Reklama

IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

W związku z licznymi odwołaniami rezerwacji w hotelach w następstwie paniki, jaką wywołał rozprzestrzeniający się koronawirus, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rekomenduje hotelarzom „sprawdzone w sytuacji kryzysowej” działania.

Publikacja: 06.03.2020 17:30

IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Foto: Fot. AFP

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

W sytuacji kryzysowej izba zaleca hotelarzom stosowanie „dobrych praktyk branży hotelarskiej”. Wśród nich wymienia:
– zgodę na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie,
– zgodę na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie,
– bieżące, intensywne kontakty z klientami w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji
– indywidualne i elastyczne podejście do modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.

„IGHP jako izba gospodarcza nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej” – głosi komunikat.

IGHP zawiadamia również, że zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z propozycją spotkania w celu przedyskutowania form i zakresu rządowej pomocy dla przedsiębiorców hotelarskich.

Reklama
Reklama

– Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o około 20 procent i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może mieć katastrofalne skutki – mówi prezes IGHP, Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Gut-Mostowy: W poniedziałek narada z branżą turystyczną

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to samorządowa organizacja działająca w branży hotelarsko-gastronomicznej. Prowadzi działalność promocyjną na rzecz swoich członków, certyfikuje produkty i usługi, reprezentuje hotelarzy w kontaktach z administracją państwową i w HOTREC-u (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Do IGHP należy około 450 hoteli oraz 36 dostawców usług i produktów dla hoteli.

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Hotele
Klucze Michelina dla hoteli, jak gwiazdki dla restauracji. 12 wyróżnionych z Polski
Hotele
Rewolucja w hotelach arabskiego kraju – mieszkańcy zastąpią obcokrajowców
Hotele
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powołała nowy zarząd
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Hotele
Wrzesień złotym miesiącem dla zachodniopomorskiej turystyki. „Lepszy niż lipiec”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama