Hotele butikowe Selina chcą wejść do Polski

Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Na początek jeden hotel otworzyć jeszcze jesienią tego roku. A w przyszłym roku mieć już tysiąc łóżek – taki plan na Polskę ma sieć hoteli Selina, charakteryzujących się oryginalnymi kształtami.

Jak napisała firma w komunikacie na razie poszukuje miejsca w Krakowie i w Warszawie i prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Kompletuje także zespół, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie hotelami i ekspansję w Polsce. Selina ma w planach otwarcie pierwszego polskiego hotelu jesienią 2018 roku, a do końca 2019 roku chce mieć tysiąc łóżek w trzech polskich miastach.

Selina ma 24 hotele leżące w miastach, nad morzem i w dżungli w 8 krajach Ameryki Łacińskiej. W 2018 roku planuje rozwój na nowych rynkach – w tym otwarcia pierwszych hoteli w Ameryce Północnej i w Europie, gdzie ma już trzy nieruchomości w Portugalii, Grecji i na Węgrzech. Do końca roku zamierza wejść do 15 nowych krajów. Firma pozyskała na ten cel 95 milionów dolarów.

– Wybraliśmy Polskę jako jeden z pierwszych europejskich rynków, na który chcemy wprowadzić markę Selina, ze względu na duży potencjał tego kraju – mówi wiceprezes Seliny odpowiedzialny za rozwój firmy Steven Ohayon, cytowany w komunikacie. – Jest on bardzo atrakcyjny turystycznie – oferuje wyjątkowe połączenie ciekawej historii i tradycji z bogatymi walorami przyrodniczymi. Dodatkowo, jest bardzo dobrze skomunikowany, nawet z odległymi zakątkami świata. Nic więc dziwnego, że cieszy się coraz większą popularnością wśród obcokrajowców. Także Polacy coraz chętniej podróżują po swoim kraju i korzystają z usług hotelowych.

– Poszukujemy przede wszystkim działających już hoteli, którym będziemy mogli nadać nowe życie pod szyldem Seliny. W Warszawie i Krakowie chcemy pozyskać najpierw flagowe nieruchomości w śródmieściu, które pomieszczą po około 400 łóżek. W dalszej kolejności zamierzamy rozszerzyć działalność na inne dzielnice, bardziej oddalone od centrum miasta – dodaje Ohayon.

Selina powstała w 2015 roku w Ameryce Łacińskiej w odpowiedzi na potrzeby podróżnych, którzy chcą zwiedzać świat bez ograniczeń, poznając odmienne kultury, ludzi i miejsca, w których mogą zatrzymać się na dłużej, żyć tam i pracować. Selina oferuje więc gościom różne rodzaje noclegów – od akademików po prywatne, luksusowe pokoje i apartamenty, a także strefy coworkingowe i przestrzenie wspólne przeznaczone do odpoczynku i zabawy, sprzyjające integracji z innymi podróżnymi i miejscową ludnością. Wśród nich jest m.in. strefa wellness, kino, biblioteka czy przestrzeń przeznaczona na zorganizowanie koncertu, warsztatu czy konferencji.

Dla osób, która chcą bliżej poznać okolicę i lokalną kulturę i tradycję Selina przygotowuje wycieczki umożliwiających nie tylko zwiedzanie, ale także interakcje z miejscową ludnością. W ofercie gastronomicznej każdego hotelu, oprócz potraw powszechnie znanych, stara się zapewnić także te lokalne. Na wyjątkowe doświadczenia odwiedzających wpływ ma także wystrój hoteli. Projekty powstają przy współpracy z lokalnymi artystami i rzemieślnikami. Wiele mebli i innych elementów wystroju wnętrza jest produkowanych ręcznie lub powstaje w procesie upcyclingu.

Model biznesowy Selina oparty jest na pozyskiwaniu nieruchomości, przede wszystkim istniejących hoteli, atrakcyjnie położonych i ich długoterminowy wynajem – zwykle na 20 lat. Nieruchomości te są odnawiane w partnerstwie z lokalnymi deweloperami, projektantami i artystami, co zajmuje jedynie 90-120 dni. Selina oferuje właścicielom konkurencyjne czynsze, współpracuje też z nimi, aby zwiększyć wartość hotelu w długim okresie i ściągania ruchu turystycznego. Jednocześnie przyczynia się do budowania marki danego miejsca.

Firma angażuje się w życie miejscowej ludności. Zespół każdego hotelu tworzony jest przede wszystkim z lokalnych pracowników. Jeśli wynajęta nieruchomość pełniła poprzednio funkcję hotelu lub hostelu, Selina oferuje zatrudnienie jego dotychczasowym pracownikom. Ponadto, stworzyła program wolontariatu pod nazwą Selina Gives Back, w ramach którego jej pracownicy przeznaczają 2 procent czasu pracy na działania na rzecz lokalnych społeczności. Firma zachęca też gości do wspierania miejscowej społeczności poprzez dzielenie się z nimi swoimi umiejętnościami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Noclegi hotelowe w górę, ale nie wszystkie

Wynajęcie na jedną noc pokoju w Polsce w styczniu kosztowało średnio 247,31 złotego i ...

Wizz Air łączy Warszawę z Wilnem

Wizz Air rozpoczyna dzisiaj loty na nowej trasie z Lotniska Chopina. Połączenie między Warszawą ...

DEBATA REDAKCYJNA. Polscy touroperatorzy: Ktoś powinien zbadać, czy TUI gra uczciwie. Część I

Oczekujemy, że instytucje odpowiedzialne za działanie rynku, w tym szczególnie turystycznego, zbadają, czy biuro ...

22 turystów rannych w wypadku na Dominikanie

Co najmniej 22 rosyjskich turystów zostało poważnie rannych we wtorek w wypadku drogowym – ...

Premier Szwecji: Lubię rzucać kanapką

Rąbanie drewna o poranku, jedzenie gofrów z malinami i puszczanie kaczek na jeziorze – ...

FlixBus łączy siły z Eurolines i isilines

FlixBus negocjuje z Grupą Transdev kupno dwóch spółek oferujących dalekobieżne połączenia autobusowe – Eurolines ...