Inwestorzy zainteresowani hotelami o niższym standardzie

Adobe Stock

Nie tylko luksusowe hotele przyciągają zagranicznych inwestorów do Polski. W najbliższych latach inwestycje w obiekty najwyżej trzygwiazdkowe wzrosną nawet o kilkadziesiąt procent – prognozuje CBRE

Największych graczy interesują przede wszystkim obiekty o wartości przekraczającej 20 milionów euro, a tych w Polsce wciąż jest relatywnie mało – pisze w komunikacie biuro prasowe CBRE, firmy doradczej i inwestycyjnej działającej w branży nieruchomości komercyjnych.

W 2019 roku na polskim rynku odbyły się dwie duże transakcje kupna obiektów o wysokim standardzie. W pierwszym kwartale fundusz typu private equity Patron Capital kupił warszawskiego Sheratona z 350 pokojami, a spółka Unirest nabyła dwa hotele w Krakowie działające pod markami Hiltona – DoubleTree by Hiton & Convention Centre i Hampton by Hiton z łącznie 393 pokojami. Oferta najdroższych hoteli z więcej niż 200 pokojami jest jednak bardzo ograniczona, co więcej, brakuje gruntów pod takie inwestycje.

Jednak polski konsument, jak czytamy w komunikacie, wcale nie szuka w hotelu poczucia elitarności, ale komfortu i prywatności. Polacy najchętniej wybierają hotele trzy- i czterogwiazdkowe, które obecnie oferują usługi na wysokim poziomie. Rośnie także popularność hoteli butikowych i designerskich, takich jak na przykład Puro, Indigo czy H15. Według CBRE w ciągu najbliższych kilku lat wartość transakcji sprzedaży hoteli o standardzie trzech gwiazdek lub mniej może w Polsce wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.

Zobacz też: „Accor rozwija sieć butikowych hoteli MGallery”.

– Obecnie najwięksi gracze finansowi inwestują w hotele cztero- i pięciogwiazdkowe, ale wkrótce może się to zmienić – mówi dyrektor działu hotelowego w CBRE, Rafał Rosiejak, cytowany w komunikacie. – Dotąd nie odnotowaliśmy wielu sprzedaży nowych hoteli sieciowych. Wkrótce na rynku pojawi się sporo obiektów klasy ekonomicznej, jak na przykład ibis Styles, które po trzy-, czteroletnim okresie stabilizacji zaczną przynosić zyski. Na takie produkty inwestycyjne znajdzie się na pewno wielu chętnych, mimo że transakcje nie będą przekraczać 100 milionów złotych. Z drugiej strony w roku 2020 spodziewamy się otwarcia hotelu Nobu, a w 2023 roku pierwszego obiektu Four Seasons w Warszawie, którego debiut na polskim rynku będzie na pewno analizowany przez inne światowe marki  – dodaje Rosiejak.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To najpiękniejsza wyspa świata. I jest na niej tylko jeden hotel

Flatey, malutka islandzka wyspa, została wybrana najpiękniejszą wyspą świata. Zestawienie 50 najpiękniejszych wysp na ...

Hotelarze liczą straty po zimnej majówce

Pijatyki, głośne imprezy, seks w hotelowym basenie, telewizor wyrzucony przez okno – tak niektórzy ...

Hotelarze zaskoczeni – październik lepszy niż wrzesień

W porównaniu z wrześniem w październiku zarezerwowano w Polsce aż o 65 procent więcej ...

W 2019 roku tureckie hotele podrożały

W ubiegłym roku za nocleg w hotelu w Turcji trzeba było zapłacić średnio o ...

IGHP: Hotele się zamykają, wylała się fala zwolnień

Oczekujemy od rządu zdecydowanych działań ratujących przedsiębiorstwa hotelarskie przed bankructwem, setki tysięcy pracowników przed ...

Spółka Tatry Mountain Resorts wchodzi na alpejski lodowiec

Słowacka spółka Tatry Mountain Resorts (TMR) przejęła ośrodek narciarski Mölltaler Gletscher i siostrzany ośrodek ...