawczy. Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych pracuje blisko z FTI Touristik GmbH, Big Xtra Touristik GmbH, syndykiem [masy upadłości] i innymi stronami, by przygotować zwrot za usługi objęte zabezpieczeniami”.

Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej w razie ogłoszenia przez biuro podróży niewypłacalności, klienci powinni dostać zwrot pieniędzy wpłaconych na imprezy, z których nie zdążyli skorzystać. W wypadku niemieckiego biura FTI Touristik, które 3 czerwca ogłosiło upadłość, instytucją likwidującą szkodę jest Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych (DRSF).

Wiemy, że jeszcze nie wiemy

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Dwa nowe salony Join UP! Polska. Tym razem w Poznaniu i Wrocławiu
Biura Podróży
Nowy szef marketingu w Urlop.pl. "Wiem jak stworzyć markę z charakterem"
Biura Podróży
Pokój w wakacyjnym hotelu inny niż obiecywało biuro podróży? Klient może nie jechać
Biura Podróży
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące turystyki. „Klienci uciekną z biur podróży”
Reklama
Reklama