Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja

Biuro podróży Rainbow o około 22,8 procent więcej wycieczek na lato niż rok wcześniej o tej porze. - Przewidzieliśmy taki wzrost i byliśmy na to przygotowani - deklaruje wiceprezes touroperatora Piotr Burwicz.

Publikacja: 13.07.2024 16:46

Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak informuje spółka Rainbow Tours, należące do niej biuro podróży Rainbow sprzedało - od rozpoczęcia przedsprzedaży do 5 lipca - 472 355 imprez turystycznych na lato 2024 (wycieczki realizowane od kwietnia do października). To o 22,8 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu, kiedy zanotowała 384 762 sprzedanych imprez.

Zarząd spółki zaznacza, że wartość sprzedanych ofert ujmie dopiero w raporcie z przychodów, czyli w okresie od kwietnia do października 2024 roku.

- Taki wzrost sprzedaży nas nie zaskoczył, liczyliśmy się z większym popytem - wyjaśnia wiceprezes biura podróży Rainbow Piotr Burwicz. - Od lat widzimy rosnące zainteresowanie zagranicznym wypoczynkiem. Polskie społeczeństwo goni pod tym względem społeczeństwa zachodnie, klasa średnia ma bowiem coraz więcej pieniędzy do dyspozycji. To między innymi efekt programów socjalnych - rodziny z dziećmi dostają 800+, młodzi ludzie startujący w życiu zawodowym są zwolnieni z podatku do 26 roku życia, a seniorzy dostają trzynastą i czternastą emeryturę. We wszystkich tych grupach widzimy wzrost liczby naszych klientów.

Rynkowi turystyki wyjazdowej pomaga w tym roku też dosyć stabilna cena paliwa lotniczego oscylująca wokół 850 dolarów za tonę, czyli na średnim poziomie biorąc pod uwagę ostatnie lata, a także wzmocniona względem dolara i euro pozycja złotego.

- Dzięki temu ceny wyjazdów zagranicznych są nawet minimalnie niższe niż rok wcześniej - o 2-5 procent, co dodatkowo stymuluje popyt - dodaje Burwicz.

Jak mówi dalej, Rainbow był przygotowany na taką sytuację. Zapewnił sobie więcej miejsc w hotelach w najpopularniejszych kierunkach.

Ostatnie miesiące przyniosły mu szczególnie wysoką dynamikę wzrostu w sprzedaży wakacji w Tunezji, Turcji i w Hiszpanii - zarówno kontynentalnej, jak i na Wyspach Kanaryjskich.

- Po chwilowym zahamowaniu dynamiki sprzedaży na początku sezonu letniego od dwóch tygodni znowu widzimy ożywienie. Nie ma więc na naszym rynku paniki i wyprzedawania wyjazdów, nie ma tanich "last minute". Wiele więc wskazuje, że wynik powyżej 20 procent wzrostu uda nam się rozciągnąć na całą sprzedaż lata - podkreśla.

Jak informuje spółka Rainbow Tours, należące do niej biuro podróży Rainbow sprzedało - od rozpoczęcia przedsprzedaży do 5 lipca - 472 355 imprez turystycznych na lato 2024 (wycieczki realizowane od kwietnia do października). To o 22,8 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu, kiedy zanotowała 384 762 sprzedanych imprez.

Zarząd spółki zaznacza, że wartość sprzedanych ofert ujmie dopiero w raporcie z przychodów, czyli w okresie od kwietnia do października 2024 roku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowy salon biura podróży Anex Tour. „Tego lata otworzymy jeszcze sześć”
Biura Podróży
„Experci” Eximu tours reklamują wyjazdy tego biura podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata z Bydgoszczy i Radomia. „Początek długoletniej współpracy”
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biura Podróży
Wakacje 2025. Mapa krajów basenu Morza Śródziemnego czerwona od podwyżek