Koleje niemieckie chcą zastąpić samoloty i samochody - z wagonów robią salony

Więcej przestrzeni wokół foteli, starannie zaprojektowany wystrój i kolorystyka, a także lepsze materiały wykończeniowe – niemieckie koleje inwestują w nowe pociągi, żeby pasażerowie czuli się jak w domu, a konkretnie w salonie.

Publikacja: 20.05.2022 09:17

Koleje niemieckie chcą zastąpić samoloty i samochody - z wagonów robią salony

Foto: Deutsche Bahn AG, Max Lautenschläger

Pociągi dużych szybkości (ICE) mają się w Niemczech zmienić - donosi gazeta „Die Welt”. Deutsche Bahn chce pozyskać więcej pasażerów, którzy zamiast jechać własnym samochodem lub lecieć samolotem, wybiorą pociąg. W ten sposób kraj ma osiągnąć swoje cele klimatyczne w dziedzinie transportu.

Czytaj więcej

Droga benzyna? Niemcy mają na to sposób - podróżują koleją. Szczególnie młodzi

W 2030 roku na trasach dalekobieżnych podróżować ma dwukrotnie więcej osób niż w 2015 roku. By tak się stało, DB kupuje nowe pociągi – do 2030 roku będzie ich już 450, ale już pod koniec tego roku we flocie ma się znaleźć 360 składów typu ICE. Przed pięcioma laty było ich 260.

Deutsche Bahn nie tylko stawia na szybkość, ale też na wygodę. I tak rodziny z dziećmi, osoby wyjeżdżające służbowo, ale też inne grupy klientów, mają móc zarezerwować miejsce w strefie dla siebie przeznaczonej. Kolejnym udogodnieniem będzie wyposażenie wagonów – w pierwszej klasie przy oknach zamontowane będą parapety.

Deutsche Bahn AG, Max Lautenschläger

DB stawia też na nowy wystrój – we wszystkich klasach wagony mają być utrzymane w jasnych kolorach, w części gastronomicznej w odcieniu burgund, w pierwszej szare, a w drugiej błękitne, ale w cieplejszym odcieniu niż obecnie. Obicia mają być z większą domieszką wełny niż materiałów syntetycznych – skórzane fotele w pierwszej klasie są już passé. Żeby wygodniej oglądać filmy na rozkładanych stolikach zamontowane będą podstawki pod tablety, a każde podwójne siedzenie ma mieć dwa gniazdka elektryczne. Odstępy między rzędami będą wszędzie takie same, ale fotele można w różny sposób ustawiać, a w drugiej klasie między nimi nie będzie już wolnej przestrzeni. Pojawi się też więcej miejsc, na które można odłożyć swoje rzeczy, a zabudowane siedzisko za oparciami zapewni osłonę przed spojrzeniami ciekawskich.

Pierwszy pociąg tego typu wyjedzie na tory w grudniu 2023 roku. Będzie to siedemnasty skład z 73 zamówionych typu ICE3 neo. Podobny wystrój pojawi się w 23 pociągach, które produkuje hiszpańska firma Talgo. Do służby wejdą pod koniec przyszłego roku i będą kursować na trasach międzynarodowych i turystycznych.

Deutsche Bahn AG, Max Lautenschläger

Pociągi dużych szybkości (ICE) mają się w Niemczech zmienić - donosi gazeta „Die Welt”. Deutsche Bahn chce pozyskać więcej pasażerów, którzy zamiast jechać własnym samochodem lub lecieć samolotem, wybiorą pociąg. W ten sposób kraj ma osiągnąć swoje cele klimatyczne w dziedzinie transportu.

W 2030 roku na trasach dalekobieżnych podróżować ma dwukrotnie więcej osób niż w 2015 roku. By tak się stało, DB kupuje nowe pociągi – do 2030 roku będzie ich już 450, ale już pod koniec tego roku we flocie ma się znaleźć 360 składów typu ICE. Przed pięcioma laty było ich 260.

Kolej
Unia Europejska: Odkryj Europę z bezpłatnym biletem kolejowym
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Kolej
Francja, wzorem Niemiec, wprowadza miesięczny bilet kolejowy za 49 euro
Kolej
Mazobilet, czyli zwiedzanie Warszawy i Mazowsza za 49 złotych, a nawet taniej
Kolej
Koleje Szwajcarskie: Niepunktualność Kolei Niemieckich nam szkodzi
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Kolej
Greenpeace: Trzeba nałożyć podatek, żeby latanie nie było tańsze od jazdy koleją