Teoretycznie więc 1 sierpnia pierwsi klienci będą mogli zapłacić za wakacje Polskim Bonem Turystycznym, uchwalonym przez Sejm 17 lipca.
Trwają jeszcze testy systemu informatycznego, przygotowanego specjalnie z myślą o obsłudze bonów turystycznych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jak się dowiadujemy nieoficjalnie, ZUS zadeklarował dzisiaj, że część służąca branży turystycznej będzie gotowa w sobotę. Druga część – do aktywowania bonów przez beneficjentów, ma być czynna tydzień później, od 1 sierpnia.
CZYTAJ TEŻ: Prezes POT: Mamy zadanie bez precedensu – uruchomić bon turystyczny
Co powinien zrobić przedsiębiorca, żeby być gotowym na przyjmowanie bonów od 1 sierpnia? Musi zarejestrować się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Znajdą tam formularz, w którym będą musieli podać podstawowe informacje, jak: imię i nazwisko, nazwę lub firmę, adres zamieszkania (jeśli to przedsiębiorca będący osobą fizyczną), siedziby (gdy rejestruje się osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną), wykonywania działalności (gdy miejsce realizacji usług hotelarskich lub oferowania imprez turystycznych jest inne niż adres zamieszkania lub siedziby). Oprócz tego: numer NIP, PESEL, informację o wpisie do ewidencji lub właściwego rejestru, numer wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego albo informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, informację o oferowaniu usług hotelarskich lub imprez turystycznych, numer rachunku bankowego, adres poczty elektronicznej i numer telefonu.
Przedsiębiorca, który będzie miał problemy z rejestracją zdalną, będzie mógł poprosić o pomoc w dopełnieniu tych formalności w oddziale ZUS.