Brytyjczycy pomysłów na wakacje szukają u agentów turystycznych

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA sprawdziła, gdzie turyści szukają inspiracji do wyjazdów. 49 procent odpowiedziało, że w internecie, 39 procent u rodziny i znajomych, na trzecim miejscu znalazły się podróżnicze strony internetowe, newslettery i przewodniki.

Publikacja: 26.11.2024 22:00

Brytyjczycy pomysłów na wakacje szukają u agentów turystycznych

Foto: Adobe Stock

Na 12 wymienionych opcji, które pojawiły się w badaniu przeprowadzonym przez brytyjską organizację branżową ABTA, respondenci najczęściej wskazywali na internet jako na źródło podróżniczych inspiracji. Konkretnie takiej odpowiedzi udzieliło 49 procent badanych. 39 procent pyta o zdanie rodzinę i przyjaciół, 36 procent wskazuje na platformy turystyczne, newslettery i przewodniki.

Średnio co piąty (21 procent) kieruje się w stronę mediów społecznościowych, ale tu widać znaczące różnice uzależnione od wieku. Najchętniej korzystają z nich osoby w przedziale 25-34 lata (44 procent), w grupie 18-24 lata odsetek ten wynosi 42 procent.

Czytaj więcej

Brytyjczycy wracają do biur podróży. Touroperatorzy policzyli, o ile wzrośnie sprzedaż

Dokąd na wakacje? Agent turystyczny podpowie

37 procent osób, które w ostatnich 12 miesiącach zarezerwowały wyjazd u profesjonalnego doradcy turystycznego, inspirację czerpie od agenta lub touroperatora. Również 37 procent opiera się na rekomendacjach przyjaciół i rodziny. To pokazuje, że klienci bardzo cenią sobie wiedzę i doświadczenie pracowników branży turystycznej.

Co ważne, 68 procent konsumentów mówi, że ufa tylko firmom będącym członkami ABTA – organizacja zachęca do korzystania z jej logo i materiałów marketingowych, które pomogą pobudzić wyobraźnię klientów i zachęcą do podróżniczych zakupów.

Czytaj więcej

Jaka przyszłość czeka agentów turystycznych? Odpowiedzi poszukają naukowcy

- Planując wakacje, ludzie korzystają z wieku źródeł, a poszczególne grupy wiekowe wykazują różne preferencje, szczególnie jeśli chodzi o internet – mówi Graeme Buck, dyrektor ds. komunikacji w ABTA.

Jak dodaje, członkowie stowarzyszenia mogą skorzystać z pełnych danych z badania i na tej podstawie budować swoją strategię marketingową.

Na 12 wymienionych opcji, które pojawiły się w badaniu przeprowadzonym przez brytyjską organizację branżową ABTA, respondenci najczęściej wskazywali na internet jako na źródło podróżniczych inspiracji. Konkretnie takiej odpowiedzi udzieliło 49 procent badanych. 39 procent pyta o zdanie rodzinę i przyjaciół, 36 procent wskazuje na platformy turystyczne, newslettery i przewodniki.

Średnio co piąty (21 procent) kieruje się w stronę mediów społecznościowych, ale tu widać znaczące różnice uzależnione od wieku. Najchętniej korzystają z nich osoby w przedziale 25-34 lata (44 procent), w grupie 18-24 lata odsetek ten wynosi 42 procent.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Wirtualna Polska Holding: Nasz biznes turystyczny solidnie wzrósł
Biura Podróży
Exim tours: Mieliśmy rekordowo udany letni sezon. Miliard złotych obrotu
Biura Podróży
Do biur podróży wróciły obniżki. Z tygodnia na tydzień wakacje coraz tańsze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biura Podróży
Nowa dyrektor w zespole Exim tours. Pokieruje sprzedażą i marketingiem