Klienci upadłego biura podróży czekają na zwrot pieniędzy. Termin ciągle nieznany

Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych, który ma zwrócić pieniądze klientom zbankrutowanego biura podróży FTI Touristik, ogłosił, że nie może podać terminu rozliczenia się z nimi. Zbiera dopiero dane o poszkodowanych. Szacuje, że jest ich 175 tysięcy.

Publikacja: 27.06.2024 09:15

Klienci upadłego biura podróży czekają na zwrot pieniędzy. Termin ciągle nieznany

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej w razie ogłoszenia przez biuro podróży niewypłacalności, klienci powinni dostać zwrot pieniędzy wpłaconych na imprezy, z których nie zdążyli skorzystać. W wypadku niemieckiego biura FTI Touristik, które 3 czerwca ogłosiło upadłość, instytucją likwidującą szkodę jest Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych (DRSF).

Czytaj więcej

Bankrutują kolejne spółki niemieckiej grupy turystycznej

Wiemy, że jeszcze nie wiemy

Jak mówią jego przedstawiciele w rozmowie z niemiecką gazetą „Handelsblatt”, nie wiadomo, kiedy spodziewać się pierwszych wypłat. – Nie podajemy na razie żadnego terminu – wyjaśniają. Portal Reise vor-9, powołując się na wspomniany artykuł, termin będzie znany dopiero po zebraniu danych wszystkich poszkodowanych klientów, których jest 175 tysięcy. Ten proces może trochę potrwać.

DRSF zamieścił na swojej stronie internetowej grafikę, która pokazuje poszczególne etapy działania w razie ogłoszenia przez touroperatora niewypłacalności. Najpierw ustala, czy faktycznie odpowiedzialność przechodzi na niego, później zapewnia pomoc klientom znajdującym się za granicą, a dopiero później rozpocznie proces odszkodowawczy. Na koniec wypłaci pieniądze.

Dobra dla klientów wiadomość jest taka, że powoli zaczyna przechodzić od drugiego do trzeciego etapu.

Czytaj więcej

TUI dzieli tort po upadłym biurze podróży. Zapewnia, że ceny nie wzrosną

FTI: Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość

W sekcji „Najczęściej zadawane pytania” na stronie Grupy FTI również pojawia się to o termin zwrotu pieniędzy. W odpowiedzi czytamy: „Prosimy o zrozumienie, ponieważ na ten moment nie możemy jeszcze dokładnie określić, ile potrwa proces odszkodowawczy. Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych pracuje blisko z FTI Touristik GmbH, Big Xtra Touristik GmbH, syndykiem [masy upadłości] i innymi stronami, by przygotować zwrot za usługi objęte zabezpieczeniami”.

Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej w razie ogłoszenia przez biuro podróży niewypłacalności, klienci powinni dostać zwrot pieniędzy wpłaconych na imprezy, z których nie zdążyli skorzystać. W wypadku niemieckiego biura FTI Touristik, które 3 czerwca ogłosiło upadłość, instytucją likwidującą szkodę jest Niemiecki Fundusz Zabezpieczeń Turystycznych (DRSF).

Wiemy, że jeszcze nie wiemy

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biura Podróży
Startuje nowa południowoamerykańska trasa biura podróży Rainbow
Biura Podróży
Przycisk wart 157 milionów - projekt biura podróży Rainbow ze srebrem w konkursie
Biura Podróży
TOO: Ministerstwo zwleka z popowodziową pomocą dla branży turystycznej, to nieakceptowalne
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biura Podróży
Join UP! Polska celebruje egzotykę – oferta zimowa
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni