Największych graczy interesują przede wszystkim obiekty o wartości przekraczającej 20 milionów euro, a tych w Polsce wciąż jest relatywnie mało – pisze w komunikacie biuro prasowe CBRE, firmy doradczej i inwestycyjnej działającej w branży nieruchomości komercyjnych.

W 2019 roku na polskim rynku odbyły się dwie duże transakcje kupna obiektów o wysokim standardzie. W pierwszym kwartale fundusz typu private equity Patron Capital kupił warszawskiego Sheratona z 350 pokojami, a spółka Unirest nabyła dwa hotele w Krakowie działające pod markami Hiltona – DoubleTree by Hiton & Convention Centre i Hampton by Hiton z łącznie 393 pokojami. Oferta najdroższych hoteli z więcej niż 200 pokojami jest jednak bardzo ograniczona, co więcej, brakuje gruntów pod takie inwestycje.

Jednak polski konsument, jak czytamy w komunikacie, wcale nie szuka w hotelu poczucia elitarności, ale komfortu i prywatności. Polacy najchętniej wybierają hotele trzy- i czterogwiazdkowe, które obecnie oferują usługi na wysokim poziomie. Rośnie także popularność hoteli butikowych i designerskich, takich jak na przykład Puro, Indigo czy H15. Według CBRE w ciągu najbliższych kilku lat wartość transakcji sprzedaży hoteli o standardzie trzech gwiazdek lub mniej może w Polsce wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.

Zobacz też: „Accor rozwija sieć butikowych hoteli MGallery”.

– Obecnie najwięksi gracze finansowi inwestują w hotele cztero- i pięciogwiazdkowe, ale wkrótce może się to zmienić – mówi dyrektor działu hotelowego w CBRE, Rafał Rosiejak, cytowany w komunikacie. – Dotąd nie odnotowaliśmy wielu sprzedaży nowych hoteli sieciowych. Wkrótce na rynku pojawi się sporo obiektów klasy ekonomicznej, jak na przykład ibis Styles, które po trzy-, czteroletnim okresie stabilizacji zaczną przynosić zyski. Na takie produkty inwestycyjne znajdzie się na pewno wielu chętnych, mimo że transakcje nie będą przekraczać 100 milionów złotych. Z drugiej strony w roku 2020 spodziewamy się otwarcia hotelu Nobu, a w 2023 roku pierwszego obiektu Four Seasons w Warszawie, którego debiut na polskim rynku będzie na pewno analizowany przez inne światowe marki  – dodaje Rosiejak.