Prawie o 7 procent wzrosły w zeszłym roku przychody niemieckich touroperatorów, wynika z analizy branżowego magazynu „FVW”. Powodem tego są głównie wyższe ceny wyjazdów, ale też większe niż zazwyczaj zainteresowanie rejsami wycieczkowymi. Dane pokazują jednak, że generalnie klientów wcale nie przybyło.
Czytaj więcej
3,7 miliona klientów podróżowało z Grupą TUI w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/2025. Koncern zanotował w tym czasie straty biur podróży, ale pozytywne wyniki finansowe przyniosły mu hotele, rejsy i wycieczki fakultatywne.
Z danych opublikowanych wcześniej przez Stowarzyszenie Niemieckich Biur Podróży (Deutscher ReiseVerband, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) wynika, że przychody z tytułu sprzedaży imprez zorganizowanych wzrosły w roku 2024 o 6,7 procent i wyniosły 39,8 miliarda euro.
W segmencie podróży składanych przez klientów samodzielnie było to odpowiednio 4,6 procent i 43,6 miliarda euro. Udział w rynku podróży tego drugiego rodzaju utrzymuje się na poziomie ponad 50 procent, podaje portal Reise vor-9 za „FVW”.
Mimo że sprzedaż wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim, liczba klientów biur podróży nie zwiększyła się. Analiza ujawnia, że skok sprzedaży notowany w ciągu ostatnich pięciu lat był niemal wyłącznie spowodowany wysokimi cenami lotów i hoteli.