Niemiecka firma turystyczna otwiera przedstawicielstwo w Polsce. W planach cała Europa

Falk Tours, niemiecka firma zarządzająca kierunkami turystycznymi w Niemczech, Austrii, Chorwacji i we Włoszech, otwiera przedstawicielstwo w Kołobrzegu. To element jej europejskiej ekspansji.

Publikacja: 16.07.2024 01:26

Kołobrzeg będzie miejscem siedziby przedstawicielstwa firmy Falk Tours na Polskę

Kołobrzeg będzie miejscem siedziby przedstawicielstwa firmy Falk Tours na Polskę

Foto: Filip Frydrykiewicz

Falk Tours planuje poszerzyć swoją ofertę usług dla organizatorów wycieczek i agentów turystycznych. Do tej pory rozwijał działalność w Niemczech, Austrii i we Włoszech, teraz wchodzi na inne rynki basenu Morza Śródziemnego i do Europy Wschodniej.

Czytaj więcej

Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski

Falk Tours koncentruje się na działalności B2B. Jego celem jest dostarczanie organizatorom usług turystycznych, świadczonych w poszczególnych destynacjach, czyli klasyczne działanie DMC.

Prezesem Falk Tours jest Erich Falkensteiner, który posiada większościowy pakiet udziałów tej spółki wraz ze swoim bratem Andreasem Falkensteinerem.

Cel — firma w każdym europejskim kraju

– Chcemy pozycjonować Falk Tours jako wiodącą firmę zarządzającą destynacjami w Europie – mówi jej dyrektor zarządzający Giovanni Cocco. Ekspansja następuje stopniowo i przy udziale doświadczonych partnerów z rynków źródłowych. Pierwszy z nowych oddziałów powstał w Chorwacji jako Falk Tours Croatia z siedzibą w Puli. Jest tam prowadzony wspólnie z Borisem Zgombą, dyrektorem generalnym Uniline, wiodącej firmy zarządzającej destynacjami w Chorwacji i Europie Południowo-Wschodniej.

Czytaj więcej

All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?

W tym samym czasie powstała firma Falk Tours Poland z siedzibą w Kołobrzegu, gdzie partnerem został Robert Zug, wieloletni menedżer sprzedaży polskiego oddziału Idea Spa Travel. Firma, jak sama o sobie mówi, „otwiera drzwi do rynku niemieckiego” polskim hotelarzom, pomagając nawiązać współpracę z tamtejszymi touroperatorami i agentami.

Z kolei we Włoszech pod marką Falk Tours Italy South będą działać Nino i Franco Caronia oraz ich firma Norma Vacance. W przyszłości powstanie też Falk Tours Italy North.

Na początek Zadar, Kołobrzeg, Palermo

Spółki zależne są w przygotowaniu lub zostały już utworzone w Zadarze, Kołobrzegu i w Palermo. - Od wielu lat współpracujemy z naszymi krajowymi partnerami w atmosferze zaufania, obecnie konsolidujemy te partnerstwa na równych zasadach - wyjaśnia Andreas Arquin, który wraz z Giovannim Cocco nadzoruje europejski biznes jako dyrektor zarządzający i partner nowej firmy Falk Tours w Zurychu.

W dalszym rozwoju pomóc ma technologia. Firma wdraża właśnie nowy system rezerwacji, a pierwsze kontyngenty hotelowe, kempingowe i domków kempingowych mają być dostępne w ciągu kilku tygodni.

Czytaj więcej

Niemieckie biura pozywają Fundusz Zabezpieczeń Podróży. Mają dość wysokich opłat

Sześć oddziałów firmy działających we Włoszech (północ i południe), Chorwacji, Austrii, Niemczech i w Polsce to dopiero początek ekspansji. – W 2023 roku Falk Tours pozyskał około 100 tysięcy rezerwacji. Dla naszych partnerów po stronie sprzedaży chcemy być miejscem kompleksowej obsługi dla podróży po całej Europie – wyjaśnia Arquin, który poszukuje również partnerów i pośredników wśród touroperatorów w Europie Zachodniej i Północnej.

Falk Tours planuje poszerzyć swoją ofertę usług dla organizatorów wycieczek i agentów turystycznych. Do tej pory rozwijał działalność w Niemczech, Austrii i we Włoszech, teraz wchodzi na inne rynki basenu Morza Śródziemnego i do Europy Wschodniej.

Falk Tours koncentruje się na działalności B2B. Jego celem jest dostarczanie organizatorom usług turystycznych, świadczonych w poszczególnych destynacjach, czyli klasyczne działanie DMC.

Pozostało 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"