Ten ruch przyniesie liniom lotniczym zyski rzędu 25,7 miliarda dolarów, o 9,8 procent większe, niż w tym roku.
Przychody w przyszłym roku mają wynieść 717 miliardów dolarów, będą więc o 12 procent większe niż w 2023 roku - szacuje IATA.
Organizacja ogłosiła też wzmocnione prognozy rentowności linii lotniczych w 2023 roku. Mają one osiągnąć 23,3 miliarda dolarów zysku netto, a więc rentowność wyniesie 2,6 procent.
Czytaj więcej
Nawet o 344 procent więcej za miejsce w samolocie musieli w listopadzie zapłacić pasażerowie, którzy rezerwowali przelot w jednym z internetowych biur podróży - twierdzi Ryanair. I oskarża pośredników o narzucanie drastycznych, a nawet „wymyślonych”, opłat.
Według IATA cena paliwa w 2024 roku wyniesie średnio 113,8 dolara za baryłkę, co przełoży się na 31 procent wszystkich kosztów operacyjnych linii lotniczych.