Siemens Mobility i jego partnerzy, konsorcjum Orascom Construction i The Arab Contractors, podpisali umowę z egipskim Krajowym Urzędem ds. Tuneli (NAT), organem rządowym podlegającym Ministerstwu Transportu, na stworzenie szóstej co do wielkości kolei dużych prędkości na świecie. Udział Siemens Mobility w inwestycji wynosi 8,1 miliarda euro, w tym podpisaną 1 września 2021 roku umowę na pierwszą linię za 2,7 miliarda euro - podaje firma w informacji prasowej.
Czytaj więcej
Więcej przestrzeni wokół foteli, starannie zaprojektowany wystrój i kolorystyka, a także lepsze materiały wykończeniowe – niemieckie koleje inwestują w nowe pociągi, żeby pasażerowie czuli się jak w domu, a konkretnie w salonie.
Sieć kolei dużych prędkości będzie liczyć dwa tysiące kilometrów i połączy 60 miast w całym kraju. Kiedy projekt zostanie ukończony, w zasięgu nowego systemu komunikacji mieszkać będzie około 90 procent Egipcjan.
Projekt ma też znaczenie dla środowiska naturalnego, bo w pełni zelektryfikowana sieć zmniejszy emisję dwutlenku węgla o 70 procent w porównaniu z obecnym transportem drogowym. Siemens Mobility wraz z partnerami zapewni zaprojektowanie, zbudowanie, uruchomienie i utrzymanie całego systemu przez 15 lat.
Projekt obejmuje stworzenie trzech linii: ogłoszonego już „Kanału Sueskiego na szynach”, 660-kilometrowej linii łączącej miasta portowe Ain Sokhna nad Morzem Czerwonym z Marsa Matrouh i Aleksandrią nad Morzem Śródziemnym oraz dwie, na które kontrakt został właśnie podpisany. Jedna z nich ma mieć około 1100 kilometrów i będzie przebiegać od Kairu do Abu Simbel w pobliżu granicy z Sudanem. Trzecia linia - 225-kilometrowa połączy stanowiska archeologiczne w Luksorze z Hurghadą nad Morzem Czerwonym. Łącznie na tych trasach jeździć będzie 41 ośmiowagonowych pociągów Velaro, 94 czterowagonowe składy regionalne Desiro i 41 lokomotyw towarowych Vectron.