Hotele butikowe Selina chcą wejść do Polski

Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Na początek jeden hotel otworzyć jeszcze jesienią tego roku. A w przyszłym roku mieć już tysiąc łóżek – taki plan na Polskę ma sieć hoteli Selina, charakteryzujących się oryginalnymi kształtami.

Jak napisała firma w komunikacie na razie poszukuje miejsca w Krakowie i w Warszawie i prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Kompletuje także zespół, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie hotelami i ekspansję w Polsce. Selina ma w planach otwarcie pierwszego polskiego hotelu jesienią 2018 roku, a do końca 2019 roku chce mieć tysiąc łóżek w trzech polskich miastach.

Selina ma 24 hotele leżące w miastach, nad morzem i w dżungli w 8 krajach Ameryki Łacińskiej. W 2018 roku planuje rozwój na nowych rynkach – w tym otwarcia pierwszych hoteli w Ameryce Północnej i w Europie, gdzie ma już trzy nieruchomości w Portugalii, Grecji i na Węgrzech. Do końca roku zamierza wejść do 15 nowych krajów. Firma pozyskała na ten cel 95 milionów dolarów.

– Wybraliśmy Polskę jako jeden z pierwszych europejskich rynków, na który chcemy wprowadzić markę Selina, ze względu na duży potencjał tego kraju – mówi wiceprezes Seliny odpowiedzialny za rozwój firmy Steven Ohayon, cytowany w komunikacie. – Jest on bardzo atrakcyjny turystycznie – oferuje wyjątkowe połączenie ciekawej historii i tradycji z bogatymi walorami przyrodniczymi. Dodatkowo, jest bardzo dobrze skomunikowany, nawet z odległymi zakątkami świata. Nic więc dziwnego, że cieszy się coraz większą popularnością wśród obcokrajowców. Także Polacy coraz chętniej podróżują po swoim kraju i korzystają z usług hotelowych.

– Poszukujemy przede wszystkim działających już hoteli, którym będziemy mogli nadać nowe życie pod szyldem Seliny. W Warszawie i Krakowie chcemy pozyskać najpierw flagowe nieruchomości w śródmieściu, które pomieszczą po około 400 łóżek. W dalszej kolejności zamierzamy rozszerzyć działalność na inne dzielnice, bardziej oddalone od centrum miasta – dodaje Ohayon.

Selina powstała w 2015 roku w Ameryce Łacińskiej w odpowiedzi na potrzeby podróżnych, którzy chcą zwiedzać świat bez ograniczeń, poznając odmienne kultury, ludzi i miejsca, w których mogą zatrzymać się na dłużej, żyć tam i pracować. Selina oferuje więc gościom różne rodzaje noclegów – od akademików po prywatne, luksusowe pokoje i apartamenty, a także strefy coworkingowe i przestrzenie wspólne przeznaczone do odpoczynku i zabawy, sprzyjające integracji z innymi podróżnymi i miejscową ludnością. Wśród nich jest m.in. strefa wellness, kino, biblioteka czy przestrzeń przeznaczona na zorganizowanie koncertu, warsztatu czy konferencji.

Dla osób, która chcą bliżej poznać okolicę i lokalną kulturę i tradycję Selina przygotowuje wycieczki umożliwiających nie tylko zwiedzanie, ale także interakcje z miejscową ludnością. W ofercie gastronomicznej każdego hotelu, oprócz potraw powszechnie znanych, stara się zapewnić także te lokalne. Na wyjątkowe doświadczenia odwiedzających wpływ ma także wystrój hoteli. Projekty powstają przy współpracy z lokalnymi artystami i rzemieślnikami. Wiele mebli i innych elementów wystroju wnętrza jest produkowanych ręcznie lub powstaje w procesie upcyclingu.

Model biznesowy Selina oparty jest na pozyskiwaniu nieruchomości, przede wszystkim istniejących hoteli, atrakcyjnie położonych i ich długoterminowy wynajem – zwykle na 20 lat. Nieruchomości te są odnawiane w partnerstwie z lokalnymi deweloperami, projektantami i artystami, co zajmuje jedynie 90-120 dni. Selina oferuje właścicielom konkurencyjne czynsze, współpracuje też z nimi, aby zwiększyć wartość hotelu w długim okresie i ściągania ruchu turystycznego. Jednocześnie przyczynia się do budowania marki danego miejsca.

Firma angażuje się w życie miejscowej ludności. Zespół każdego hotelu tworzony jest przede wszystkim z lokalnych pracowników. Jeśli wynajęta nieruchomość pełniła poprzednio funkcję hotelu lub hostelu, Selina oferuje zatrudnienie jego dotychczasowym pracownikom. Ponadto, stworzyła program wolontariatu pod nazwą Selina Gives Back, w ramach którego jej pracownicy przeznaczają 2 procent czasu pracy na działania na rzecz lokalnych społeczności. Firma zachęca też gości do wspierania miejscowej społeczności poprzez dzielenie się z nimi swoimi umiejętnościami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Vienna House tworzy hotel dla biznesu w Warszawie

164 pokoje i cztery gwiazdki – tak ma wyglądać nowy hotel Vienna House na ...

Itaka: Na zimę mamy więcej egzotyki, Egiptu, Tunezji

Kostaryka i afrykański Madagaskar, aż cztery kierunki w Egipcie, tunezyjska Dżerba i więcej bezpośrednich ...

Egipt, jakiego nie znacie

Biała Pustynia, leżąca około 500 kilometrów na południowy zachód od Kairu, pełna jest kredowych ...

Ruszył remont hotelu Courtyard by Marriott

Po 16 latach od otwarcia hotel Courtyard by Marriott przy Lotnisku Chopina przejdzie generalny ...

CPK może być konkurencją dla lotnisk regionalnych

Centralny Port Komunikacyjny może stanowić zagrożenie dla regionalnych portów lotniczych, choć te podkreślają, że ...

Japończycy podzieleni w sprawie promocji kraju

Dziennik „Japan Times” nie szczędzi słów krytyki opublikowanej właśnie broszurze japońskiego ministerstwa gospodarki, handlu ...