IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

W związku z licznymi odwołaniami rezerwacji w hotelach w następstwie paniki, jaką wywołał rozprzestrzeniający się koronawirus, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rekomenduje hotelarzom „sprawdzone w sytuacji kryzysowej” działania.

Publikacja: 06.03.2020 17:30

IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Foto: Fot. AFP

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

W sytuacji kryzysowej izba zaleca hotelarzom stosowanie „dobrych praktyk branży hotelarskiej”. Wśród nich wymienia:
– zgodę na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie,
– zgodę na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie,
– bieżące, intensywne kontakty z klientami w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji
– indywidualne i elastyczne podejście do modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.

„IGHP jako izba gospodarcza nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej” – głosi komunikat.

IGHP zawiadamia również, że zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z propozycją spotkania w celu przedyskutowania form i zakresu rządowej pomocy dla przedsiębiorców hotelarskich.

– Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o około 20 procent i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może mieć katastrofalne skutki – mówi prezes IGHP, Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Gut-Mostowy: W poniedziałek narada z branżą turystyczną

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to samorządowa organizacja działająca w branży hotelarsko-gastronomicznej. Prowadzi działalność promocyjną na rzecz swoich członków, certyfikuje produkty i usługi, reprezentuje hotelarzy w kontaktach z administracją państwową i w HOTREC-u (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Do IGHP należy około 450 hoteli oraz 36 dostawców usług i produktów dla hoteli.

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Pozostało 85% artykułu
Hotele
Więcej „slow” w Slowhopie - do noclegów w stylu „slow” doszedł slow food
Hotele
Były prezes TUI w Polsce i w Niemczech, Marek Andryszak, wraca do turystyki
Hotele
Lex Kamilek u drzwi hotelu, a branża noclegowa wciąż niegotowa
Hotele
Hotelarze: Lipiec nieco zawiódł oczekiwania, ale całe wakacje nie będą złe
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Hotele
Nowe władze Polskiego Holdingu Hotelowego. Na czele Rafał Kincer