Jak informuje przewoźnik w komunikacie, jest właśnie w trakcie wybierania samolotów do latania na trasach europejskich, wąskokadłubowych. Zanim jednak wyłoni dostawcę nowych maszyn, potrzebuje samolotów do bieżących zadań. Dlatego wynajął embraery 175 i 190, a w najbliższym czasie ściągnie do Polski boeingi 737-8 MAX.

- Cieszymy się z rozszerzenia naszej długiej już współpracy z LOT-em dzięki leasingowi sześciu nowoczesnych samolotów odrzutowych 737-8 – zapewnia cytowany w komunikacie prezes Air Lease Corporation Steven F. Udvar-Házy. - Razem z samolotami będącymi obecnie w leasingu, portfolio ALC powiększyło się do 12 samolotów we flocie LOT. ALC odegrał ważną rolę w niedawnym programie modernizacji floty Polskich Linii Lotniczych LOT od końca 2017 roku, a sześć dodatkowych samolotów będzie z pewnością wspierać strategię rozwoju przewoźnika.

Nowe samoloty LOT zyskał dzięki zawieszeniu działalności przez rumuńskiego przewoźnika Blue Air w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej wynajęła LOT-owi pięć samolotów Boeing 737-8 i jednego dreamlinera.

Polski przewoźnik planuje latać nowymi maszynami na popularnych trasach krótko- i średniodystansowych.

Boeing 737-8 MAX to najbardziej ekonomiczny samolot świata w swojej klasie. Ma 189 foteli, a wnętrze kabiny pasażerskiej zostało urządzone w wersji „Boeing sky interior”, opartej na rozwiązaniach zastosowanych w dreamlinerach. W kabinie znajdują się nowe, ergonomiczne schowki i oświetlenie LED, umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła. Producent lepiej niż w poprzednich modelach rozmieścił światła, głośniki i przyciski.