Europosłowie podkreślili, że w prawodawstwie UE wciąż istnieją szare strefy, które wymagają uregulowania. Jedną z nich są usługi oferowane w ramach gospodarki dzielenia się (sharing economy), zwłaszcza że obejmują one coraz szerszy wachlarz usług, od zakwaterowania (np. Airbnb) po transport samochodowy (np. Uber, BlaBlaCar) czy usługi pomocy domowej.
Eurodeputowani chcą m.in. żeby określone zostały jasne kryteria pomiędzy tzw. indywidualnymi usługodawcami, czyli osobami prywatnymi, które chcą za opłatą podzielić się swoją nieruchomością lub samochodem z inną osobą i robią to sporadycznie, a usługodawcami profesjonalnymi, którzy świadczą swoje usługi zawodowo i wyłącznie w celach zarobkowych.
Parlament Europejski zaznaczył, że konsumenci korzystający z usług za pośrednictwem np. serwisów Airbnb, eBay czy Uber muszą być tak samo chronieni, jak w każdej innej transakcji. Dlatego powinni być informowani o swoich prawach i o zasadach mających zastosowanie do każdej z nich. Dodatkowo platformy społecznościowe powinny wprowadzić jasne i czytelne mechanizmy składania skarg oraz system rozstrzygania sporów.
Europosłowie chcą również, żeby Komisja Europejska jak najszybciej wyjaśniła kwestie odpowiedzialności w kontekście korzystania z platform społecznościowych. Tym bardziej, że ostatnie badania KE ujawniły, że często ani klienci, ani zarządzający platformą nie znają swoich praw, nie wiedzą też, kogo obarczyć odpowiedzialnością w przypadku nieudanej transakcji ani gdzie składać skargi. Dlatego, zdaniem parlamentarzystów, Komisja Europejska powinna opracować dokładne wytyczne, które sprecyzują, czy np. dana usługa hotelarska czy transportowa jest świadczona w ramach działania platformy czy też platforma ta jedynie o niej informuje.
Parlament Europejski przypomniał także o konieczności uregulowania praw pracowników świadczących usługi w ramach gospodarki dzielenia się (np. kierowców Ubera). Jak podkreślono w rezolucji, „powinni oni mieć zagwarantowane uczciwe warunki pracy oraz ochronę prawną i socjalną; powinni też móc przenosić w przypadku zmiany pracy wystawiane im przez użytkowników opinie i oceny, które decydują o ich wartości na rynku cyfrowym”.