Dertour zamknął rok dużym wzrostem. "Pomogła pogoda i agenci turystyczni"

Biura podróży z Grupy Dertour zamknęły miniony rok turystyczny wzrostem liczby gości o 21 procent i przychodów o 33 procent. Jednej z przyczyn sukcesu upatrują... w brzydkiej pogodzie. Chwali też pomoc agentów turystycznych.

Publikacja: 19.12.2024 07:00

Dertour zamknął rok dużym wzrostem. "Pomogła pogoda i agenci turystyczni"

Foto: Aleksander Kramarz

Grupa Dertour (należy do niej polskie biuro podróży Exim Tours) podsumowała rok obrotowy 2023/24. Dzięki dużemu popytowi na wycieczki do krajów basenu Morza Śródziemnego, ale też do dalekich krajów, udało się zwiększyć wartość sprzedaży o 33 procent, a liczba klientów wzrosła o 21 procent, porównując rok do roku.

– Osiągnęliśmy poziom notowany przed wybuchem pandemii – ocenia dyrektor Dertour Deutschland Mark Tantz, cytowany w komunikacie firmy.

Brzydka pogoda w lecie w Niemczech powodowała, że klienci byli bardziej skłonni do wyjeżdżania nad ciepłe morza. Znaczenie miało również to, że oferty charakteryzowały się dobrym stosunkiem ceny do jakości, głównie w segmencie pobytów all inclusive, w hotelach wyższej kategorii. Szczególnie duży wzrost liczby gości odnotowały Zjednoczone Emiraty Arabskie (52 procent), Turcja (51 procent), Tajlandia (48 procent) i Egipt (40 procent). Łącznie w wypadku hoteli pięciogwiazdkowych liczba rezerwacji skoczyła o 39 procent.

Niemieccy turyści wybierają na zimę egzotyczne kierunki i basen Morza Śródziemnego

Pozytywny trend utrzymuje się w sezonie zimowym, a wręcz nabiera tempa – klientów już teraz jest o 39 procent więcej niż przed rokiem. – Szczególnie widzimy dobrą sprzedaż wyjazdów zimowych do dalekich krajów – informuje Tantz w komunikacie.

Słoneczne kierunki takie jak Tajlandia, wyspy Oceanu Indyjskiego, Karaiby i Zjednoczone Emiraty Arabskie to obok Ameryki Północnej pięć najpopularniejszych kierunków podróży w tym segmencie.

Z krótko- i średniodystansowych kierunków najpopularniejsze są Hiszpania, Turcja, Egipt, Niemcy i Portugalia.

Im wcześniej klienci biur podróży rezerwują, tym więcej oszczędzają

Bardzo dobrze sprzedaje się również przyszłe lato – jeszcze nigdy podróżni nie kupowali tak chętnie wyjazdów z takim wyprzedzeniem – podaje touroperator.

Na razie sprzedał o 21 procent więcej wyjazdów niż przed rokiem. Tu zachętą są zniżki wynoszące nawet 45 procent.

– 84 procent wyjazdów na lato to pobyty w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych. 61 procent klientów zdecydowało się na wakacje all inclusive. Najwyraźniej goście cenią sobie jakość i wygodę, ale jednocześnie są świadomi kosztów i chcą zaoszczędzić, rezerwując wcześniej – wyjaśnia dyrektor.

Czytaj więcej

Niemieckie biuro podróży: Kolejne opłaty niszczą turystykę zorganizowaną

Najpopularniejszymi kierunkami są obecnie Turcja (+12 procent), Hiszpania, Grecja, Egipt (+173 procent) i Tunezja (+29 procent) na trasach krótko- i średniodystansowych, a na dalekich - archipelagi Oceanu Indyjskiego (+26 procent), Ameryka Północna, Tajlandia (+65 procent), Zjednoczone Emiraty Arabskie (+37 procent) i Karaiby. „Widać, że ludzie szukają luksusowych pobytów w atrakcyjnej cenie” - komentuje touroperator.

Więcej hoteli wakacyjnych pod markami Dertouru

Grupa Dertour zapowiada, że będzie koncentrować się w nadchodzącym roku również na innych segmentach swojej działalności, czyli na rozwoju sieci hoteli i na zacieśnieniu współpracy z agentami turystycznymi.

Jeśli chodzi o hotele, to działają one pod dziesięcioma markami i łącznie obejmą 120 obiektów w 14 krajach. Dertour zamierza rozwijać je w Egipcie, Grecji i Tunezji - w tych krajach marki Sentido i ananea poszerzą ofertę odpowiednio o trzy i cztery nowe obiekty.

Z kolei klubowa marka premium Aldiana doda nowy obiekt we Włoszech, a w sezonie letnim pierwszy raz otworzy hotele na Zanzibarze, w Egipcie i w Austrii.

DSR Hotel Holding, którego większościowym udziałowcem jest Grupa Dertour, również rozpoczyna działalność latem przyszłego roku z rozszerzonym programem. Planuje bowiem wzmocnić swoją pozycję w niemieckiej branży hoteli wakacyjnych. Po przejęciu Grupy Travel Charme, firma poszerza ofertę o najwyższej klasy hotele, prowadzone pod markami A-Rosa i aja. Tym segmentem zarządza Polak, były prezes TUI Poland i TUI Deutschland, Marek Andryszak.

Agent turystyczny najlepszym doradcą klienta biura podróży

W roku turystycznym 2023/24 65 procent wszystkich wycieczek sprzedanych przez Dertour klienci zarezerwowali za pośrednictwem agentów. W kategorii city breaków i wycieczek specjalnych odsetek ten jest nawet trzykrotnie większy niż rezerwacjach zrobionych przez internet.

Zdaniem biura podróży dzieje się tak dlatego, że doradcy potrafią lepiej dobrać oferty do potrzeb klientów, dodając im też usługi dodatkowe.

W efekcie wskaźnik zadowolenia (NPS) pokazuje, że klienci którzy skorzystali z porady agentów są bardziej zadowoleni z wakacji (różnica 19 punktów) w porównaniu z tymi, którzy zdali się na internet.

Czytaj więcej

TUI: Klienci chętniej wracają do agenta turystycznego niż do naszej strony w internecie

Aby biura mogły jeszcze lepiej doradzać klientom podczas planowania i przygotowywania wycieczek wynajętym samochodem lub motocyklem, Dertour zintegrował narzędzie do ich planowania z własną platformą rezerwacyjną Travel Compass. Pomaga to układać programy zwiedzania i trasy przejazdu zgodnie z ich życzeniami – z wykorzystaniem propozycji wyjściowych lub zupełnie od początku.

Grupa Dertour (należy do niej polskie biuro podróży Exim Tours) podsumowała rok obrotowy 2023/24. Dzięki dużemu popytowi na wycieczki do krajów basenu Morza Śródziemnego, ale też do dalekich krajów, udało się zwiększyć wartość sprzedaży o 33 procent, a liczba klientów wzrosła o 21 procent, porównując rok do roku.

– Osiągnęliśmy poziom notowany przed wybuchem pandemii – ocenia dyrektor Dertour Deutschland Mark Tantz, cytowany w komunikacie firmy.

Pozostało 91% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
TUI: Klienci chętniej wracają do agenta turystycznego niż do naszej strony w internecie
Biura Podróży
Wakacje.pl nagrodziły najlepszych pracowników na gali w Turcji
Biura Podróży
Dawno niewidziane trzycyfrowe podwyżki w biurach podróży
Biura Podróży
Rekordowe wydatki Niemców na turystykę. Biura podróży mają jednak zmartwienie
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10