Nobu zaprasza na czarnego dorsza w sosie miso

Fot. materiały prasowe

Pierwszy w Polsce hotel marki, którą stworzyli szef kuchni Nobu Matsuhisa, aktor Robert De Niro i producent filmowy Meir Teper, przyjmie gości już w czerwcu.

Historia sieci luksusowych hoteli i restauracji Nobu rozpoczęła się pod koniec lat 80. XX w., kiedy Robert De Niro, bywalec restauracji japońskiego szefa kuchni Nobu Matsuhisy w Los Angeles, namówił jej właściciela na otwarcie kolejnych lokali – czytamy w komunikacie hotelu Nobu. Pierwsza restauracja o nazwie Nobu ruszyła w 1994 roku na nowojorskim Manhattanie. Dziś jest ich na świecie ponad 40.

Fot. materiały prasowe

W 2013 roku właściciele restauracji zrobili kolejny krok i otworzyli w Las Vegas pierwszy hotel. W kolejnych latach ich liczba wzrosła do dziesięciu – działają w Manili, Miami Beach, Malibu, Londynie, na Ibizie, w Palo Alto, Marbelli, Los Cabos i Barcelonie. Aktualnie oprócz warszawskiego hotelu firma przygotowuje do otwarcia obiekty w Chicago, Rijadzie, Toronto, São Paulo, Atlancie, Tel Awiwie i Londynie.

CZYTAJ TEŻ: WorldHotels Crafted Collection – nowa marka luksusowych hoteli

Marka Nobu, jak czytamy w komunikacie, powstała na „fundamentach wyśmienitej autorskiej kuchni Matsuhisy” oraz z inspiracji „japońską filozofią życia”. Hotele Nobu przyciągają gości szukających nie tylko wypoczynku, ale także wrażeń kulinarnych. Matsuhisa przez wiele lat pracował w Peru – z braku japońskich składników musiał wykazywać się dużą kreatywnością, która szybko stała się jego znakiem rozpoznawczym.

W restauracji warszawskiego Nobu będzie można spróbować między innymi „legendarnego” czarnego dorsza w sosie miso, sashimi „new style” z olejem sezamowym, tatara z tuńczyka w sosie sojowo-wasabi z kawiorem z jesiotra syberyjskiego, grilowanej japońskiej wołowiny wagyu w pięciu odsłonach, a także sushi z „najwyższej jakości owoców morza”.

Fot. materiały prasowe

Nobu Hotel Warsaw mieści się w wyremontowanym skrzydle kamienicy u zbiegu ulic Koszykowej i Wilczej (do niedawna był tam hotel Rialto) oraz w budowanej nowej części, którą wyróżnia szklano-kamienna fasada z tarasami z zielenią. Wystrój łączy „elegancki, klasyczny styl” kamienicy z nowoczesnością i minimalizmem dobudówki.

ZOBACZ TAKŻE: Accor rozwija sieć butikowych hoteli MGallery

Znakiem rozpoznawczym hoteli Nobu ma być także obsługa, którą można opisać słowem „omotenashi”. Oznacza ono „dbanie o gości z pełnym oddaniem i odpowiadanie na ich potrzeby, zanim jeszcze zostaną wypowiedziane”.

Obiekt ma 117 pokojów. Oprócz wspomnianej restauracji są w nim centrum wellness, kawiarnia, bar, miejsce do organizacji wydarzeń o powierzchni 438 metrów kwadratowych i kameralne sale spotkań.

Fot. materiały prasowe

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Betlej: TUI korzysta z kryzysu, w Polsce ma już 40 procent rynku

Choć koncern turystyczny TUI załatwił już sobie 3 miliardy euro pożyczek i wprowadził daleko ...

TUI, Thomas Cook i Der Touristik na czele niemieckiej turystyki wyjazdowej

22,8 miliarda euro wyniósł w zeszłym roku rozliczeniowym skumulowany obrót największych niemieckich touroperatorów. Rej ...

Polska branża autokarowa z dobrymi perspektywami

Przewozy autokarowe mogą być konkurencją dla transportu lotniczego czy pociągów. Już teraz autokary turystyczne ...

Hotel Wyspiański w Krakowie zamieniony w izolatorium

Decyzją wojewody małopolskiego krakowski hotel Wyspiański będzie przyjmował na kwarantannę osoby z łagodnymi objawami ...

Hiszpanie idą do sądu przeciw liniom lotniczym

Rząd hiszpański zapowiedział wystąpienie do sądu przeciwko liniom lotniczym, które wymigują się od zwracania ...

Traveldata: Paliwo drożeje, wycieczki też

Koszty organizowania zagranicznych wyjazdów, tylko z powodu podwyżki cen paliwa lotniczego, są większe niż ...