Choć turystyczny sezon letni rozpoczął się już w kwietniu, to dopiero czerwiec będzie miesiącem, w którym letnie rozkłady lotów linii lotniczych zyskają pełny kształt. Nie inaczej jest w liniach Corendon Airlines. Przewoźnik liczy, że przewiezie w tym roku 145 tysięcy pasażerów. Tyle przygotował miejsc w samolotach. To ponad dwa razy więcej niż w 2021 roku, kiedy z Corendonem poleciało 60 tysięcy polskich turystów.
Czytaj więcej
Touroperatorzy chętnie korzystają z naszych usług, bo jesteśmy elastyczni i szybko reagujemy na ich potrzeby. Dotąd lataliśmy tylko do Turcji, w tym sezonie mamy w rozkładzie też Grecję, a w przyszłym roku założymy w Polsce dwie bazy i rozszerzymy siatkę połączeń o kolejne kierunki – mówi Alpaslan Unsal, przedstawiciel linii lotniczej Corendon na Polskę.
Grupa Corendon - w jej skład wchodzą zarejestrowane w Turcji Corendon Airlines, na Malcie Corendon Europe i w Holandii Corendon Duch - realizuje połączenia ze 165 lotnisk w 65 krajach. Najpopularniejsze jej kierunki to Turcja, Hiszpania, Grecja, Maroko, Portugalia i Egipt. Podobnie jest w Polsce, gdzie połączenia Corendona obejmują Antalyę, Kretę i Rodos. Część tras przewoźnik utrzymuje cały rok, część uruchamia tylko na lato. W sumie w wakacje każdego tygodnia będzie realizował 17 połączeń z sześciu lotnisk. W tej chwili w rozkładzie ma następujące loty:
Warszawa-Antalya (cały rok)
Katowice-Antalya (cały rok)
Poznań-Antalya (od 27 kwietnia)
Katowice- Kreta (od 15 czerwca)
Katowice- Rodos (od 24 czerwca)
Gdańsk-Antalya (od 15 czerwca)
Wrocław-Antalya (od 15 czerwca)
Rzeszów-Antalya (od 15 czerwca)
Niektóre połączenia już są lub wkrótce będą realizowane jeden raz w tygodniu, inne dwa razy (z Poznania i Wrocławia), a jeszcze inne cztery razy. Do tej ostatniej grupy należą najpopularniejsze rejsy z Warszawy i Katowic do Antalyi, które teraz odbywają się po jednym w środy i soboty, ale już niedługo będzie ich więcej, bo od 4 czerwca przewoźnik uruchomi drugi rejs sobotni, a od 15 czerwca drugi środowy.
Jak mówi przedstawiciel Corendona na Polskę, Alpaslan Unsal, firma podąża za popytem na polskim rynku. Sprzedaż biletów idzie bardzo dobrze, a samoloty wypełniają się tym łatwiej, że część miejsc w nich rezerwują dla swoich klientów touroperatorzy. Przewoźnik współpracuje bowiem z takimi biurami podróży, jak Exim Tours, Rego-Bis, Sun&Fun, Prima Holiday, Nekera, Orex czy eTravel. Pozostałe bilety są w zwykłej sprzedaży (od 39,99 euro w jedną stronę plus opłaty lotniskowe).
- Niestety, według Urzędu Lotnictwa Cywilnego, nie możemy sprzedawać na naszej stronie głównej, corendonairlines.com/pl, innych biletów niż tylko te na loty z Warszawy i Katowic – mówi Unsal. - Bilety na podróże z innych miast musimy oferować przez stronę www.corendonflights.com/pl, która należy formalnie do naszego zarejestrowanego w Niemczech biura podróży Touristik Corendon. Ma to jednak też swoją dobrą stronę – klienci wyruszający na wakacje z tych portów mogą oprócz biletów kupić też sobie noclegi, dzięki czemu będą mieli od razu pakiet usług - dodaje.
Przewoźnik zakłada, że sezon letni potrwa w wypadku rejsów z Warszawy i Katowic do końca października (utrzyma je też w mniejszej liczbie w sezonie zimowym), z Wrocławia, Poznania i Rzeszowa będzie latać do połowy października, a z Gdańska do połowy września. - Oczywiście, jeśli będzie popyt na te loty po tych terminach, to wydłużymy latanie – zastrzega Unsal.
Czytaj więcej
Już nie tylko do Antalyi, ale też na Kretę, Rodos, do Heraklionu i Hurghady będą mogli polecieć z Polski pasażerowie tureckich linii lotniczych Corendon. Linia lotnicza rozszerzy siatkę połączeń na wakacje przyszłego roku.
Corendon, który wozi na wakacje głównie klientów z Niemiec, Holandii, Danii, Belgii i Wielkiej Brytanii, w tym roku powiększył flotę samolotów z 27, którymi dysponował w 2021 roku, do 50. Korzysta przy tym z boeingów 737-800, w tym jednej maszyny 737 max.
Jak mówi Alpaslan Unasl, wiosną przyszłego roku firma założy bazy w Warszawie i Katowicach, umieści w nich co najmniej po jednym samolocie.