Harmony Polish Hotels ogłasza kodeks dla hotelarzy

Fot. materiały prasowe

40 zasad postępowania zawiera kodeks dobrych praktyk stworzony przez Fundację Harmony Polish Hotels. Ma on przygotować hotelarzy do działania w nowej rzeczywistości.

Fundacja Harmony Polish Hotels, zrzeszająca ponad 40 niezależnych obiektów, zaleca hotelarzom wdrożenie 40 wytycznych, które poprawią bezpieczeństwo gości i pracowników hoteli.
– Kodeks to tylko propozycja, każdy obiekt może go zaadaptować do własnych potrzeb i wymagań. W obecnej sytuacji podejmowanie działań ograniczających zagrożenia oraz przede wszystkim dbałość o bezpieczeństwo gości to konieczność – mówi Kamila Leś-Kałuża z fundacji. – Dokument na pewno będzie ewaluował wraz z rozwojem sytuacji epidemicznej – dodaje.

Oto treść kodeksu (pisownia oryginalna).

BEZPIECZNY HOTEL – BEZPIECZNY GOŚĆ
#BezpiecznePowroty
HARMONY POLISH HOTELS
KODEKS dobrych praktyk

I Recepcja

1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do hotelu, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcia Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik recepcji.
2. Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
3. Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
4. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
5. Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
6. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
7. Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
8. Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych.

II Pokój hotelowy

9. Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju przed przyjęciem kolejnego, oraz na prośbę Gości, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
10. Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju oraz wietrzenie pokoju hotelowego.
11. Udostępnienie w pokoju hotelowym środku dezynfekującego dla Gości oraz maseczek.
12. Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.

III Restauracja/bar/kawiarnia

13. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do restauracji/baru/kawiarni, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przebywanie Gościa w restauracji/barze/kawiarni, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik restauracji/baru/kawiarni.
14. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji/baru/kawiarni.
15. Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami/krzesłami w restauracjach hotelowych, barach i kawiarniach.
16. Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży, porcelany, tac, karty menu, itp., wymiana obrusów, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
17. Stosowanie przez pracowników restauracji, barów, kawiarni maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
18. Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.

IV Pomieszczenia ogólnodostępne

19. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym oraz na każdym piętrze hotelu przy windach, a także przy wejściu do sal konferencyjnych, toalet, itp.
20. Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne, sale zabaw, sale bankietowe, sale ćwiczeń itp.
21. Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
22. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z kids club.
23. Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci oraz animatorów. Zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa – brak dostępu do środków dezynfekujących przez dzieci.
24. Dezynfekcja wind hotelowych.

V Spa & wellness

25. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do SPA, wellnes, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa na zabieg oraz przebywanie w strefie wellnes, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik spa, wellnes
26. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pomieszczeń SPA & Wellness.
27. Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni.
28. Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków.
29. Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom: rowery, leżaki, kije, itp.
30. Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami kosmetycznymi, urządzeniami w siłowni, itp.
31. Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.

VI Pracownicy

32. Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
33. Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO (monitory w przestrzeniach wspólnych dla pracowników).
34. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
35. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu, szatniach.
36. Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
37. Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/lub zachowanie bezpiecznej odległości.

VII Ogólne

38. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
39. Stosowanie zaleceń wg GIS i WHO, które będą zaleceniami odgórnymi.
40. Systematyczna kontrola realizacji KODEKSU przez kadrę managerską

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy gotowi wydać dużo na wakacje

40,1 procent miesięcznej pensji wydadzą na urlop Polacy. To – jak pokazuje badanie zachowań ...

Majorka – hotele zapełnione na 101 procent

Siedem na dziesięć hoteli na Majorce przyjmowało w sierpniu więcej gości niż założono w ...

Wizz Air wraca na trasę do Kijowa

30 czerwca odbędzie się pierwszy raz lot Wizz Aira na przywróconej przez przewoźnika trasie ...

Mouzenidis w Niemczech do agentów turystycznych: Państwu już dziękujemy

Grecka grupa spółek turystycznych, obecna także w Polsce, Mouzenidis Travel zakończyła w Niemczech współpracę ...

Polonus z rekordową liczbą pasażerów

Przewoźnik autokarowy Polonus podsumował ubiegły rok. Na pokładach jego autobusów podróżowało 4,5 miliona pasażerów, ...

Turystyka w polskim Google’u – ranking witryn

Tripadvisor.com, booking.com, nocowanie.pl, rozklad-pkp.pl i e-podroznik.pl to pięć najpopularniejszych wśród Polaków witryn internetowych związanych ...