Jakie problemy czekają branżę turystyczną w 2025 roku? Wysokie ceny

Wyraźna chęć podróżowania z jednej strony, ale rosnące koszty i wysokie ceny wyjazdów z drugiej - to czynniki, które, zdaniem przedstawicieli niemieckiej branży turystycznej, będą wpływać w przyszłym roku na tamtejszy rynek.

Publikacja: 20.12.2024 06:43

Jakie problemy czekają branżę turystyczną w 2025 roku? Wysokie ceny

Foto: Aleksander Kramarz

Niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9 przeprowadził ankietę wśród agentów turystycznych, touroperatorów i hotelarzy, w której zapytał ich o przewidywania na przyszły rok. Udział w niej wzięło około 350 osób.

Pozytywne nastroje w biurach podróży, gorsze w hotelach

Wyniki ujawniają raczej pozytywne nastroje agentów i organizatorów wyjazdów – sytuację jako „dobrą” lub „raczej dobrą” ocenia 60 procent pracowników tych pierwszych i 70 procent tych drugich. Nieco gorsze nastroje panują wśród hotelarzy - z optymizmem na nowy rok patrzy jedynie 48 procent pytanych.

Czytaj więcej

Dertour zamknął rok dużym wzrostem. "Pomogła pogoda i agenci turystyczni"

Przedstawiciele branży w przeważającej większości, bo w niemal 90 procentach widzą, że ludzie chcą podróżować, ale tyle samo specjalistów przyznaje, że ceny wyjazdów są wysokie. To z jednej strony sprawia, że średni przychód na klienta rośnie, ale z drugiej, że dla wielu ludzi wyjazd na wakacje może stać się zbyt drogi.

Respondenci ze wszystkich trzech grup zawodowych martwią się natomiast wysokimi kosztami prowadzenia działalności. Do tego dochodzą problemy z rękami do pracy, co najmocniej odczuwają hotelarze (74 procent), ale też agenci (69 procent) i touroperatorzy (64 procent). W wypadku tych ostatnich część wakatów udało się wypełnić pracownikami upadłego w czerwcu biura podróży FTI.

Ciekawostką może się wydawać, że niewiele osób obawia się negatywnego wpływu na ich działalność planowanej nowelizacji przepisów, regulujących ich zawód. Przedstawiciele branży wiedzą, że zmiany w dyrektywie unijnej o imprezach turystycznych będą miały praktyczne przełożenie na ich działalność dopiero za kilka lat. Inaczej sprawa przedstawia się z oceną sytuacji politycznej na świecie – 60 procent obawia się jej skutków.

Turyści rezerwują wycieczki na ostatnią chwilę

Portal zapytał też o ocenę wzorców zachowań konsumentów. 87 procent hotelarzy jest przekonanych, że dużą rolę odgrywać będą rezerwacje w ostatniej chwili, w sieci sprzedaży takie zdanie ma tylko 38 procent ankietowanych, a wśród touroperatorów podziela je mniej więcej połowa pytanych.

Czytaj więcej

TUI: Klienci chętniej wracają do agenta turystycznego niż do naszej strony w internecie

Z kolei wczesna rezerwacja to temat dla jednej trzeciej ankietowanych z branży hotelarskiej - dla agentów i touroperatorów ma ona bardzo duże znaczenie. Tak mówi odpowiednio 75 i 54 procent pytanych z obu grup zawodowych.

Kwestie zmian klimatycznych nie zajmują wielu osób. Najbardziej przejmują się nimi touroperatorzy (22 procent), w drugiej kolejności agenci turystyczni (15 procent), a na końcu hotelarze (9 procent).

Niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9 przeprowadził ankietę wśród agentów turystycznych, touroperatorów i hotelarzy, w której zapytał ich o przewidywania na przyszły rok. Udział w niej wzięło około 350 osób.

Pozytywne nastroje w biurach podróży, gorsze w hotelach

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Podróże 2025. Jak je dobrze zaplanować, nie tracąc zbyt dużo urlopu?
Biura Podróży
Najważniejsze spotkanie amerykańskiej branży turystycznej z udziałem Polski
Biura Podróży
Dertour zamknął rok dużym wzrostem. "Pomogła pogoda i agenci turystyczni"
Biura Podróży
TUI: Klienci chętniej wracają do agenta turystycznego niż do naszej strony w internecie
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10