Reklama
Rozwiń

IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

W związku z licznymi odwołaniami rezerwacji w hotelach w następstwie paniki, jaką wywołał rozprzestrzeniający się koronawirus, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rekomenduje hotelarzom „sprawdzone w sytuacji kryzysowej” działania.

Publikacja: 06.03.2020 17:30

IGHP radzi hotelarzom, jak działać w sytuacji kryzysowej

Foto: Fot. AFP

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

W sytuacji kryzysowej izba zaleca hotelarzom stosowanie „dobrych praktyk branży hotelarskiej”. Wśród nich wymienia:
– zgodę na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie,
– zgodę na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie,
– bieżące, intensywne kontakty z klientami w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji
– indywidualne i elastyczne podejście do modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.

„IGHP jako izba gospodarcza nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej” – głosi komunikat.

IGHP zawiadamia również, że zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z propozycją spotkania w celu przedyskutowania form i zakresu rządowej pomocy dla przedsiębiorców hotelarskich.

– Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o około 20 procent i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może mieć katastrofalne skutki – mówi prezes IGHP, Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Gut-Mostowy: W poniedziałek narada z branżą turystyczną

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to samorządowa organizacja działająca w branży hotelarsko-gastronomicznej. Prowadzi działalność promocyjną na rzecz swoich członków, certyfikuje produkty i usługi, reprezentuje hotelarzy w kontaktach z administracją państwową i w HOTREC-u (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Do IGHP należy około 450 hoteli oraz 36 dostawców usług i produktów dla hoteli.

„Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach” – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Wakacje 2025. Polska droższa od Teneryfy, ale Zakopane zaskakuje konkurencyjnymi cenami
Hotele
Wyjaśniło się, czy hotele na Teneryfie będą strajkować. Pracownicy żądali podwyżek
Hotele
Polski Holding Hotelowy ma strategię. Cel: Być kreatorem polskiego rynku hotelowego
Hotele
Hotelarze: Długi weekend czerwcowy będzie zdecydowanie lepszy od majówki