Harmony Polish Hotels ogłasza kodeks dla hotelarzy

Fot. materiały prasowe

40 zasad postępowania zawiera kodeks dobrych praktyk stworzony przez Fundację Harmony Polish Hotels. Ma on przygotować hotelarzy do działania w nowej rzeczywistości.

Fundacja Harmony Polish Hotels, zrzeszająca ponad 40 niezależnych obiektów, zaleca hotelarzom wdrożenie 40 wytycznych, które poprawią bezpieczeństwo gości i pracowników hoteli.
– Kodeks to tylko propozycja, każdy obiekt może go zaadaptować do własnych potrzeb i wymagań. W obecnej sytuacji podejmowanie działań ograniczających zagrożenia oraz przede wszystkim dbałość o bezpieczeństwo gości to konieczność – mówi Kamila Leś-Kałuża z fundacji. – Dokument na pewno będzie ewaluował wraz z rozwojem sytuacji epidemicznej – dodaje.

Oto treść kodeksu (pisownia oryginalna).

BEZPIECZNY HOTEL – BEZPIECZNY GOŚĆ
#BezpiecznePowroty
HARMONY POLISH HOTELS
KODEKS dobrych praktyk

I Recepcja

1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do hotelu, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcia Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik recepcji.
2. Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
3. Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
4. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
5. Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
6. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
7. Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
8. Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych.

II Pokój hotelowy

9. Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju przed przyjęciem kolejnego, oraz na prośbę Gości, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
10. Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju oraz wietrzenie pokoju hotelowego.
11. Udostępnienie w pokoju hotelowym środku dezynfekującego dla Gości oraz maseczek.
12. Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.

III Restauracja/bar/kawiarnia

13. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do restauracji/baru/kawiarni, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przebywanie Gościa w restauracji/barze/kawiarni, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik restauracji/baru/kawiarni.
14. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji/baru/kawiarni.
15. Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami/krzesłami w restauracjach hotelowych, barach i kawiarniach.
16. Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży, porcelany, tac, karty menu, itp., wymiana obrusów, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
17. Stosowanie przez pracowników restauracji, barów, kawiarni maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
18. Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.

IV Pomieszczenia ogólnodostępne

19. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym oraz na każdym piętrze hotelu przy windach, a także przy wejściu do sal konferencyjnych, toalet, itp.
20. Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne, sale zabaw, sale bankietowe, sale ćwiczeń itp.
21. Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
22. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z kids club.
23. Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci oraz animatorów. Zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa – brak dostępu do środków dezynfekujących przez dzieci.
24. Dezynfekcja wind hotelowych.

V Spa & wellness

25. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do SPA, wellnes, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa na zabieg oraz przebywanie w strefie wellnes, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik spa, wellnes
26. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pomieszczeń SPA & Wellness.
27. Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni.
28. Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków.
29. Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom: rowery, leżaki, kije, itp.
30. Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami kosmetycznymi, urządzeniami w siłowni, itp.
31. Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.

VI Pracownicy

32. Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
33. Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO (monitory w przestrzeniach wspólnych dla pracowników).
34. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
35. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu, szatniach.
36. Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
37. Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/lub zachowanie bezpiecznej odległości.

VII Ogólne

38. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
39. Stosowanie zaleceń wg GIS i WHO, które będą zaleceniami odgórnymi.
40. Systematyczna kontrola realizacji KODEKSU przez kadrę managerską

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Goście chcą wiedzieć, czy będą w hotelu bezpieczni

W tym roku turyści polują na domki letniskowe w ustronnych miejscach, jeśli jednak mają ...

Niemcy coraz chętniej zwiedzają Egipt

Niemieccy touroperatorzy sygnalizują, że rośnie popyt na wycieczki objazdowe po Egipcie, choć o boomie ...

Wizz Air wchodzi mocniej do Wrocławia

Na wrocławskim lotnisku Wizz Air postawi drugiego airbusa A320, by od marca przyszłego roku ...

Biznes turystyczny wciąż na granicy upadku

Samo odmrażanie działalności to za mało, by uratować turystykę. Potrzebne są kolejne transze pomocy ...

Nocleg w pięciu gwiazdkach tańszy o 15 procent

Średnia cena noclegu wynosiła w październiku 237 złotych 52 grosze, więc była o 0,76 ...

Marek Andryszak odchodzi z TUI

Szef TUI na Niemcy i Europę Środkową Marek Andryszak odchodzi z koncernu. W firmie ...