Brytyjski ULC dyscyplinuje Wizz Aira. Linia ma wypłacić rekompensaty pasażerom

Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego ma dosyć skarg na Wizz Aira. Egzekwuje od linii lotniczej przestrzeganie praw pasażerów i wypłatę rekompensat za odwołane opóźnione loty.

Publikacja: 01.08.2023 00:54

Wizz Air został między innymi zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji niesłusznie odrzuconych

Wizz Air został między innymi zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji niesłusznie odrzuconych

Foto: Filip Frydrykiewicz

Klienci Wizz Aira w Wielkiej Brytanii skarżą się tamtejszemu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego (CAA), ponieważ, jak twierdzą, nie respektuje on ich praw w wypadku odwołania i opóźnienia lotów. Chodzi między innymi o zapewnienie alternatywnych połączeń, by umożliwić dotarcie do celu, gdy odwołuje lot.

Czytaj więcej

Rząd USA: Toalety w samolotach są za ciasne, to trzeba zmienić

CAA polecił więc Wizz Airowi wprowadzić zmiany w zasadach i procedurach, aby były one zgodne z brytyjskimi przepisami. Linia lotnicza ma też ponownie rozpatrzeć zgłoszenia dotyczące kosztów lotu zastępczego, przejazdów na inne lotniska i świadczeń dodatkowych (zwykle chodzi o koszty noclegu w hotelu), będących skutkiem zakłócenia podróży. Pasażerowie mają dostać należne im pieniądze, jeśli składali reklamacje, ale przewoźnik niesłusznie je odrzucił.

Jak pisze sama CAA w komunikacie, jej działania obejmują roszczenia dotyczące lotów, które miały rozpocząć się lub zakończyć na lotniskach w Wielkiej Brytanii po 17 marca 2022 roku. Pasażerowie, których sprawa dotyczy, nie muszą podejmować żadnych działań. A ci, którzy mieli loty przed tą datą, ale nie dawniej niż sześć lat temu, mogą zgłosić się do przewoźnika z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie reklamacji.

Wizz Air zgodził się na te ustalenia. CAA zapowiada, że będzie monitorować, czy przewoźnik się z nich wywiązuje.

Linia lotnicza musi też przekazać regulatorowi informacje o wynikach rozpatrzenia zamkniętych wniosków o zwrot kosztów. CAA losowo sprawdzi wybrane roszczenia, które Wizz Air rozpatrzy ponownie, by sprawdzić, czy pasażerowie dostali, co im się należy.

Czytaj więcej

Ryanair: Skierujemy na Ukrainę 30 samolotów i przewieziemy 10 milionów pasażerów

– Linie lotnicze muszą wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec pasażerów, gdy odwołują lub opóźniają lot. Nie zawahamy się interweniować, jeśli uznamy, że tego konsekwentnie nie robią – mówi dyrektor Urzędu Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii Paul Smith. – Pasażerowie mają pełne prawo oczekiwać, że ich reklamacje i roszczenia zostaną szybko i sprawnie rozpatrzone, i że zostaną sprawiedliwie potraktowani, zgodnie z przepisami. W zeszłym roku daliśmy Wizz Airowi jasno do zrozumienia, że sposób, w jaki traktuje pasażerów, jest nie do przyjęcia – podsumowuje.

Klienci Wizz Aira w Wielkiej Brytanii skarżą się tamtejszemu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego (CAA), ponieważ, jak twierdzą, nie respektuje on ich praw w wypadku odwołania i opóźnienia lotów. Chodzi między innymi o zapewnienie alternatywnych połączeń, by umożliwić dotarcie do celu, gdy odwołuje lot.

CAA polecił więc Wizz Airowi wprowadzić zmiany w zasadach i procedurach, aby były one zgodne z brytyjskimi przepisami. Linia lotnicza ma też ponownie rozpatrzeć zgłoszenia dotyczące kosztów lotu zastępczego, przejazdów na inne lotniska i świadczeń dodatkowych (zwykle chodzi o koszty noclegu w hotelu), będących skutkiem zakłócenia podróży. Pasażerowie mają dostać należne im pieniądze, jeśli składali reklamacje, ale przewoźnik niesłusznie je odrzucił.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Linie Lotnicze
Paryż-Orly bezpośrednio z Krakowa. LOT umacnia się na lotniskach regionalnych
Linie Lotnicze
Wizz Air wznawia loty do Izraela
Linie Lotnicze
Ryanair: Sprzedaż alkoholu na lotniskach? Powinni tego zakazać!
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Linie Lotnicze
Emirates przygotowują personel do obsługiwania pasażerów w spektrum autyzmu
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego