Brytyjski ULC dyscyplinuje Wizz Aira. Linia ma wypłacić rekompensaty pasażerom

Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego ma dosyć skarg na Wizz Aira. Egzekwuje od linii lotniczej przestrzeganie praw pasażerów i wypłatę rekompensat za odwołane opóźnione loty.

Publikacja: 01.08.2023 00:54

Wizz Air został między innymi zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji niesłusznie odrzuconych

Wizz Air został między innymi zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji niesłusznie odrzuconych

Foto: Filip Frydrykiewicz

Klienci Wizz Aira w Wielkiej Brytanii skarżą się tamtejszemu Urzędowi Lotnictwa Cywilnego (CAA), ponieważ, jak twierdzą, nie respektuje on ich praw w wypadku odwołania i opóźnienia lotów. Chodzi między innymi o zapewnienie alternatywnych połączeń, by umożliwić dotarcie do celu, gdy odwołuje lot.

Czytaj więcej

Rząd USA: Toalety w samolotach są za ciasne, to trzeba zmienić

CAA polecił więc Wizz Airowi wprowadzić zmiany w zasadach i procedurach, aby były one zgodne z brytyjskimi przepisami. Linia lotnicza ma też ponownie rozpatrzeć zgłoszenia dotyczące kosztów lotu zastępczego, przejazdów na inne lotniska i świadczeń dodatkowych (zwykle chodzi o koszty noclegu w hotelu), będących skutkiem zakłócenia podróży. Pasażerowie mają dostać należne im pieniądze, jeśli składali reklamacje, ale przewoźnik niesłusznie je odrzucił.

Jak pisze sama CAA w komunikacie, jej działania obejmują roszczenia dotyczące lotów, które miały rozpocząć się lub zakończyć na lotniskach w Wielkiej Brytanii po 17 marca 2022 roku. Pasażerowie, których sprawa dotyczy, nie muszą podejmować żadnych działań. A ci, którzy mieli loty przed tą datą, ale nie dawniej niż sześć lat temu, mogą zgłosić się do przewoźnika z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie reklamacji.

Wizz Air zgodził się na te ustalenia. CAA zapowiada, że będzie monitorować, czy przewoźnik się z nich wywiązuje.

Linia lotnicza musi też przekazać regulatorowi informacje o wynikach rozpatrzenia zamkniętych wniosków o zwrot kosztów. CAA losowo sprawdzi wybrane roszczenia, które Wizz Air rozpatrzy ponownie, by sprawdzić, czy pasażerowie dostali, co im się należy.

Czytaj więcej

Ryanair: Skierujemy na Ukrainę 30 samolotów i przewieziemy 10 milionów pasażerów

– Linie lotnicze muszą wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec pasażerów, gdy odwołują lub opóźniają lot. Nie zawahamy się interweniować, jeśli uznamy, że tego konsekwentnie nie robią – mówi dyrektor Urzędu Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii Paul Smith. – Pasażerowie mają pełne prawo oczekiwać, że ich reklamacje i roszczenia zostaną szybko i sprawnie rozpatrzone, i że zostaną sprawiedliwie potraktowani, zgodnie z przepisami. W zeszłym roku daliśmy Wizz Airowi jasno do zrozumienia, że sposób, w jaki traktuje pasażerów, jest nie do przyjęcia – podsumowuje.

Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski
Linie Lotnicze
Trzeba poprawić zarządzanie lotami w Europie - twierdzą linie lotnicze
Linie Lotnicze
Kolejna linia lotnicza oskarżona o greenwashing przegrywa w sądzie