Austrian Airlines stopniowo wracają do latania

Należące do Grupy Lufthansa Austrian Airlines nie wykonały od 18 marca ani jednego rejsu. Teraz planują stopniowy powrót do operacji.

Publikacja: 22.04.2020 15:59

Austrian Airlines stopniowo wracają do latania

Foto: Fot. Bloomberg

Został on przygotowany z wielką ostrożnością i przy założeniach, że w tym roku spadek popytu na loty wyniesie 25-50 procent i dopiero pod koniec 2021 roku można oczekiwać powrotu 75 procent operacji z czasów sprzed pandemii. – Wszyscy w branży jesteśmy pesymistami. Dlatego w naszych założeniach odzyskamy popyt na poziomie sprzed kryzysu dopiero w 2023 roku – mówi prezes Austrian Airlines Andreas Otto.

CZYTAJ TEŻ: Lufthansa traci milion euro na godzinę

W ostatni piątek zarząd przedstawił „Plan nowego startu” radzie nadzorczej. Potem dokument został udostępniony 7 tysiącom pracowników. Znajduje się w nim między innymi program ograniczenia floty – do końca 2022 roku odlecą od Austriana bombardiery Q400 (18 sztuk) , Airbusy 319 (siedem) oraz trzy z sześciu leciwych boeingów 767 – ich średni wiek to 28 lat.

Obecnie średni wiek floty austriackiego przewoźnika to 15,4 lat. Kiedy linia pozbędzie się najstarszych maszyn, reszta odmłodnieje do 14,6 lat i będzie bardziej przyjazna dla środowiska, a to jest jeden z warunków, jakie postawił Austrianowi rząd przed udzieleniem pomocy publicznej. – Rozstaniemy się ze starymi samolotami również ze względu na ekologię – przyznaje Andreas Otto.

Flota Austriana liczy dzisiaj 80 maszyn. Plan odnowy zakłada, że w roku 2022 linia będzie miała 60 maszyn, a dziewięć z nich to flota dalekiego zasięgu. Zakładane jest również ograniczenie oferowania o 20 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Lotnisko Berlin-Brandenburg zmienione w parking

– Ten kryzys przyszedł nie z naszej winy. Ale jesteśmy odpowiedzialni za to, żeby przygotować Austrian Airlines na czasy pokryzysowe – mówi dyrektor generalny Austrian Airlines Alexis von Hoensbroech. – Chcemy utrzymać siatkę naszych rejsów dalekiego zasięgu, nawet jeśli będziemy się musieli dostosować do mniejszego rynku. Przygotowanie na czasy pokryzysowe oznacza również zdolność finansowania floty, pokrywania wszystkich opłat, wypłacania pensji oraz inwestowania. I oczywiście pokrycia wszystkich niezbędnych kwot wynikających z uziemienia samolotów. A to wszystko oznacza, że mamy plan na czasy po uziemieniu – dodaje.

Został on przygotowany z wielką ostrożnością i przy założeniach, że w tym roku spadek popytu na loty wyniesie 25-50 procent i dopiero pod koniec 2021 roku można oczekiwać powrotu 75 procent operacji z czasów sprzed pandemii. – Wszyscy w branży jesteśmy pesymistami. Dlatego w naszych założeniach odzyskamy popyt na poziomie sprzed kryzysu dopiero w 2023 roku – mówi prezes Austrian Airlines Andreas Otto.

CZYTAJ TEŻ: Lufthansa traci milion euro na godzinę

Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira Michael O’Leary: Wycieczki zorganizowane to nie nasza bajka
Linie Lotnicze
Sąd: Samolot się spóźnił, bo brakowało bagażowych? To nie wina linii lotniczej
Linie Lotnicze
Wizz Air – 200 kierunków i 20 tysięcy euro nagrody na 20-lecie
Linie Lotnicze
Nowości w rozkładzie lotów Air France'u - Brazylia, Malediwy i Szwecja
Linie Lotnicze
Eksperci: Lotnictwo neutralne klimatycznie to mrzonka. Trzeba ograniczyć loty
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy