Brytyjczycy pomysłów na wakacje szukają u agentów turystycznych

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA sprawdziła, gdzie turyści szukają inspiracji do wyjazdów. 49 procent odpowiedziało, że w internecie, 39 procent u rodziny i znajomych, na trzecim miejscu znalazły się podróżnicze strony internetowe, newslettery i przewodniki.

Publikacja: 26.11.2024 22:00

Brytyjczycy pomysłów na wakacje szukają u agentów turystycznych

Foto: Adobe Stock

Na 12 wymienionych opcji, które pojawiły się w badaniu przeprowadzonym przez brytyjską organizację branżową ABTA, respondenci najczęściej wskazywali na internet jako na źródło podróżniczych inspiracji. Konkretnie takiej odpowiedzi udzieliło 49 procent badanych. 39 procent pyta o zdanie rodzinę i przyjaciół, 36 procent wskazuje na platformy turystyczne, newslettery i przewodniki.

Średnio co piąty (21 procent) kieruje się w stronę mediów społecznościowych, ale tu widać znaczące różnice uzależnione od wieku. Najchętniej korzystają z nich osoby w przedziale 25-34 lata (44 procent), w grupie 18-24 lata odsetek ten wynosi 42 procent.

Czytaj więcej

Brytyjczycy wracają do biur podróży. Touroperatorzy policzyli, o ile wzrośnie sprzedaż

Dokąd na wakacje? Agent turystyczny podpowie

37 procent osób, które w ostatnich 12 miesiącach zarezerwowały wyjazd u profesjonalnego doradcy turystycznego, inspirację czerpie od agenta lub touroperatora. Również 37 procent opiera się na rekomendacjach przyjaciół i rodziny. To pokazuje, że klienci bardzo cenią sobie wiedzę i doświadczenie pracowników branży turystycznej.

Co ważne, 68 procent konsumentów mówi, że ufa tylko firmom będącym członkami ABTA – organizacja zachęca do korzystania z jej logo i materiałów marketingowych, które pomogą pobudzić wyobraźnię klientów i zachęcą do podróżniczych zakupów.

Czytaj więcej

Jaka przyszłość czeka agentów turystycznych? Odpowiedzi poszukają naukowcy

- Planując wakacje, ludzie korzystają z wieku źródeł, a poszczególne grupy wiekowe wykazują różne preferencje, szczególnie jeśli chodzi o internet – mówi Graeme Buck, dyrektor ds. komunikacji w ABTA.

Jak dodaje, członkowie stowarzyszenia mogą skorzystać z pełnych danych z badania i na tej podstawie budować swoją strategię marketingową.

Na 12 wymienionych opcji, które pojawiły się w badaniu przeprowadzonym przez brytyjską organizację branżową ABTA, respondenci najczęściej wskazywali na internet jako na źródło podróżniczych inspiracji. Konkretnie takiej odpowiedzi udzieliło 49 procent badanych. 39 procent pyta o zdanie rodzinę i przyjaciół, 36 procent wskazuje na platformy turystyczne, newslettery i przewodniki.

Średnio co piąty (21 procent) kieruje się w stronę mediów społecznościowych, ale tu widać znaczące różnice uzależnione od wieku. Najchętniej korzystają z nich osoby w przedziale 25-34 lata (44 procent), w grupie 18-24 lata odsetek ten wynosi 42 procent.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
TUI dał 400 pracownikom osobistych asystentów
Biura Podróży
Join UP! Polska czeka na decyzję w sprawie uznania gwarancji. "Działamy legalnie"
Biura Podróży
Odwrót przecen w biurach podróży? Oto najnowsze dane Traveldaty
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biura Podróży
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether z nowym zarządem
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością