W 2019 roku 48 procent Polaków spędziło co najmniej jedną noc w hotelu w Polsce – podaje w komunikacie CBRE, firma doradcza i inwestycyjna działająca w branży nieruchomości komercyjnych.
75 procent respondentów wskazało, że ich pobyt miał charakter wypoczynkowy, 13 procent, że służbowy, a 10 procent, że oba. 54 procent badanych zatrzymuje się w hotelu na dwie-trzy noce, 25 procent na więcej niż cztery noce, a 15 procent na jedną noc.
CZYTAJ TEŻ: Klienci hoteli coraz bardziej wymagający
– Od 2009 roku liczba noclegów w hotelach w Polsce rośnie. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od stycznia do października 2019 roku przekroczyła ona 38,2 miliona i była o 6,7 procent większa w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku – mówi dyrektor działu hotelowego w CBRE Rafał Rosiejak, cytowany w komunikacie.
– Z naszych prognoz wynika, że cały rok zakończymy rekordowym wynikiem zbliżonym do 45 milionów noclegów, z czego 70 procent to noclegi Polaków. Dalszego wzrostu można się spodziewać w kolejnych latach, co oczywiście przełoży się na wzmożoną podaż pokoi hotelowych – dodaje.