Przychody Enter Air w I kwartale 2023 r. wyniosły 313,8 mln złotych, były więc wyższe o prawie 46 procent w porównaniu z 215,1 mln złotych przychodów w tym samym okresie 2022 roku. Tak duży wzrost wynikał z sytuacji sprzed roku, kiedy to trwała jeszcze pandemia covidu a kurs dolara był dużo wyższy - tłumaczy w komunikacie spółka.
Czytaj więcej
Do Warszawy dotarł w piątek bezpośrednio z Seattle trzeci z czterech boeingów 737 max 8, które zasilają flotę Enter Aira przed sezonem letnim. W ostatnim tygodniu nowego A320 odebrała też Chair Airlines, szwajcarska linia lotnicza, w której polski przewoźnik ma udziały.
Enter Air zanotował 13,2 mln złotych straty operacyjnej, co oznacza lepszy wynik o prawie 23 mln złotych w porównaniu z 36,2 mln złotych straty operacyjnej rok wcześniej. Grupa wypracowała 49,4 mln złotych EBITDA i miała 16,5 mln złotych straty netto w porównaniu z 16,3 mln złotych straty EBITDA i 68,7 mln złotych straty netto w I kwartale 2022 r. "Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe, które wyniosły w I kwartale 2023 r. 23,2 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 26,2 mln zł EBITDA oraz 39,7 mln zł straty netto" - czytamy.
W maju tego roku przewoźnik powiększył flotę samolotów o trzy boeingi 737 max 8 (SP-EXC, SP-EXE, SP-EXF), które odebrał z fabryki Boeinga. Dysponuje teraz 28 samolotami (23 boeingami 737-800 i pięcioma 737 max 8). Przed rozpoczęciem sezonu letniego czeka jeszcze na jednego boeinga 737 max 8.
Przewoźnik przedłużył przed sezonem współpracę z wieloletnimi klientami, a wartość zakontraktowanych umów (z TUI Poland o szacunkowej wartości 718,3 mln zł, Rainbow Tours o szacunkowej wartości 196,8 mln zł i Itaką Fly o szacunkowej wartości 248 mln zł) przekroczyła 1,2 mld złotych. Zawarta z TUI Poland umowa była rekordową w skali całego polskiego rynku, a rozbudowany program lotów realizowanych we współpracy z tym operatorem był jednym z fundamentów otwarcia nowe stałej bazy Enter Air w Gdańsku - informuje firma.