Prezes Ryanaira: Agenci turystyczni nie znikną, ale się zmienią

Prezes Ryanaira Michael O’Leary uważa, że po pandemii agenci turystyczni nie znikną, ale ich rola nie będzie już taka sama jak dotychczas. Mówi też, że nie boi się konkurencji ITA Airways po przejęciu ich przez Lufthansę i co powinien zrobić włoski rząd, by pobudzić turystykę.

Publikacja: 10.02.2022 08:28

Po pandemii agenci turystyczni nie znikną, ale staną się mniejsi i bardziej wyspecjalizowani - uważa

Po pandemii agenci turystyczni nie znikną, ale staną się mniejsi i bardziej wyspecjalizowani - uważa prezes Ryanaira Michael O’Leary

Foto: PAP/EPA

Michael O’Leary na konferencji prasowej zorganizowanej z okazji ogłaszania programu letniego z lotnisk Fiumicino i Ciampino w Rzymie odniósł się do przyszłości rynku turystycznego. Jak twierdzi, po pandemii agenci turystyczni nie znikną, ale staną się mniejsi i bardziej wyspecjalizowani - pisze włoski portal branży turystycznej TTG Italia.

Jego zdaniem, klienci będą oczekiwać pomocy w bardziej skomplikowanych podróżach i wyjazdach niszowych. W tym kontekście wymienia wycieczki grupowe, podróże poślubne i tym podobne. Jeśli jednak turysta będzie chciał ograniczyć się do kupienia krótko- lub średniodystansowego przelotu i zakwaterowania, łatwiej będzie mu to zrobić bezpośrednio u usługodawcy.

Czytaj więcej

Ryanair: Latać powinni tylko zaszczepieni. Idioci niech zostaną w domu

O’Leary odniósł się też do innej ważnej kwestii, a mianowicie planów nabycia linii lotniczej ITA Airways, która powstała po upadku Al Italii, na spółkę przez Lufthansę i armatora statków wycieczkowych MSC. Jego zdaniem, Lufthansa będzie starała się przede wszystkim pozyskiwać pasażerów, którzy przesiądą się na dalszą podróż w jej hubach we Frankfurcie i Monachium, a tym samym ITA stanie się kolejną spółką zależną podobnie jak Brussels Airlines, Swiss czy Austrian. To pozwoli Ryanairowi dalej się rozwijać.

Na pytanie o dopłaty, jakich Ryanair żąda od lotnisk w kraju przy otwieraniu nowych tras, O’Leary mówi, że linia nie odpowiada na takie zarzuty, ponieważ sukcesowi zawsze towarzyszy krytyka. - Negocjujemy rabaty z lotniskami i jesteśmy nastawieni na ograniczanie kosztów - tłumaczy i dodaje, że to strategia, którą ITA Airways również może realizować. Prezes zaapelował do włoskiego rządu, by zniósł podatki miejskie na podróże lotnicze od 1 kwietnia do marca 2025 roku.

Czytaj więcej

O'Leary do Morawieckiego: Podwyżki na lotniskach zaszkodzą polskiej gospodarce

O’Leary chciałby również móc podwoić liczbę dziennych lotów na i z lotniska Ciampino do 200 dziennie. Jego zdaniem rząd powinien znieść dyskryminujące podatki środowiskowe na loty krótkodystansowe z Unii Europejskiej. - Jako największy przewoźnik we Włoszech Ryanair będzie odgrywał wiodącą rolę w odbudowie turystyki i zatrudnienia w kraju latem 2022 roku. Zaplanowany program jest jak dotąd największy w historii - mówi i podkreśla, że podczas gdy ITA Airways musi posiłkować się pomocą państwa w wysokości 3,5 miliarda euro, redukuje siatkę, a bilety sprzedaje bardzo drogo, Ryanair rozwija się bez wsparcia rządowego, oferuje tanie bilety, zapewnia rozwój sektora podróży i tworzy nowe miejsca pracy.

Michael O’Leary na konferencji prasowej zorganizowanej z okazji ogłaszania programu letniego z lotnisk Fiumicino i Ciampino w Rzymie odniósł się do przyszłości rynku turystycznego. Jak twierdzi, po pandemii agenci turystyczni nie znikną, ale staną się mniejsi i bardziej wyspecjalizowani - pisze włoski portal branży turystycznej TTG Italia.

Jego zdaniem, klienci będą oczekiwać pomocy w bardziej skomplikowanych podróżach i wyjazdach niszowych. W tym kontekście wymienia wycieczki grupowe, podróże poślubne i tym podobne. Jeśli jednak turysta będzie chciał ograniczyć się do kupienia krótko- lub średniodystansowego przelotu i zakwaterowania, łatwiej będzie mu to zrobić bezpośrednio u usługodawcy.

Linie Lotnicze
Ryanair i British Airways nie zdają egzaminu w pandemii – twierdzą brytyjscy klienci
Lotniska
Prognoza IATA: W pierwszym roku z lotniska CPK skorzysta 30 milionów pasażerów
Lotniska
Katowice Airport: 2022 rok rozpoczęliśmy czarterowym rekordem
Linie Lotnicze
Więcej USA w Air France. Linia wraca na trasy do Denver i Dallas
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Linie Lotnicze
Do Piemontu wróciły zimowe czartery. Także z Polski