Jaka przyszłość czeka agentów turystycznych? Odpowiedzi poszukają naukowcy

Przyszłość agentów turystycznych to temat badań, które przeprowadzi instytut Centouris przy Uniwersytecie w Pasawie. Pieniądze na nie, ponad pół miliona euro, wykłada Ministerstwo Turystyki Bawarii.

Publikacja: 13.11.2024 10:45

Jaka przyszłość czeka agentów turystycznych? Odpowiedzi poszukają naukowcy

Foto: Adobe Stock

583 tysiące euro przeznaczy Ministerstwo Turystyki Bawarii na badania, które mają wskazać biznesowe szanse agentów stacjonarnych. Chodzi o to, żeby przeanalizować możliwości, jakie daje cyfryzacja i zbadać, w jaki sposób biura mogą stać się bardziej konkurencyjne wobec portali. Projekt o nazwie „Reiselab” (z niem. laboratorium podróży) realizuje instytut Centouris przy Uniwersytecie w Pasawie, pisze niemiecki portal branżowy Reise vor-9.

W jaki sposób agenci stacjonarni mogą konkurować z internetowymi – to jedno z pytań, które stawiają sobie badacze. Przed laty było oczywiste, że kiedy klient chciał zarezerwować wycieczkę, szedł do biura. Wraz z rozwojem technologii oczekiwania wobec agentów zmieniły się, z drugiej strony wzrosło zapotrzebowanie na poradę eksperta w wypadku wyjazdów dalekich i bardziej skomplikowanych. Biura stacjonarne i hybrydowe muszą jasno wskazać na oferowaną przez siebie wartość dodaną, by móc działać w przyszłości.

Czytaj więcej

Agenci turystyczni powinni zdawać egzaminy. „Za dużo w tym zawodzie amatorów”

Cyfryzacja wzmocni branżę turystyczną

- Poprzez ten projekt chcemy przygotować branżę na przyszłość - mówi minister turystyki Bawarii Michaela Genau. - W ten sposób pomagamy utrzymać tętniące życie, atrakcyjne miejscowości i ich gospodarki - dodaje.

Dyrektor zarządzający Centouris Stefan Mang tłumaczy, że w ramach projektu badacze przeanalizują ze swoimi partnerami praktykami, które instrumenty i rozwiązania mogą wzmocnić branżę na przyszłość.

Główny nacisk ma być położony na potencjał kryjący się w cyfryzacji, mowa na przykład o wykorzystywaniu sztucznej inteligencji. Uczestnicy projektu mają pochylić się także nad takimi problemami jak braki kadrowe czy zrównoważony rozwój.

Projekt ma się zakończyć w lipcu 2027 roku.

Czytaj więcej

Niemieckim agentom turystycznym trudno się utrzymać. Będą znikać z rynku

583 tysiące euro przeznaczy Ministerstwo Turystyki Bawarii na badania, które mają wskazać biznesowe szanse agentów stacjonarnych. Chodzi o to, żeby przeanalizować możliwości, jakie daje cyfryzacja i zbadać, w jaki sposób biura mogą stać się bardziej konkurencyjne wobec portali. Projekt o nazwie „Reiselab” (z niem. laboratorium podróży) realizuje instytut Centouris przy Uniwersytecie w Pasawie, pisze niemiecki portal branżowy Reise vor-9.

W jaki sposób agenci stacjonarni mogą konkurować z internetowymi – to jedno z pytań, które stawiają sobie badacze. Przed laty było oczywiste, że kiedy klient chciał zarezerwować wycieczkę, szedł do biura. Wraz z rozwojem technologii oczekiwania wobec agentów zmieniły się, z drugiej strony wzrosło zapotrzebowanie na poradę eksperta w wypadku wyjazdów dalekich i bardziej skomplikowanych. Biura stacjonarne i hybrydowe muszą jasno wskazać na oferowaną przez siebie wartość dodaną, by móc działać w przyszłości.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"