Hotele w Białymstoku i Tarnowie Podgórnym (podpisano umowy franczyzowe) dołączą do grupy 13 nieruchomości w Polsce pod marką Hampton by Hilton.

Obiekt przy ul. Lipowej w Białymstoku, niedaleko kampusu uniwersyteckiego, wybuduje firma Rogowski Development. Hotel zaoferuje 122 pokoje i m.in. takie udogodnienia, jak klub fitness i elastyczne miejsca spotkań. Zarządzany przez VHM Hotel Management obiekt ma być otwarty jeszcze w tym roku.

Radosław Rogowski, wiceprezes Rogowski Development, tak komentuje budowę hotelu: – Jako grupa deweloperska działająca na rynku mieszkań w Białymstoku i regionie podlaskim dostrzegliśmy ogromną szansę związaną z wprowadzeniem międzynarodowej marki hotelarskiej do Białegostoku.

CZYTAJ TEŻ: Hilton będzie miał w Polsce trzy nowe hotele

Z kolei posiadający 135 pokoi Hampton by Hilton Tarnowo Podgórne w malowniczej wsi niedaleko Poznania zostanie otwarty pod koniec 2023 r.

Hotelem, którego właścicielem jest Grupa Konkret, będzie zarządzać City Park Hotel Management. – To nasz pierwszy projekt realizowany we współpracy z Hiltonem – mówi Wiesław Jan Prusiecki, założyciel i właściciel Grupy Konkret. – Obecność w branży hospitality zaznaczyliśmy już dzięki posiadanym przez nas czterem hotelom. W planach mamy kolejne – dodaje.

– Otwarcie obu hoteli pozwoli nam zaspokoić potrzeby na usługi hotelarskie w dwóch ważnych dla nas regionach – komentuje Patrick Fitzgibbon, wiceprezes Hiltona ds. rozwoju w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – Będzie miało również swój udział w procesie ekspansji marki Hilton na rynku polskim, gdzie działa już 23 nieruchomości, a planowanych jest kolejnych 16. Z pewnością pomoże zaspokoić popyt na usługi hotelarskie, kiedy świat powróci do regularnego podróżowania – podkreśla.

David Kelly, wiceprezes Hiltona na Europę kontynentalną, komentuje, że miniony rok był niewątpliwie wyzwaniem dla branży hotelarskiej. – Szybko dostosowaliśmy się do dynamicznie zmieniających się warunków i zasad, stawiając na pierwszym miejscu potrzeby i bezpieczeństwo gości i członków zespołu – zapewnia.

Na długo przed pandemią sieć zainwestowała w technologie. Można np. korzystać z mobilnych aplikacji czy cyfrowego klucza. Zdalnie można się też zameldować i wymeldować. – Pandemia spowodowała przyspieszenie postępu technologicznego w naszych hotelach i wprowadzenie nowych zabezpieczeń – mówi David Kelly. – Mamy świadomość, że bezpieczeństwo podróży i zachowanie wysokiego poziomu higieny są obecnie priorytetem dla podróżnych.

ZOBACZ TAKŻE: Hilton: Stop marnowaniu mydła

Sieć stworzyła też program Hilton WorkSpaces, umożliwiający pracę zdalną. Początkowo program działał w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, a teraz także w Europie. W Polsce z takich przestrzeni można korzystać w DoubleTree by Hilton Wrocław, Hilton Warsaw City i Hampton by Hilton Warsaw Mokotów.

– Przestrzenie okazały się szczególnie popularne wśród firm rekrutacyjnych poszukujących cichych miejsc do przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych – tłumaczy David Kelly. – Chętnie korzystają z nich także osoby, które szukają wytłumionej przestrzeni z dobrym wi-fi.

Wiceprezes Hiltona informuje, że celem marki w Polsce jest stworzenie na tyle dużej sieci hoteli, aby móc obsługiwać gości w dowolnej lokalizacji, niezależnie od celu podróży. – Ponad 50 proc. nieruchomości, które planujemy otworzyć w najbliższym czasie, jest już w trakcie budowy – mówi. – Od otwarcia naszej flagowej polskiej nieruchomości Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre w 2007 r. w ciągu ostatnich 14 lat Polska stała się dla nas bardzo ważnym rynkiem, z rosnącym portfolio hoteli i marek.