Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem

Miejsca szczególnie pożądane przez turystów wprowadzają coraz więcej ograniczeń w związku ze zbyt dużą liczbą odwiedzających. To wyzwanie dla ich władz, ale także dla touroperatorów - twierdzą przedstawiciele brytyjskiej branży turystycznej.

Publikacja: 04.10.2024 07:06

Największa grupa turystów nie będzie mogła liczyć więcej niż 25 osób

Największa grupa turystów nie będzie mogła liczyć więcej niż 25 osób

Foto: Filip Frydrykiewicz

Magazyn i portal branży turystycznej „Travel Weekly” zapytał uczestników zorganizowanej przez siebie konferencji, jak radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z nadmiernej turystyki. W ostatnim czasie coraz więcej krajów, miast i regionów wprowadza różnego rodzaje ograniczenia, a ich mieszkańcy wychodzą na ulice, by zaprotestować przeciwko zbyt dużej liczbie gości.

Czytaj więcej

Hiszpanie do turystów: Ubierzcie się, szanujcie nas!

Za dużo turystów to ograniczenia, a ograniczenia to kłopot dla biura podróży

Kelly Jackson, dyrektor zarządzająca firmy TTC Tour Brands, do której należą biura podróży specjalizujące się w organizowaniu wycieczek objazdowych i rejsów, mówi, że skutki nadmiernej turystyki są „prawdziwym wyzwaniem”. Jej zdaniem, wprowadzenie zmian w programach, by działać zgodnie z ograniczeniami wprowadzanymi przez dotknięte overtourismem miejsca, są większym wyzwaniem niż te wymuszone przez problemy geopolityczne.

Odniosła się między innymi do ograniczenia przez San Sebastian i Wenecję na początku tego roku do 25 osób grup turystów. - Jeśli mamy grupę składającą się z 26 osób, po prostu dzielimy ją na dwie, i tak zwiększając w ten sposób liczbę podróżnych, co nie jest zgodne z celem władz tych miast. Za tymi zasadami i regulacjami kryją się dobre intencje, ale być może nie są one tak dobrze przemyślane, jak mogłyby być – twierdzi.

Jak przyznała Jackson, jej firma musiała „ponownie przyjrzeć się sposobowi działania i podróżowania”. Na przykład, zamiast zabierać każdą grupę do Watykanu, w ramach swoich wycieczek, zabiera klientów do miejsc mniej znanych, ale równie ciekawych, które mogą być alternatywą. - Informujemy klientów o zmianach w trasie, gdy tylko się o nich dowiemy, ale jednym z problemów jest to, że nie jesteśmy o nich wcześniej powiadamiani – zauważa Jackson.

Czytaj więcej

Wenecja znów ogranicza turystykę. Groźba komitetu UNESCO w tle

Wenecja nie wpuszcza dużych statków wycieczkowych

Wiceprezes Royal Caribbean EMEA Gerard Nolan uważa, że firmy turystyczne muszą przyjąć długoterminową strategię, aby przezwyciężyć trudności operacyjne wywołane przez działania podejmowane przez lokalne władze w związku z nadmierną turystyką. W przeciwnym wypadku problemy nie ustaną. Wyzwaniem dla wszystkich jest Wenecja, do której centralnego portu nie można wpływać od 2021 roku. - Próbujemy sobie z tym poradzić, inwestując w lokalną infrastrukturę – mamy koncesję na budowę specjalnie zaprojektowanego terminalu w Wenecji na 40 lat, który może być stworzony w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. Projekt zakłada jednocześnie, że duże obszary zostaną zagospodarowane na potrzeby lokalnej społeczności – wyjaśnia.

Nolan dodał, że współpraca z lokalnymi władzami będzie kluczowa, żeby touroperatorzy i linie rejsowe mogły nadal wozić pasażerów do popularnych miejsc docelowych w zrównoważony sposób.

Magazyn i portal branży turystycznej „Travel Weekly” zapytał uczestników zorganizowanej przez siebie konferencji, jak radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z nadmiernej turystyki. W ostatnim czasie coraz więcej krajów, miast i regionów wprowadza różnego rodzaje ograniczenia, a ich mieszkańcy wychodzą na ulice, by zaprotestować przeciwko zbyt dużej liczbie gości.

Za dużo turystów to ograniczenia, a ograniczenia to kłopot dla biura podróży

Pozostało 87% artykułu
Biura Podróży
TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków
Biura Podróży
PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać
Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd
Biura Podróży
Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie
Biura Podróży
Piotr Chojnowski dołącza do Nekery w roli dyrektora produktu