Na pirsie zachodnim, czyli nowej części terminala T2, który buduje się na lotnisku w Gdańsku, zawisła dziś tradycyjna wiecha symbolizująca osiągnięcie najwyższego punktu budynku.
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy buduje pirs, który będzie przedłużeniem terminalu pasażerskiego T2 w kierunku zachodnim. Jak dowiadujemy się z komunikatu prasowego, prace budowlane, które zaczęły się jesienią ubiegłego roku, a mają się zakończyć w czwartym kwartale 2021 roku, idą zgodnie z planem. Prowadzi je Korporacja Budowlana Doraco.
Robotnicy zawiesili dziś na pirsie tradycyjną wiechę, która symbolizuje osiągnięcie najwyższego punktu obiektu.
– Rozbudowujemy terminal, by w przyszłości obsłużyć pasażerów, którzy niewątpliwie do nas wrócą w perspektywie roku lub dwóch lat – mówi prezes lotniska Tomasz Kloskowski, cytowany w komunikacie.

– Nasze miasta i nasz region będą się rozwijać bez względu na to, kiedy zakończy się pandemia koronawirusa. Nie należy obawiać się czasów, w których żyjemy, należy patrzeć w przyszłość i wierzyć, że za chwilę wrócimy do normalności. Budowa terminalu przebiega rewelacyjnie, bo terminowo. Mieścimy się też w kosztach, które sobie założyliśmy. W trakcie szalejącej pandemii to, co nam bardzo dobrze wychodzi, to jest właśnie budowa pirsu – podkreśla prezes.
CZYTAJ TEŻ: Aiport City Gdańsk – pierwszy biurowiec prawie gotowy
– Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa wszystkie działania realizowane są planowo. Obiekt osiągnął właściwą wysokość, trwają prace związane z pokryciem dachowym, a przed nami roboty wykończeniowe, wśród których najbardziej widoczne, bo nadające charakter nowemu budynkowi, są prace fasadowe – dodaje prezes Doraco Karol Zduńczyk.

Po rozbudowie terminala Port Lotniczy Gdańsk zyska prawie 16 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni (teraz ma około 45 tysięcy metrów kwadratowych). Liczba linii kontroli bezpieczeństwa wzrośnie z 11 do 18, punktów odprawy paszportowej w hali odlotów z sześciu do 10, gate’ów odlotowych z 20 do 30, punktów odprawy paszportowej w hali przylotów z ośmiu do 12, a karuzel bagażowych z pięciu do dziewięciu.
ZOBACZ TAKŻE: Gdańskie lotnisko dobuduje sobie nowy pirs
W nowym pirsie obsługiwani będą pasażerowie rejsów rozkładowych podróżujący do krajów spoza strefy Schengen, część obiektu przeznaczona zostanie do obsługi pasażerów z krajów tejże strefy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.