IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

W związku z licznymi odwołaniami rezerwacji w hotelach w następstwie paniki, jaką wywołał rozprzestrzeniający się koronawirus, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rekomenduje hotelarzom „sprawdzone w sytuacji kryzysowej” działania.

Publikacja: 06.03.2020 17:30

IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Foto: Fot. AFP

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

W sytuacji kryzysowej izba zaleca hotelarzom stosowanie „dobrych praktyk branży hotelarskiej”. Wśród nich wymienia:
– zgodę na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie,
– zgodę na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie,
– bieżące, intensywne kontakty z klientami w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji
– indywidualne i elastyczne podejście do modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.

„IGHP jako izba gospodarcza nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej” – głosi komunikat.

IGHP zawiadamia również, że zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z propozycją spotkania w celu przedyskutowania form i zakresu rządowej pomocy dla przedsiębiorców hotelarskich.

– Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o około 20 procent i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może mieć katastrofalne skutki – mówi prezes IGHP, Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Gut-Mostowy: W poniedziałek narada z branżą turystyczną

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to samorządowa organizacja działająca w branży hotelarsko-gastronomicznej. Prowadzi działalność promocyjną na rzecz swoich członków, certyfikuje produkty i usługi, reprezentuje hotelarzy w kontaktach z administracją państwową i w HOTREC-u (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Do IGHP należy około 450 hoteli oraz 36 dostawców usług i produktów dla hoteli.

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Pozostało 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać