Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja

Biuro podróży Rainbow o około 22,8 procent więcej wycieczek na lato niż rok wcześniej o tej porze. - Przewidzieliśmy taki wzrost i byliśmy na to przygotowani - deklaruje wiceprezes touroperatora Piotr Burwicz.

Publikacja: 13.07.2024 16:46

Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak informuje spółka Rainbow Tours, należące do niej biuro podróży Rainbow sprzedało - od rozpoczęcia przedsprzedaży do 5 lipca - 472 355 imprez turystycznych na lato 2024 (wycieczki realizowane od kwietnia do października). To o 22,8 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu, kiedy zanotowała 384 762 sprzedanych imprez.

Zarząd spółki zaznacza, że wartość sprzedanych ofert ujmie dopiero w raporcie z przychodów, czyli w okresie od kwietnia do października 2024 roku.

- Taki wzrost sprzedaży nas nie zaskoczył, liczyliśmy się z większym popytem - wyjaśnia wiceprezes biura podróży Rainbow Piotr Burwicz. - Od lat widzimy rosnące zainteresowanie zagranicznym wypoczynkiem. Polskie społeczeństwo goni pod tym względem społeczeństwa zachodnie, klasa średnia ma bowiem coraz więcej pieniędzy do dyspozycji. To między innymi efekt programów socjalnych - rodziny z dziećmi dostają 800+, młodzi ludzie startujący w życiu zawodowym są zwolnieni z podatku do 26 roku życia, a seniorzy dostają trzynastą i czternastą emeryturę. We wszystkich tych grupach widzimy wzrost liczby naszych klientów.

Rynkowi turystyki wyjazdowej pomaga w tym roku też dosyć stabilna cena paliwa lotniczego oscylująca wokół 850 dolarów za tonę, czyli na średnim poziomie biorąc pod uwagę ostatnie lata, a także wzmocniona względem dolara i euro pozycja złotego.

- Dzięki temu ceny wyjazdów zagranicznych są nawet minimalnie niższe niż rok wcześniej - o 2-5 procent, co dodatkowo stymuluje popyt - dodaje Burwicz.

Jak mówi dalej, Rainbow był przygotowany na taką sytuację. Zapewnił sobie więcej miejsc w hotelach w najpopularniejszych kierunkach.

Ostatnie miesiące przyniosły mu szczególnie wysoką dynamikę wzrostu w sprzedaży wakacji w Tunezji, Turcji i w Hiszpanii - zarówno kontynentalnej, jak i na Wyspach Kanaryjskich.

- Po chwilowym zahamowaniu dynamiki sprzedaży na początku sezonu letniego od dwóch tygodni znowu widzimy ożywienie. Nie ma więc na naszym rynku paniki i wyprzedawania wyjazdów, nie ma tanich "last minute". Wiele więc wskazuje, że wynik powyżej 20 procent wzrostu uda nam się rozciągnąć na całą sprzedaż lata - podkreśla.

Jak informuje spółka Rainbow Tours, należące do niej biuro podróży Rainbow sprzedało - od rozpoczęcia przedsprzedaży do 5 lipca - 472 355 imprez turystycznych na lato 2024 (wycieczki realizowane od kwietnia do października). To o 22,8 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu, kiedy zanotowała 384 762 sprzedanych imprez.

Zarząd spółki zaznacza, że wartość sprzedanych ofert ujmie dopiero w raporcie z przychodów, czyli w okresie od kwietnia do października 2024 roku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej